Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen? (Read 19617 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
valaki talál rendesen kommentezett forráskódot, értesítsen :)
Az eredeti forráskód jó lesz?  :ds_icon_cheesygrin:
De van itt több újraírt verzió forrása is.
Ahogy nézem C mágus kell majd ide :-)

Mondjuk van Hisoft C IS-DOS alá, bár nem hinném, hogy sokra jutnánk vele...


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Nem értek hozzá, de nem lenne egyszerûbb a nulláról megírni egy Digger játékot? A grafikai elemeket valahonnan persze össze kéne szedni. Kéne figyelni, ütközik-e a játékos az ellenséggel, meg az ellenség mozgását kéne megcsinálni (ami vagy véletlenszerû, vagy a játékos pozíciójától függ, esetleg a kettõ cseles kombinációja).
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
99% hogy nullárol kell irni,de pont a cseles kombinácio miatt kell minél jobban ismerni az eredeti belsejét!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Ahogy nézem C mágus kell majd ide :-)

Nem tudom, a program átírásában mennyit tudok segíteni, de mindenesetre a C forráskód nem okoz problémát.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Nem tudom, a program átírásában mennyit tudok segíteni, de mindenesetre a C forráskód nem okoz problémát.
Arra van szerinted esély, hogy valami mai C fordító lefordítsa ezt Z80-ra? Nyilván a rakás ASM-et meg kell írni EP-re. (Egyrészük úgy látom kidobható, mert a másolásvédelemhez tartoznak)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Arra van szerinted esély, hogy valami mai C fordító lefordítsa ezt Z80-ra? Nyilván a rakás ASM-et meg kell írni EP-re. (Egyrészük úgy látom kidobható, mert a másolásvédelemhez tartoznak)

Még nem próbáltam Z80-ra C-t fordítani, de valószínűleg a 8 bites CPU korlátai problémát jelenthetnek. Mindenesetre én úgy látom, a kód elég nagy része assembler, nem csak a másolásvédelem. De az assembler részek között található minden rendszerfüggő funkció (grafika, hang, billentyűzet kezelése).

Offline vizor

  • EP fan
  • *
  • Posts: 238
  • Country: hu
Üdv!

Talán ezt éremes lenne kipróbálni: SDCC - Small Device C Compiler

Quote
SDCC is a retargettable, optimizing ANSI - C compiler that targets the Intel 8051, Maxim 80DS390, Zilog Z80 and the Motorola 68HC08 based MCUs. Work is in progress on supporting the Microchip PIC16 and PIC18 series. SDCC is Free Open Source Software, distributed under GNU General Public License (GPL).

Quote
What Platforms are Supported?
Linux - x86, Microsoft Windows - x86 and Mac OS X

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Üdv,

Belenéztem a Digger forrás dolgaiba. Meg is lett a bogarak mozgását irányító AI teljes, C forrása, amellyel érthetővé válik, mikor-miért arra mennek a bogarak, amerre akarnak. Abba is hagytam gyorsan a nézegetését, mert jobb abban a tudatban maradni, hogy kergetnek, mint megérteni, miért kanyarodnak néha arra, amerre.

Ez is a nagy baj az átírással. Mire az ember kedvenc játékát átírja ZX-re vagy EP-re, addigra teljesen kiismeri és miközben felboncolja, számára el is veszik a varázsa, mert mindenre magyarázatot kap. Ezért aztán csak abba szabad belekezdeni, amivel többet nem szeretne játszani. Számomra a Wriggler ízekre szedése jó választás volt. Játszani nem akarok vele, de anno nagyon tetszett.

A Digger-t viszont jelenleg még nem vállalom :)

Pgyuri

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Belenéztem a Digger forrás dolgaiba. Meg is lett a bogarak mozgását irányító AI teljes, C forrása, amellyel érthetõvé válik, mikor-miért arra mennek a bogarak, amerre akarnak. Abba is hagytam gyorsan a nézegetését, mert jobb abban a tudatban maradni, hogy kergetnek, mint megérteni, miért kanyarodnak néha arra, amerre.

Ez is a nagy baj az átírással. Mire az ember kedvenc játékát átírja ZX-re vagy EP-re, addigra teljesen kiismeri és miközben felboncolja, számára el is veszik a varázsa, mert mindenre magyarázatot kap.
Ahhh!! Digger!!
 :)
Az EP, a ZX nagyon megérdemelnék, hogy legyen nekik Digger!
A legszenzációsabb játékok egyike, nem véletlenül választottam az avatáromnak a fõhõsét.
Már írkáltunk róla több helyen, Povi, Szipucsu is.
Hasonlóan ötletes, mint az eredeti pacman, vagy a rubik kocka.
Ezért aztán csak abba szabad belekezdeni, amivel többet nem szeretne játszani.
:ds_icon_frown:
De nyuzga szeret, és én is szeretek/szerettem játszani. Ránk és másokra is illene gondolni, én sem csak magamnak írtam át annyi spectrum programot, köztük olyan stílusúakat is, melyeket egyáltalán nem kedvelek, mások viszont nagyon.

A Digger-t viszont jelenleg még nem vállalom
;-)
Pedig jó lenne.
Sokan segítenénk, a wriggler a példa rá.

Offline vizor

  • EP fan
  • *
  • Posts: 238
  • Country: hu
Az EP-es Diamonds nem egy Digger klón? Az elve legalábbis ugyanaz.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Ezért aztán csak abba szabad belekezdeni, amivel többet nem szeretne játszani.

Nincs igazán tapasztalatom az ilyesmiben, de az egy szem primitív játék, amit írtam, a Hungry Creature, az olyan, hogy nem biztos, hogy elsõ nekiülésre végig tudnám vinni. Legutóbb is csak a 3. szintig jutottam vele a 10-bõl. :D Persze ha nagyon ráérõsen ülnék neki, és direkt az lenne a cél, hogy végigvigyem, akkor lehet, hogy sikerülne. De teljesen véletlenül háromszor is pont arra járt egy szörny, ahol nem számítottam rá.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Az EP-es Diamonds nem egy Digger klón? Az elve legalábbis ugyanaz.
Inkább a trutti-frutti az.

De nyomába sem léphet a diggernek, a játék élvezetét tekintve, hiába szebb!
A diggernek az alap alogirmusa sokkal kiválóbb.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
A Digger-nek én is nagyon örülnék!!!!!!!!!!!!  :cool:
*** Speicherplatz zu klein

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Üdv,

Nagyon jó az ep128.hu oldal, eddig mindent megtaláltam rajta, amit kerestem (köszönöm a Wriggler leírást, bár a nevemet nem illett volna odaírni, mert nem CSAK az enyém az érdem. Ha nem jeleztek annyi észrevételt, ha kapok kellő lelkesítést, ha Zozo nem csinál hozzá betöltőt, stb.stb. izé ....).

Attus, félreértettél ... nem azért nem szeretném átírni a Digger-t, mert nem akarom, hogy ezeken a platformokon is meglegyen, hanem még szeretek játszani vele időnként, így nem szeretném, ha az átírás miatt elmenne a kedvem tőle. Megnéztem a TuttiFrutti játékot is.... hát tényleg elég sok hasonlóságot mutat, sőt.... varázsa tényleg nincs annyi, valahogy az összehang hiányzik belőle és egy kicsit "lányos" is a játék. Melyik fiúnak van kedve gyümölcskosárral rohangálni kinn a kertben, miközben vaddisznók őrjáratoznak ?!?  Érdekes lenne a programozóktól megkérdezni.  Volt anno egy aranyos cikk BitLet-ben, még nagyon a számítástechnika-korszak elején. Abban azt ecsetelték, hogy végre készülnek játékok lányoknak is - azokban nem megölni kell a gonoszokat, hanem elszaladni előlük :)

Visszatérve az átírás kérdésére.

Számomra amikor egy játékot át szeretnék hozni ZX platformra, mindig az a bizonyítási vágy mozgat, hogy bebizonyítsam, ha megfeszül a Z80 processzor, akkor bizony képes csodákra, vagyis megvalósítani azt, amit más gép is. Illetve még néha a "hiánypótlás" is e mellé kerül.

A Digger esetében nehezebb az eset. Nem kérdés, hogy EP-re szinte teljesen egyezően, ZX-re pár kompromisszummal, simán áthozható a játék. Viszont volna-e értelme ?  és ez itt a fő kérdés:

Ugyanis, ha nem 100 %-ban ugyanaz, vagyis lassabb, gyorsabb, nem úgy mozog, stb., akkor elveszítheti azt a vonzerejét, amitől szeretünk diggerezni. Ha viszont közel tökéletesre sikerül, akkor meg minek áthozni, hiszem ott az eredeti mű, amivel a mai gépteljesítmények mellett megfelelő módon lehet játszani. Két érv szólhat mellett:

* mivel csak 4 Mhz-es XT-n, CGA kártyán szeretett futni, így nehéz manapság működésre bírni (Zozo által adott Digger 1986-os, nekem viszont az 1983-as játék van meg , előbbi már szerintem VGA kártyás);
* mégis a saját, szeretett gépeinken jó érzés játszani;

Nem tudom. Ha már nagyon sok szabadidőt áldoz az ember egy játék írására, akkor lehet, hogy jobb új ötlettől vezérelve saját, mindenki számára ismeretlen - esetleg érdekes - művet alkotni.

Pgyuri


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Ha már nagyon sok szabadidõt áldoz az ember egy játék írására, akkor lehet, hogy jobb új ötlettõl vezérelve saját, mindenki számára ismeretlen - esetleg érdekes - mûvet alkotni.
Végülis lehet variálni a Diggert is. Pl. a C Plus4-es Squirm-mal, kígyós játékkal stb. is lehet "ötvözni", de még Bomberrel is.
Valamint néhány ellenség idõnként felvenne egy-egy kincset és hurcolászná, majd máshol letenné.
A basic-es Villany Vilivel is lehetne kombinálni: lennének villanykörték, amik idõnként kiégnek, és ha nem cseréljük ki õket, sötét lesz és nem fogjuk látni a pályát...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos