Nick Toop a Cambridge-i egyetemen volt végzős, és nem akarta otthagyni, így az IS nyitott egy kis irodát ott, és én is itt kezdtem. Nem tudtam igazából, hogy Nick min dolgozott, de azt hiszem ezek voltak a Nick chip kezdetei!
Én egy Atari 2600-as játékgéphez készülő játékon dolgoztam, ami az akkor közelgő új James Bond filmhez az Octopussy alapján készült. Emlékszem elmentünk a Pinewood Studios-ba, ahol a James Bond filmek készültek, és beültünk egy "kis" vágószobába (amely egy egész emeletet elfoglalt) a film részleteivel. Azt a jelenetet néztük, ahol a 007-es a vonat tetején van és a rossz fiúk megpróbálják elkapni, vagy lelőni, ezen alapult a játék.
Hat hónappal később a már említett londoni Store Street-en lévő irodába kerültem, és ezen a ponton kerültem kapcsolatba az ELAN-nal. Mike Johanson, aki otthon dolgozott, már elkezdte a BASIC-et, de C-ben írva... Ez túl lassú és nagy volt, ezért az én feladatom lett, hogy "kézi fordítsam". Hamarosan az én kódom egyre jobban és jobban eltért a C verziótól, de lépést kellett tartanom Mike heti C-ben írt kiegészítéseivel. Hamarosan a C változatot elvetették, és szabad kezet kaptam. Azonban a program szerkezete ekkor már kész volt. Ez nem jó módja BASIC interpreter írásának, így ez az egyik oka annak, hogy nem olyan gyors az Enterprise BASIC mint amilyen lehetett volna. A másik pedig a használt 14 jegyű BCD aritmetika, mivel más BASIC-ek a kisebb és gyorsabb lebegőpontos módszert használták, igaz ez kevésbé pontos.
Eközben Nick Cambridge-ben dolgozott a Nick chipen, Dave Woodfield szintén otthon dolgozott a Dave chipen, ha jól emlékszem Wolverhampton-ban lakott, és időnkét jött Londonba.
Nem sokáig voltam a Store Street-en, hamarosan új irodába költöztünk, London, Bedford Square-n:
[ Guests cannot view attachments ]
Ez csak pár utcával van arrébb, de sokkal nagyobb és lenyűgözőbb. Az alagsorban és a földszinte folyt a hardver és szoftver fejlesztés, fent az emeleteken volt Robert Madge, David Levy és Kevin O'Connell irodái.