Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Tesztelés (Read 57754 times)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1341
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Tesztelés
« Reply #45 on: 2016.December.29. 15:07:04 »
na de ez az, hogyha csináltok egy sprite hardvert, akkor ennyi erővel ráköthetünk bármit... egy mai videókártyát is :)
és hát jön az elvi kérdés, hogy mi legyen ez a hw? a megszokás és a retro miatt x*y és x darab sprite? :) miért nem 3d? :)

zozo, ha max felbontás, akkor az durva! :) akkor tényleg jobbat lehet mint attr módban. de erre mondtam hogy ez csak állóképre jó, hiszen ezen mozgatni sprite-okat azért ahhoz erős hw kell...
Akkor viszont most el kellene dönteni, hogy legyen hardver bővítés vagy sem? Egyébként meg nem igazán tudsz ide rákötni bármit. Ez a bemenet amit balagesz bizerget pontosan ennyire való. Leginkább n darab x*y méretű sprite belekeverésére a NICK képébe, bár felhasználható abban a módban is amiben a teszt hardver üzemel.

Nem csak állóképre jó. El kell felejteni azt, ahogyan Z80-nal softsprite-ot csinálsz. Ide kicsit erős, de inkább okos hardver kell. Pont mint a C64-ben. A VIC-II sem egy iszonyú lóerőgyár, abból a nem sok tranzisztorból (néhány ezerről van szó), amit akkoriban gazdaságosan bele lehetett gyártani egy IC-be nem lehet sok teljesítményt kihúzni, főleg nem 1 MHz-en. És nem kell aggódnod, balagesz szerintem elég jól képben van mire lesz szükség, elég erős lesz a vas.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #46 on: 2016.December.29. 15:24:21 »
Pont ez a trükk, hogy nem kell mozgatni! Csak koordinátákat kell átírni.

hát ha megfelelő hw van alatta, megfelelő beégetett sw-vel :P
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #47 on: 2016.December.29. 16:10:22 »
Az is egy megoldás, ha a teszt cuccból csinálsz egyet nekem is :ds_icon_cheesygrin:

Ú, ... máris csinálom az RGB kábelt meg cipelem a TV-t... Pillanat... :-D (A fő probléma az, hogy itt is egy régebbi céges kártyát programoztam át ideiglenesen a feladatra. :| )

Viszont lett egy ötletem, csináltam is róla képeket!

#1: Sima kép, de az SVIDEO jelből csak a Luma (világosságjel) van használva, "lila"hiba + pixelzizegéssel együtt:



A színhiányon kívül semmi változás, a zizegés is megvan.

#2: Ugyancsak monokróm kép, de ez a gép eredeti fekete-fehér kimenete, aminek az előállításában nem vesz részt semmilyen módon az LM1886+LM1889:



Lila-színhibára utaló nyomok: semmi, zizegés: semmi! Az egész problémát az LM1886/LM1889 okozza! Remek... :) Gyorsan (majdnem...) csináltam erről is egy mozgós videót, erre tessék!

Nem jó a program, el van csúszva a kép az LPT-hez képest, azért ennyire csíkos. :oops: De talán az Y_OFFSET állításával javítani lehet, mivel az alsó 1 sorban szemét látható, eggyel növelni kellene.

Megcsináltam az Y_OFFSET növelését is, jó is lett egyből. :) Arra azért kíváncsi lennék, hogy az X/Y Offset értéket "hogy találtad ki"? Mintha már láttál volna EP-t... :mrgreen:

Pont ez a trükk, hogy nem kell mozgatni! Csak koordinátákat kell átírni.

No, ez azért még igencsak messze van... :-P

El kell felejteni azt, ahogyan Z80-nal softsprite-ot csinálsz. Ide kicsit erős, de inkább okos hardver kell.

Ez így igaz. Ilyen felbontáson annyi adat van, hogy szerencsétlen Z80 még masszív turbóval se bírná.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tesztelés
« Reply #48 on: 2016.December.29. 16:26:15 »
Arra azért kíváncsi lennék, hogy az X/Y Offset értéket "hogy találtad ki"?

A második kép alapján, ha nem is egészen pontosan. :)

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #49 on: 2016.December.29. 17:35:37 »
A második kép alapján, ha nem is egészen pontosan. :)

Na, erre nem gondoltam! Nem semmi! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tesztelés
« Reply #50 on: 2016.December.29. 18:29:48 »
Nagyon jó, már a mostani állapotot is lehetne használni, mondjuk egy mega pixelenként oldalra scrollozó program megírására, ahol a hátteret a sprite hw adja, és a sprite-okat meg a normál Nick grafika.
A pixelenkénti scroll bemutató nagyon tetszett :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tesztelés
« Reply #51 on: 2016.December.29. 18:55:58 »
Collision detection is megoldható, vagy ahhoz már durva hw kéne? És van-e értelme?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #52 on: 2016.December.29. 19:02:43 »
Collision detection is megoldható, vagy ahhoz már durva hw kéne? És van-e értelme?

szerintem az se egyszerű hogy több sprite van. mert ha csak egy akkor azt könnyű offsetelni ügye (mintha hw scroll lenne), de ha több akkor már nem ilyen egyszerű... főleg ha egymással fedésbe kerülnek ügye...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #53 on: 2016.December.29. 19:11:36 »
amúgy milyen gyorsan lehet ebbe a memóriába írni? egy pálya kirajzolás azért időbe tellhet...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tesztelés
« Reply #54 on: 2016.December.29. 19:41:22 »
amúgy milyen gyorsan lehet ebbe a memóriába írni? egy pálya kirajzolás azért időbe tellhet...

Egy 640x200 méretű kép 128000 byte, az egészet kiírni LDI utasításokkal kb. fél másodperc lenne. De ahhoz még elég gyors a CPU, hogy scrollozáskor a belépő sorokat vagy oszlopokat feltöltse.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #55 on: 2016.December.29. 20:43:00 »
Egy 640x200 méretű kép 128000 byte, az egészet kiírni LDI utasításokkal kb. fél másodperc lenne. De ahhoz még elég gyors a CPU, hogy scrollozáskor a belépő sorokat vagy oszlopokat feltöltse.

csak mint érdekesség érdekel hogy mennyivel lassabb mint a belső mem?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #56 on: 2016.December.29. 20:51:48 »
csak mint érdekesség érdekel hogy mennyivel lassabb mint a belső mem?
Jelenleg semmivel.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2304
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #57 on: 2016.December.29. 20:57:36 »
"A kísérlet az kísérlet."

Software és játék kéne erre a gépre. Jók ezek a kísérletek, de akkor már írjatok PC-re. Szart sem ér egy gép, ha nincs rá szoftware.
« Last Edit: 2016.December.29. 21:18:31 by nyuzga »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #58 on: 2016.December.29. 21:14:32 »
Jelenleg semmivel.

na az tök jó

amúgy emlékszem amikor gameboy advanced-re csináltunk játékot, ott olyan volt a sprite hogy sokat meg tudott jeleníteni, de egy rasztersorban csak valami 8-at (több mindentől függött, de valami ilyesmi).
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tesztelés
« Reply #59 on: 2016.December.29. 22:17:37 »
Software és játék kéne erre a gépre. Jók ezek a kísérletek, de akkor már írjatok PC-re. Szart sem ér egy gép, ha nincs rá szoftware.
Nem értem, van több, mint 1000 :ds_icon_cheesygrin: