Endi szerintem régen járt erre, de õ érthet a grafikához.
Meglévõ sprite-okat és egyebeket nem lehet a netrõl letölteni?
Zeneszerzõnek ott van Szipucsu
A zene talán nem a legfontosabb, persze az EP képességeit kihasználandó, elmaradhatatlan. Direkt 3 szólamú zenét (+1 zajcsatorna) írni az EP-hez úgy, hogy az ki is használja az EP képességeit, érdekes kihívás... mindegyik szólamhoz külön envelope, és a sztereó hangzásra is érdemes figyelni, meg a szûrõkkel, torzításokkal, gyûrûmodulációval is kezdeni valamit, az lenne az igazi...
Egy jó húzás, amit talán szinte egyik EP játék sem használ ki (kivéve talán a Nautilus, Athena, ha jól emlékszem, no meg saját szerény játékom): két csatorna egymással gyûrûmodulációban, mindkettõn ugyanaz szól, csak 0.1-es hangmagasság-különbséggel, ennek szép hangja van, egyszólamú zenékhez nagyon jó. (De gyûrûmoduláció nélkül is kellemesen hangzik, fõleg a mély hangoknál, EP-s játékok ezt se nagyon használják, Commodore játékok pedig igen.) Ezt a Wriggler néhány egyszólamú zenéjének feldobásához is akartam javasolni, de lehet, hogy az jó úgy, ahogy van. Szerintem egyébként az ilyen gyûrûmodulációs hangzás emlékeztet a háromszögjel hangzására (a hullámformája persze biztos távol áll tõle.)
Talán a leggyengébb torzítás olyan, hogy azon még dallamot is lehet játszani, nem csak hangeffektet. Meg azt hiszem, nagyon jól utánozható a torzított elektromos gitárhang, talán a torzítás és a gyûrûmoduláció együttes alkalmazásával, de lehet, hogy máshogy. (Ez is benne van szerény játékomban.) De ez a hangzás hangeffektnek is elmehet, esetleg játék közbeni rövid zenének, ha pl. felvettünk valamit (mint ahogy a Wizard's Lairban is vannak ilyenek).
Amikor nagyon magas hangokat torzítunk, azok "érdekesen" szólnak, ezt is fel lehetne valamire használni, hangeffektnek inkább.
Nem tudom, ezek most mennyire voltak hasznosak. Lehet, inkább kész zenék kellenének, mint az elmélet. Lehet, hogy ezek egy részét már régebben írtam valahol, akkor sorry.