Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Tesztelés (Read 57811 times)

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Tesztelés
« on: 2016.December.27. 23:06:22 »
Régen szerettem volna már ezt megnézni, de csak most jutottam el idáig. Viszont mielőtt bármi konkrétumot is írnék; itt egy találós kérdés:

Mi van a képen? :)



Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tesztelés
« Reply #1 on: 2016.December.27. 23:10:33 »
A külső színbemenetet (EC0-EC3) használó hardver?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #2 on: 2016.December.27. 23:11:41 »
A külső színbemenetet (EC0-EC3) használó hardver?

hú ez nagyon érdekes mert sosem volt fogalmam se hogy vajon ez mi lehet
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #3 on: 2016.December.27. 23:12:26 »
Izgalmas! Részletek???

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #4 on: 2016.December.27. 23:18:33 »
Itt van egy másik kép is:



Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #5 on: 2016.December.27. 23:23:04 »
Húúú, ez nem semmi!
Akkor jól tippeltem, hogy bármilyen felbontásban 16 szín lehet 2 színű felbontással?

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #6 on: 2016.December.27. 23:27:51 »
Húúú, ez nem semmi!
Akkor jól tippeltem, hogy bármilyen felbontásban 16 szín lehet 2 színű felbontással?

Hát, ez kiderítés tárgya. :) Amúgy az eddigi tippek helyesek természetesen, ez az ECx bemeneteket mozgató cucc. Mindjárt írom a részleteket, mivel az a tervem, hogy hozzám képest villám sebességgel tudnak itt (teszt)programot írni egyesek, így szeretném azt a részt "kiszervezni". :)

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #7 on: 2016.December.27. 23:37:34 »
Maga a teszthardver jelenleg a 4-es I/O porton "piszkálható". Ha a B0=1, akkor az első képen látható dolgot produkálja. A lényeg két számláló. Az egyik egy 10 bites darab, ennek az órajele a gép 14.xxxMHz-es jele, ez a tulajdonképpeni legmagasabb Dot-Clock. Ezt a számlálót a HSYNC jel törli, szóval ez így a vízszintes pozíciót adja a legmagasabb felbontással. Az említett képen ennek a számlálónak a legmagasabb helyiértékű bitje kapcsolja az EXTCOL bitet, amikor a számláló bitje 1, akkor lesz kiválasztva a külső szín. Aztán a másik számláló egy 9 bites darab, ennek a HSYNC adja az órajelet, a VSYNC meg törli. Így ez a rasztersorokat számolja. A képen ennek a számlálónak a 7654 bitjei vannak az EC3210-ra kötve. Az szépen látszik is a képből, hogy a keretet a NICK szépen maszkolja, mivel az ECx bemenetek aktívak a kereten kívül is.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #8 on: 2016.December.27. 23:47:40 »
Ez idáig tiszta sor :-)
És a második kép? Ott mintha valami videómemóriába írnál.

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #9 on: 2016.December.27. 23:48:07 »
Nekünk viszont a második képen látható jelenség az érdekesebb. Ez a 4-es port B1=1 esetében kapcsol be. A teszthardveren van egy 512 KBYTE-os RAM. Ez egyrészt a gép felől a 0x60..0x7F lapokon keresztül látszik, erről mindjárt. Az előzőleg említett két számláló címzi alapból, mégpedig úgy, hogy a vízszintes számláló jön a RAM A9..A0 címvonalaira. (1 rasztersor 1 KBYTE.) A függőleges számláló jön a RAM A18..A10 címvonalaira, szóval minden rasztersor kerek KB-os határon kezdődik. A RAM-ból minden egyes pixel esetén kiolvasódik egy BYTE, amiből a B3210 kerül az EC3210 vonalakra, a B7 meg megfordítva az EXTCOL-ra. (Tehát ha a B7=1, akkor lesz csak aktív a NICK számára a bejövő EC3210 adat.)

Maga a RAM a Z80 számára csak írható, mivel nem akartam, hogy beleszámolja az EXOS a szabad RAM-ba. Ez a 4-es port B7=1-gyel visszaolvashatóra kapcsolható. Az írás / olvasás jelenleg egy kicsit havazós, ez a karácsonyi ajándék. :) Ezt majd megoldom, bár jelenleg nincs jelentősége.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #10 on: 2016.December.27. 23:56:28 »
Kapcsolási rajz? :ds_icon_cheesygrin:
Bár ha jól sejtem biztos van benne valami csúnya soklábú :oops:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tesztelés
« Reply #11 on: 2016.December.28. 00:01:49 »
Érdekes lenne kipróbálni 184 karakter szélesre konvertált 16 színű IVIEW képpel. :)

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #12 on: 2016.December.28. 00:09:58 »
Kapcsolási rajz? :ds_icon_cheesygrin:
Bár ha jól sejtem biztos van benne valami csúnya soklábú :oops:

Hát, féltem ettől a kérdéstől... :oops: Igen, van benne ilyen soklábú, 0.5mm-es raszterű fekete négyzet. :) De mentségemre szóljon, hogy valójában ez csak tesztre jó, a "minden pixel egy BYTE" típusú adatmennyiség meglehetősen nagy falat egy Z80-nak. De ezek után bármit kipróbálok szívesen! :)

Érdekes lenne kipróbálni 184 karakter szélesre konvertált 16 színű IVIEW képpel. :)

Ez a 184 karakter szélesség hogy jött ki? :) Amúgy ja. A lehetőség adott az ilyen kísérletezésre is.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #13 on: 2016.December.28. 00:24:04 »
De ezek után bármit kipróbálok szívesen! :)
Mondjuk az egyes variációnál, hogyan néz ki, ha ha jó kis interlace képeket tolsz be alá? :-)
Elvileg a paletta színes téglalapoknak változó színe lesz, a bias-osok pedig állandóak.

Ami érdekes próba lenne még, hogy pixel hibás Nick chipeknél a külső színben is meg van-e a hiba? Ha ott nincs, akkor egyértelmű, hogy a Nick korábbi részében (ahol ki találja milyen szín kell az adott pixelre) van a hiba.


Quote
Ez a 184 karakter szélesség hogy jött ki? :)
46x4, azaz a normál 16 szín módhoz képest 4x felbontás, azaz 4x több pixel.

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #14 on: 2016.December.28. 01:02:06 »
Mondjuk az egyes variációnál, hogyan néz ki, ha ha jó kis interlace képeket tolsz be alá? :-)
Elvileg a paletta színes téglalapoknak változó színe lesz, a bias-osok pedig állandóak.

Most hirtelen ez a "lila-hibás" kép van kéznél:



A tipped helyesnek tűnik. :)

Ami érdekes próba lenne még, hogy pixel hibás Nick chipeknél a külső színben is meg van-e a hiba? Ha ott nincs, akkor egyértelmű, hogy a Nick korábbi részében (ahol ki találja milyen szín kell az adott pixelre) van a hiba.

Hát, ehhez kellene egy ilyen alaplap. :oops: Amúgy jelenleg van egy "kis" gondom, amit nem tudok hova tenni: simán (táp)bekapcsolás után a RAM-ban természetesen szemét van. Ha ekkor bekapcsolom a "2-es" módot, akkor ez a RAM-szemét szépen megjelenik a képen:



Viszont itt néha villognak bizonyos pixelek... Ez lehet nálam valami időzítési probléma, majd még tologatok pár jelet ide-oda.

46x4, azaz a normál 16 szín módhoz képest 4x felbontás, azaz 4x több pixel.

Uh, ehhez a számoláshoz most már késő van... :roll: