Enterprise Forever

:HUN => Programozás => Topic started by: Mayer Gábor on 2011.July.30. 21:07:00

Title: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Mayer Gábor on 2011.July.30. 21:07:00
És milyen feladatot vállalnál? Zene, grafika, programozás, játékmenet tervezése, program tervezése, programozás? Milyen feladatok lennének még szerintetek?
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.July.30. 22:14:16
Talán nem erre vagy kíváncsi, nekem csak a BASIC-hez van lövésem. Van néhány ötletem, félkész játékom, amiket majd Zzzippel le kéne fordítani, ha netalán valaha kész lesznek. (A BASIC topikba tettem be belõlük.)

Egyébként a Felhasználói kézikönyvben van egy program, ami 10 számot nagyság szerint sorba rendez. Ezt könnyen át lehet alakítani, hogy a legjobb pontszámokat rendezze sorba, névvel együtt. Maga az elv felhasználható bármilyen játékban. Bár ilyet talán bárki könnyen tudna programozni, de én nem.


DTM, Rockdigi zene van bõven, azokból lehetne játékokhoz válogatni.
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: IstvanV on 2011.July.30. 23:35:59
És milyen feladatot vállalnál? Zene, grafika, programozás, játékmenet tervezése, program tervezése, programozás? Milyen feladatok lennének még szerintetek?

Ha készülne valamilyen érdekes új játék, akkor a programozásban talán tudnék segíteni (nem csak Z80 kód írásában, hanem PC-s segédprogramok és scriptek készítésében pl. konvertálás céljára), de esetleg másban is, a grafika és zene kivételével :oops:
De nem tudom, van-e elég érdeklődés ahhoz, hogy egész egyszerű játéknál több valóban elkészüljön. Valószínűbb, hogy maradnak a Spectrum és CPC átiratok :razz:

DTM, Rockdigi zene van bõven, azokból lehetne játékokhoz válogatni.

Játék közben célszerűbb a DAVE hanggenerátorait használni zenélésre és hangeffektusokhoz, a digitalizált hang lejátszása túl sok memóriát és CPU időt fogyaszt.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2011.July.31. 21:16:08
Jó lenne valami az EP képességeit jól kihasználó programot csinálni!
Én mondjuk egy szép flipperre gondolnék, nagy méretû scrollozodó pályával. Itt jól kihasználható lenne a függõleges scrollozás képessége, valamint a soronkénti paletta váltással szép színes pályát lehetne alkotni. Hang is lehetne jó sztereó.
(De a "megyünk felfelé, és lövünk mindenre ami szembe jön" stílus is feküdne az EP-nek)

Az a baj, hogy én se a grafikához se a hanghoz nem értek :-(
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: IstvanV on 2011.July.31. 23:19:20
Az a baj, hogy én se a grafikához se a hanghoz nem értek :-(

Én a hangeffektusokkal talán tudnék próbálkozni, de a zeneszerzéshez nem igazán értek (esetleg már meglevő zene DAVE "hangszerelését" tudnám megoldani) :oops:
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2011.August.01. 10:38:53
Zeneszerzõnek ott van Szipucsu :-)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.August.01. 22:30:51
Endi szerintem régen járt erre, de õ érthet a grafikához.
Meglévõ sprite-okat és egyebeket nem lehet a netrõl letölteni?

Zeneszerzõnek ott van Szipucsu :-)
A zene talán nem a legfontosabb, persze az EP képességeit kihasználandó, elmaradhatatlan. Direkt 3 szólamú zenét (+1 zajcsatorna) írni az EP-hez úgy, hogy az ki is használja az EP képességeit, érdekes kihívás... mindegyik szólamhoz külön envelope, és a sztereó hangzásra is érdemes figyelni, meg a szûrõkkel, torzításokkal, gyûrûmodulációval is kezdeni valamit, az lenne az igazi...
Egy jó húzás, amit talán szinte egyik EP játék sem használ ki (kivéve talán a Nautilus, Athena, ha jól emlékszem, no meg saját szerény játékom): két csatorna egymással gyûrûmodulációban, mindkettõn ugyanaz szól, csak 0.1-es hangmagasság-különbséggel, ennek szép hangja van, egyszólamú zenékhez nagyon jó. (De gyûrûmoduláció nélkül is kellemesen hangzik, fõleg a mély hangoknál, EP-s játékok ezt se nagyon használják, Commodore játékok pedig igen.) Ezt a Wriggler néhány egyszólamú zenéjének feldobásához is akartam javasolni, de lehet, hogy az jó úgy, ahogy van. Szerintem egyébként az ilyen gyûrûmodulációs hangzás emlékeztet a háromszögjel hangzására (a hullámformája persze biztos távol áll tõle.)
Talán a leggyengébb torzítás olyan, hogy azon még dallamot is lehet játszani, nem csak hangeffektet. Meg azt hiszem, nagyon jól utánozható a torzított elektromos gitárhang, talán a torzítás és a gyûrûmoduláció együttes alkalmazásával, de lehet, hogy máshogy. (Ez is benne van szerény játékomban.) De ez a hangzás hangeffektnek is elmehet, esetleg játék közbeni rövid zenének, ha pl. felvettünk valamit (mint ahogy a Wizard's Lairban is vannak ilyenek).
Amikor nagyon magas hangokat torzítunk, azok "érdekesen" szólnak, ezt is fel lehetne valamire használni, hangeffektnek inkább.
Nem tudom, ezek most mennyire voltak hasznosak. Lehet, inkább kész zenék kellenének, mint az elmélet. Lehet, hogy ezek egy részét már régebben írtam valahol, akkor sorry.
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: geco on 2011.August.02. 08:51:17
A flipper grafikájának nagy része esetleg megoldható lenne úgy is, hogy kiszemelünk egy régebbi PC-s flippert, screenshotokat csinálunk, majd ami kell azt meghagyjuk, és EPIMGCONV-val átalakítjuk.
Remélem nem istenkáromlás amit itt leírtam a topicban :)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.September.24. 14:51:27
Szerintem egy karakteres képernyõn futó pacman jellegû játékot is lehetne nagyon élvezetesre és színvonalasra megcsinálni.
A C +4-en a Squirm (http://www.youtube.com/watch?v=aBVo64iLZn4) pörgõs, sok színt használ és a hangeffektek is nagyon jók.
Akár ezt átírni, esetleg újra megírni EP-re nem lenne olyan nehéz, bár a gépi kódhoz semmit nem értek.

- Lehetnének véletlenszerûen mozgó szörnyek a labirintusban. Folyamatosan figyelné a szörny környezetét a program, és ha elágazódáshoz ér, véletlenszerûen eldöntené, melyik irányba menjen tovább, egyébként folyamatosan haladna egyenes úton elágazásig vagy akadályig.
- Kígyókkal ugyanezt meg lehetne csinálni, plusz a "kígyórajzoló rutint" ki lehetne lopni a Hamikából, de ez sem túl bonyolult, csak mindig letörölné a kígyó farkának utolsó karakterét, ahogy megy elõre.
- És az általunk irányított figura megvalósítása pláne nem lenne nehéz. Figyelni kéne, hogy milyen karakter kerül az útjába: ha "pirula", növeli a pontszámát, de lehetne egyéb varázspirulákat is betenni. Ez utóbbiak hatását megvalósítani kicsit idõigényesebb lenne talán.

Karakteres képernyõn nem tudom, hány színt lehet maximum beállítani, talán 4-et is? István írt errõl régebben valahol, hogy lehet trükközni. Talán ez probléma lehet.

BASIC-ben ezt talán meg is tudnám csinálni, ami Zzzippel fordítva eldöcögne valahogy, szóval maga az elv megvalósítása nem túl nehéz, de gépi kódban megírni, az lenne az igazi.

Persze ez nem használná ki az EP grafikai képességeit, de sok trükköt be lehetne vetni - digi zene, soronként változó palettás címképernyõ, stb. Egy ilyen játékot is meg lehetne élvezetesre, színvonalasra csinálni szerintem.
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: nyuzga on 2011.September.24. 20:43:57
C +4-röl nem lehet átírni, mert teljesen más gépi kódot tartalmaz.

Egyébként a Game Makerrel (http://www.youtube.com/watch?v=6ck8ndvTP1k) "egyszerűen" lehet játékokat készíteni. :idea:

PACMAN (http://www.youtube.com/watch?v=DXq9MhzDCNY)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.September.24. 22:05:18
PACMAN (http://www.youtube.com/watch?v=DXq9MhzDCNY)
Szórakozásnak jó, de ez a játék szerintem egy átlag 8 bites gép színvonalát sem üti meg... teljesen átlagos pacman, hang is alig van. Még a Dot collectorban is több fantázia van és a hangeffektek is jobbak. :D
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: nyuzga on 2011.September.24. 23:04:58
Szórakozásnak jó, de ez a játék szerintem egy átlag 8 bites gép színvonalát sem üti meg... teljesen átlagos pacman, hang is alig van. Még a Dot collectorban is több fantázia van és a hangeffektek is jobbak. :D

Azt akartam bemutatni, hogy ezzel a programmal olyan gagyi játékot kreálhatsz, amilyet csak akarsz. :lol:
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.September.28. 22:28:06
Még régebben, Attus profilképe kapcsán volt szó arról, hogy össze kell hozni egy Digger játékot EP-re. Ez talán még aránylag egyszerû is lenne...
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: IstvanV on 2011.September.29. 12:24:21
Karakteres képernyõn nem tudom, hány színt lehet maximum beállítani, talán 4-et is?

Játékoknál talán a 4 színű karakteres mód a leghasznosabb, ilyenkor a felbontás a 16 színű PIXEL grafikának felel meg. Azonban beállítható, hogy karakterenként két 4 színű paletta közül lehessen választani a karakter kód 6. bitjével (tehát pl. egy 256 karakteres karakterkészlettel így használhatók a paletta színek: 0-63: 0-3, 64-127: 4-7, 128-191: 0-3, 192-255: 4-7). Ezt a 2*4 színű karakteres módot használtam a Boulder Dash (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Boulder_Dash.htm) EP-s átiratában.
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Pgyuri on 2011.September.29. 13:28:33
Üdv,

Nem tudom, melyik Digger nevű játékra gondoltatok, nekem csak egy ugrik be, amelyik teljesen nosztalgikus az XT korszakból CGA monitoron (a google elsőnek kidob egy java-s változatot, de az túl gyors, közel sem az eredeti érzést adja). Eredetét nem ismerem a játéknak, lehet, hogy átirat 8 bit-es platformról és ha még Z80-ról történt volna, az csodás lenne. Az eredeti digger.com szerencsére szépen futtatható DosBox-ban.

Mindig is terveztem ZX Spectrumra elkészítését, mert szerintem fantasztikus nagy játék, bár ez elsőre nem derül ki róla. Még éppen a rendszerváltás körül volt egy olyan munkahelyem, ahol sok üresjárat volt, ott a fiúkkal ezzel a játékkal versenyeztünk és nagyon precíz taktika mellett kellett haladni ahhoz, hogy az elért rekordjaink közelébe sikerüljön kerülni. Elég volt egyetlen hiba és már nem volt esély még a közelébe se érni.

Ezzel azt szeretném jelezni, hogy az átírás igencsak kemény feladat, mert ha csak pici időzítési vagy egyéb eltérés is lenne a kettő között, akkor nagyon más lehetne a játék és pont a varázsa veszhetne el. Ha a cél a játék bizonyos szintű áthozása EP-re, akkor egyszerűbb(nek látszik) a feladat, bár az AI feltérképezése még így is kulcsfontosságú.

Ha 8088 assembler varázslók vannak az asztal körül vagy valaki talál rendesen kommentezett forráskódot, értesítsen :)

Pgyuri
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2011.September.29. 13:44:04
valaki talál rendesen kommentezett forráskódot, értesítsen :)
Az eredeti forráskód jó lesz? (http://www.digger.org/digsrc_orig.zip)  :ds_icon_cheesygrin:
De van itt több újraírt verzió forrása is. (http://www.digger.org/download.html)
Ahogy nézem C mágus kell majd ide :-)

Mondjuk van Hisoft C IS-DOS alá, bár nem hinném, hogy sokra jutnánk vele...

Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.September.29. 14:35:52
Nem értek hozzá, de nem lenne egyszerûbb a nulláról megírni egy Digger játékot? A grafikai elemeket valahonnan persze össze kéne szedni. Kéne figyelni, ütközik-e a játékos az ellenséggel, meg az ellenség mozgását kéne megcsinálni (ami vagy véletlenszerû, vagy a játékos pozíciójától függ, esetleg a kettõ cseles kombinációja).
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2011.September.29. 14:50:50
99% hogy nullárol kell irni,de pont a cseles kombinácio miatt kell minél jobban ismerni az eredeti belsejét!
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: IstvanV on 2011.September.29. 14:52:42
Ahogy nézem C mágus kell majd ide :-)

Nem tudom, a program átírásában mennyit tudok segíteni, de mindenesetre a C forráskód nem okoz problémát.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2011.September.29. 20:04:41
Nem tudom, a program átírásában mennyit tudok segíteni, de mindenesetre a C forráskód nem okoz problémát.
Arra van szerinted esély, hogy valami mai C fordító lefordítsa ezt Z80-ra? Nyilván a rakás ASM-et meg kell írni EP-re. (Egyrészük úgy látom kidobható, mert a másolásvédelemhez tartoznak)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: IstvanV on 2011.September.29. 20:37:10
Arra van szerinted esély, hogy valami mai C fordító lefordítsa ezt Z80-ra? Nyilván a rakás ASM-et meg kell írni EP-re. (Egyrészük úgy látom kidobható, mert a másolásvédelemhez tartoznak)

Még nem próbáltam Z80-ra C-t fordítani, de valószínűleg a 8 bites CPU korlátai problémát jelenthetnek. Mindenesetre én úgy látom, a kód elég nagy része assembler, nem csak a másolásvédelem. De az assembler részek között található minden rendszerfüggő funkció (grafika, hang, billentyűzet kezelése).
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: vizor on 2011.September.30. 11:25:50
Üdv!

Talán ezt éremes lenne kipróbálni: SDCC - Small Device C Compiler (http://sdcc.sourceforge.net/)

Quote
SDCC is a retargettable, optimizing ANSI - C compiler that targets the Intel 8051, Maxim 80DS390, Zilog Z80 and the Motorola 68HC08 based MCUs. Work is in progress on supporting the Microchip PIC16 and PIC18 series. SDCC is Free Open Source Software, distributed under GNU General Public License (GPL).

Quote
What Platforms are Supported?
Linux - x86, Microsoft Windows - x86 and Mac OS X
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Pgyuri on 2011.September.30. 11:58:49
Üdv,

Belenéztem a Digger forrás dolgaiba. Meg is lett a bogarak mozgását irányító AI teljes, C forrása, amellyel érthetővé válik, mikor-miért arra mennek a bogarak, amerre akarnak. Abba is hagytam gyorsan a nézegetését, mert jobb abban a tudatban maradni, hogy kergetnek, mint megérteni, miért kanyarodnak néha arra, amerre.

Ez is a nagy baj az átírással. Mire az ember kedvenc játékát átírja ZX-re vagy EP-re, addigra teljesen kiismeri és miközben felboncolja, számára el is veszik a varázsa, mert mindenre magyarázatot kap. Ezért aztán csak abba szabad belekezdeni, amivel többet nem szeretne játszani. Számomra a Wriggler ízekre szedése jó választás volt. Játszani nem akarok vele, de anno nagyon tetszett.

A Digger-t viszont jelenleg még nem vállalom :)

Pgyuri
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Attus on 2011.September.30. 20:58:04
Belenéztem a Digger forrás dolgaiba. Meg is lett a bogarak mozgását irányító AI teljes, C forrása, amellyel érthetõvé válik, mikor-miért arra mennek a bogarak, amerre akarnak. Abba is hagytam gyorsan a nézegetését, mert jobb abban a tudatban maradni, hogy kergetnek, mint megérteni, miért kanyarodnak néha arra, amerre.

Ez is a nagy baj az átírással. Mire az ember kedvenc játékát átírja ZX-re vagy EP-re, addigra teljesen kiismeri és miközben felboncolja, számára el is veszik a varázsa, mert mindenre magyarázatot kap.
Ahhh!! Digger!!
 :)
Az EP, a ZX nagyon megérdemelnék, hogy legyen nekik Digger!
A legszenzációsabb játékok egyike, nem véletlenül választottam az avatáromnak a fõhõsét.
Már írkáltunk róla több helyen, Povi, Szipucsu is.
Hasonlóan ötletes, mint az eredeti pacman, vagy a rubik kocka.
Ezért aztán csak abba szabad belekezdeni, amivel többet nem szeretne játszani.
:ds_icon_frown:
De nyuzga szeret, és én is szeretek/szerettem játszani. Ránk és másokra is illene gondolni, én sem csak magamnak írtam át annyi spectrum programot, köztük olyan stílusúakat is, melyeket egyáltalán nem kedvelek, mások viszont nagyon.

A Digger-t viszont jelenleg még nem vállalom
;-)
Pedig jó lenne.
Sokan segítenénk, a wriggler a példa rá.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: vizor on 2011.September.30. 21:58:19
Az EP-es Diamonds nem egy Digger klón? Az elve legalábbis ugyanaz.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.September.30. 23:02:19
Ezért aztán csak abba szabad belekezdeni, amivel többet nem szeretne játszani.

Nincs igazán tapasztalatom az ilyesmiben, de az egy szem primitív játék, amit írtam, a Hungry Creature, az olyan, hogy nem biztos, hogy elsõ nekiülésre végig tudnám vinni. Legutóbb is csak a 3. szintig jutottam vele a 10-bõl. :D Persze ha nagyon ráérõsen ülnék neki, és direkt az lenne a cél, hogy végigvigyem, akkor lehet, hogy sikerülne. De teljesen véletlenül háromszor is pont arra járt egy szörny, ahol nem számítottam rá.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Attus on 2011.October.01. 17:32:15
Az EP-es Diamonds nem egy Digger klón? Az elve legalábbis ugyanaz.
Inkább a trutti-frutti az.

De nyomába sem léphet a diggernek, a játék élvezetét tekintve, hiába szebb!
A diggernek az alap alogirmusa sokkal kiválóbb.
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Povi on 2011.October.03. 11:15:37
A Digger-nek én is nagyon örülnék!!!!!!!!!!!!  :cool:
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Pgyuri on 2011.October.04. 09:06:27
Üdv,

Nagyon jó az ep128.hu oldal, eddig mindent megtaláltam rajta, amit kerestem (köszönöm a Wriggler leírást, bár a nevemet nem illett volna odaírni, mert nem CSAK az enyém az érdem. Ha nem jeleztek annyi észrevételt, ha kapok kellő lelkesítést, ha Zozo nem csinál hozzá betöltőt, stb.stb. izé ....).

Attus, félreértettél ... nem azért nem szeretném átírni a Digger-t, mert nem akarom, hogy ezeken a platformokon is meglegyen, hanem még szeretek játszani vele időnként, így nem szeretném, ha az átírás miatt elmenne a kedvem tőle. Megnéztem a TuttiFrutti játékot is.... hát tényleg elég sok hasonlóságot mutat, sőt.... varázsa tényleg nincs annyi, valahogy az összehang hiányzik belőle és egy kicsit "lányos" is a játék. Melyik fiúnak van kedve gyümölcskosárral rohangálni kinn a kertben, miközben vaddisznók őrjáratoznak ?!?  Érdekes lenne a programozóktól megkérdezni.  Volt anno egy aranyos cikk BitLet-ben, még nagyon a számítástechnika-korszak elején. Abban azt ecsetelték, hogy végre készülnek játékok lányoknak is - azokban nem megölni kell a gonoszokat, hanem elszaladni előlük :)

Visszatérve az átírás kérdésére.

Számomra amikor egy játékot át szeretnék hozni ZX platformra, mindig az a bizonyítási vágy mozgat, hogy bebizonyítsam, ha megfeszül a Z80 processzor, akkor bizony képes csodákra, vagyis megvalósítani azt, amit más gép is. Illetve még néha a "hiánypótlás" is e mellé kerül.

A Digger esetében nehezebb az eset. Nem kérdés, hogy EP-re szinte teljesen egyezően, ZX-re pár kompromisszummal, simán áthozható a játék. Viszont volna-e értelme ?  és ez itt a fő kérdés:

Ugyanis, ha nem 100 %-ban ugyanaz, vagyis lassabb, gyorsabb, nem úgy mozog, stb., akkor elveszítheti azt a vonzerejét, amitől szeretünk diggerezni. Ha viszont közel tökéletesre sikerül, akkor meg minek áthozni, hiszem ott az eredeti mű, amivel a mai gépteljesítmények mellett megfelelő módon lehet játszani. Két érv szólhat mellett:

* mivel csak 4 Mhz-es XT-n, CGA kártyán szeretett futni, így nehéz manapság működésre bírni (Zozo által adott Digger 1986-os, nekem viszont az 1983-as játék van meg , előbbi már szerintem VGA kártyás);
* mégis a saját, szeretett gépeinken jó érzés játszani;

Nem tudom. Ha már nagyon sok szabadidőt áldoz az ember egy játék írására, akkor lehet, hogy jobb új ötlettől vezérelve saját, mindenki számára ismeretlen - esetleg érdekes - művet alkotni.

Pgyuri

Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.October.04. 12:29:01
Ha már nagyon sok szabadidõt áldoz az ember egy játék írására, akkor lehet, hogy jobb új ötlettõl vezérelve saját, mindenki számára ismeretlen - esetleg érdekes - mûvet alkotni.
Végülis lehet variálni a Diggert is. Pl. a C Plus4-es Squirm-mal, kígyós játékkal stb. is lehet "ötvözni", de még Bomberrel is.
Valamint néhány ellenség idõnként felvenne egy-egy kincset és hurcolászná, majd máshol letenné.
A basic-es Villany Vilivel is lehetne kombinálni: lennének villanykörték, amik idõnként kiégnek, és ha nem cseréljük ki õket, sötét lesz és nem fogjuk látni a pályát...
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2011.October.05. 00:47:16
Valami multiplatform játékot kéne csinálni ami fut valami mai divatos cuccon meg EP-n is. :)
Akár úgy hogy EP emuláció fut mondjuk iPhone-on vagy Android-on, persze úgy, hogy arról csak mi tudjunk. :)

A mai világban divat a retro grafika, és valójában egyszerû képességekkel is lehet szép, hangulatos grafikát csinálni. Akár a sima Wriggler is élvezhetõ lenne egy ilyen mai handheld gépen.

Mondjuk egy Wriggler 2. :)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2011.October.05. 09:57:54
Nem tudom. Ha már nagyon sok szabadidõt áldoz az ember egy játék írására, akkor lehet, hogy jobb új ötlettõl vezérelve saját, mindenki számára ismeretlen - esetleg érdekes - mûvet alkotni.
Ez kétségtelen, hogy jobb lenne, viszont ehhez sokkal-sokkal több tehetség kell, számos területen! Eleve kitalálni egy új, élvezetes játékot... ehhez grafikát, hangokat kitalálni, majd meg is valósítani. És aztán az egészet mûködõ programban megvalósítani.

Az olyan játékírásban kezdõknek mint én, már ez utóbbi is pont elég nagy falat, sprite-ok mozgatása, ütközésvizsgálat, irányítás, hang, stb mindezt egy szépen mûködõ rendszerbe összehozni. Egyáltalán honnan is kéne az egésznek nekilátni?
Elsõre éppen elég probléma ez így is, ezért célszerûbb úgy belevágni, hogy van lenyúlható grafika, hang, pontosan látható cél, hogy hogyan is kéne a játéknak mûködni.

Mondjuk a profi Diggeresek fokozott igényei láttán lehet, hogy célszerûbb lenne valami más programmal próbálkozni  :oops:  :oops:  :oops:
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2011.October.05. 10:02:38
Ha viszont közel tökéletesre sikerül, akkor meg minek áthozni, hiszem ott az eredeti mû, amivel a mai gépteljesítmények mellett megfelelõ módon lehet játszani.

* mégis a saját, szeretett gépeinken jó érzés játszani;
Ez az érv EP-sek esetén igen erõs, mi vagyunk olyan perverzek, hogy egy Spectrum vagy CPC játékkal is akkor játszunk, ha át lesz írva EP-re :-)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Attus on 2011.October.05. 22:11:55
A Digger esetében nehezebb az eset.
* mivel csak 4 Mhz-es XT-n, CGA kártyán szeretett futni, így nehéz manapság mûködésre bírni (Zozo által adott Digger 1986-os, nekem viszont az 1983-as játék van meg , elõbbi már szerintem VGA kártyás);
* mégis a saját, szeretett gépeinken jó érzés játszani;
Valóban, az eredeti digger XT gépre íródott és CGA (RGB) monitorra.

Biztos ismered ezt a címet (http://www.digger.org/).
Amíg nincs EP-re, azért  lehet vele PC-n is játszani. Én jobbára UHU linuxot használok, megy rajta is.
Azért kár, hogy EP-n nincs meg.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2011.October.06. 10:16:33
Mondjuk a profi Diggeresek fokozott igényei láttán lehet, hogy célszerûbb lenne valami más programmal próbálkozni  :oops:  :oops:  :oops:
Szerintem az ne fogjon vissza senkit, hogy úgyse lesz tökéletes.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Attus on 2011.October.06. 20:31:51
Ez az érv EP-sek esetén igen erõs, mi vagyunk olyan perverzek, hogy egy Spectrum vagy CPC játékkal is akkor játszunk, ha át lesz írva EP-re :-)
:smt039
Így igaz!
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2012.April.20. 19:14:25
Egy érdekes ötlet jutott eszembe. Van egy olyan módszer amivel renderelt pályát lehet utólag bevilágítani. Tehát van egy renderelt pálya (pl egy izometrikus játék pályája) aminek renderelnek egy normalmap pass-t. A normal map végül is irányokat határoz meg, azaz egy pixele meghatározza hogy ott a geometria merrefelé néz. Általában a red csatornán a vízszintes, a green csatornán a függõleges irányt tárolják. A bevilágításkor ezeket az infókat használják fel. Pl. kiraknak egy pont fényt a pályára és a normalmapot felhasználva számolják ki a fényt.

Na most ez szerintem EP-n is mûködne. Persze kevés a mem, kevés a szín, de valami eredménye lehet hogy lenne. :)

Tehát lenne egy kép ami a pálya grafika, és van 2 másik kép: a vízszintes és függõleges vektorok. Talán még realtime is mûködne hogy a fõhõs megy a pályán és visz magával egy fényt. :)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2012.April.23. 15:00:20
Szerintem egy "két lila folt kerget egy pirosat" jellegû játékot is össze lehetne hozni, aztán szépen lassan továbbfejleszteni.
Az a baj, mindig túl bonyolult ötletek jönnek, amiket sose valósít meg senki. Célszerûbb lenne az egyszerû felõl elindulni és azt fejleszteni tovább, nem?
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: lgb on 2012.April.23. 16:59:15
Szerintem egy "két lila folt kerget egy pirosat" jellegû játékot is össze lehetne hozni, aztán szépen lassan továbbfejleszteni.

... de mindez jatszhato legyen halozaton at is :) :)

Nade, komolytalanra forditva a szot, ha mar jatek: bar en igazan soha nem jatszottam szamitogeppel (se 8 bitessel, se PC-vel), volt talan ketto kivetel eletem soran. Most eszembe is jutott, hogy letezik-e ennek Enterprise-os verzioja? Eleg sok gepen volt ugyanis, Elite a neve, ha mond valakinek ez valamit. Ez egy "3D" urhajos szimulator jatek, szabad jatekmenettel, ahol kereskedned kell, harcolni is, uj cuccokat venni az urhajodra, penzt keresni, es eloleptetesert kuzdeni neha missziokkal, vigyazva, hogy ne csinalj torvenytelen dolgot mert akkor rendorsegi hajok is rad fognak vadaszni. Volt benne meg sok egyeb, hiperter ugras, uzemanyag kinyerese a csillagokbol, stb stb. Az erdekes az egeszben, hogy tobb ezer bolygo van a jatekban, de belefert pl a C64 memoriajaba is (pl Spectrum verzio volt belole, azt tudom!). Ezt allitolag ugy ertek el, hogy a bolygok koordinatai, jellemzoi, stb azokat egy veletlenszam algoritmus generalja egy kezdo seed ertekbol, tehat valojaban nincsenek letarolva :) Szerintem a korszak gepeinek adottsagait figyelembe veve ez egy nagyon erdekes alkotas volt. Mar a jelleget tekintve is: az, hogy nincs kotott jatekmenet, 3D (mar amennyire ma ezt a legtobb ember annak nevezne) stb stb.

Bocsi, ha ez itt off-topic, de az Elite az tenyleg cool, ha Enteprisre nem volt, tok jo lenne portolni pl Spectrumrol. En C64-en jatszottam anno vele amugy. (PC-n kesobb ennek voltak meg tovabbi reszei, az persze mar nem egeszen ugyanilyen es nyilvan "fejlettebb" is, bar pont azert vesztette el - szamomra - a varazsat).
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2012.April.23. 17:03:18
az Elite az tenyleg cool, ha Enteprisre nem volt, tok jo lenne portolni pl Spectrumrol
Ez megtörtént már vagy 23-24 éve :-)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2012.April.23. 17:43:11
Itt (http://enterpriseforever.com/programozas/basic-t63.0.html;msg24234#msg24234) van Istvánnak egy labirintusgeneráló programja. Ezt tovább lehetne fejleszteni úgy, hogy a krapekot a játékos irányítsa, és bizonyos cuccokat össze kelljen szedni a labirintusban, de ellenség is jönne. Lehetne pl. ellenség kígyó is (mint a Hamika játékban). Aztán lehetne felvenni mindenféle cuccot, amivel pl. a falat lehet szétrobbantani, stb., késõbb úgyis jönnének még ötletek.
De akár multiplayer kígyórobbantós vagy hasonló játékot is lehetne belõle csinálni.
Talán primitív lenne, mert karakteres képernyõn futna, de késõbb talán még ezen is lehetne finomítani.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: lgb on 2012.April.23. 17:44:32
Ez megtörtént már vagy 23-24 éve :-)

Tenyleg?! WOW!!!! :) En meg itt korbeirom, mint a hulyegyerek, hatha EP-sek meg nem hallottak rola :) :)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2012.June.24. 13:54:08
Kicsit off, de nem akartam új topikot nyitni: milyen fajta játék lenne az ami jól kihasználná az EP képességeit?
Az ötlet: tunnel shooter.
Csináltunk ifonra egy ilyet: http://www.youtube.com/watch?v=RDiGpZZhwhA

Biztos láttatok már hasonló gamét. A lényeg hogy elõre renderelt valahány fázisos tunnelben mész az ûrhajóval.

EP-n ezt úgy lehetne megoldani hogy van a tunnel, ami függõlegesen tükrözött, tehát így fele annyi memóriát foglal. Minden második lpt sorban lenne a tunnel grafika (így megint felezõdik a memória, bár a felbontása is, meg csíkos is lesz). Szerintem 10 fázisos tunnel anim elég is lehet. Ezen kívül lores módban is lehetne a grafika, mert anim esetén kevésbé látszik a felbontás. Azaz elég jól beférnénk a memóriába. Mivel a kép váltás EP-n gyors az lpt okossága miatt, ezért a tunnel renderje kb nulla proci idõt vinne.

Minden második lpt sorban pedig az ûrhajó és az ellenségek lennének. Így ezek fekete háttér elõtt renderelõdnek, ami a sebességben segít, azaz csak ki kell rakni és letörölni õket.

Ok, csíkos lenne, de szerintem tök látványos és olyan, amit ilyesmi 8 bites kisgépeken sose láttunk.
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Mayer Gábor on 2012.June.24. 16:58:49
Tudod segíteni a projektet grafikákkal, spriteokkal?
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2012.June.24. 19:29:40
áá nincs nekem erre idõm

de az ifon projektbõl lehetne kivenni cuccokat, csak ahhoz a két kódernek is bele kell egyeznie. tudjátok, nehogy konkurencia legyen az ifon játékunknak :)

két kóder mit szól? mindkettõ ep-s, egyik a scroll demó szerzõje :)
másik meg sûrûn jár itt :)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2012.June.26. 23:02:09
Elõbb számoljuk ki hány fázisos lehetne a tunnel grafika és mekkora felbontás, színmód?
Leírtam hogy kb szerintem milyen mód lenne jó, de memória számoláshoz már nem emlékszem az EP-s dolgokra.

Tehát újra:
-vízszintesen lores lehet (attr lores van??)
-függõlegesen negyed képernyõ (mert minden második sor, és a fele tükrözve van lefelé)
-fázis szám: 10-nél több kell a jó látványhoz.

Plusz jönne még az ûrhajó meg pár ellenség, de az ezekhez képes nem sok memória.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: geco on 2012.June.27. 09:38:23
Elõbb számoljuk ki hány fázisos lehetne a tunnel grafika és mekkora felbontás, színmód?
Leírtam hogy kb szerintem milyen mód lenne jó, de memória számoláshoz már nem emlékszem az EP-s dolgokra.

Tehát újra:
-vízszintesen lores lehet (attr lores van??)
-függõlegesen negyed képernyõ (mert minden második sor, és a fele tükrözve van lefelé)
-fázis szám: 10-nél több kell a jó látványhoz.

Plusz jönne még az ûrhajó meg pár ellenség, de az ezekhez képes nem sok memória.
Ha előre generált képünk van, akkor sztem elég gyors lenne a hires is, legfeljebb a képernyő méretén lehet csökkenteni, ha a sebesség megkívánná.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2012.June.27. 09:40:26
Képernyõ méret azért is számít, mert el kell férni az összes fázisnak a video RAM-ban, csak így lehet LPT-vel animálni.
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: IstvanV on 2012.June.27. 10:45:56
LPIXEL módban 40x25 karakteres képernyővel 1 képkocka mérete 40 * 50 = 2000 byte. Így legfeljebb kb. 20 képkocka fér el (40000 byte) úgy, hogy még marad hely az LPT-nek, a "sprite" soroknak, a pontszám stb. kijelzésnek, és a rendszernek. Ez használható lenne 2 10 fázisú tunnelhez is. Esetleg változhatna az irány balra vagy jobbra (fel és le pedig az LPT "torzításával" ?), 3*7 fázissal.
"Spectrum méretű" képernyővel csak 1536 byte egy képkocka, ez elég lehet kb. 27 fázishoz (41472 byte).
Karakteres módú tunnel is elképzelhető, ez ugyan nagyon kis felbontású, de sok fázist tesz lehetővé.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2012.June.27. 12:20:09
na itt van egy tunnel anim, ez a játékunk free verziójából van
ez a tunnel eredetileg nem függõleges tükrözéses, de most tesztre jó lesz így felezve is
majd ha lesz kedvem meg idõm csinálok olyan tunnelt amit lehet tükrözni
meg majd szerintem színesebbet kell csinálni, mert kevés színre meg felbontásra konvertálva jobban érvényesül majd egy színesebb, markánsabb formákkal rendelkezõ... ez amit csatoltam nagy felbontásban, sok színnel érvényesül jól
Title: Re: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: IstvanV on 2012.June.27. 14:20:21
[attachurl=#]
[attachurl=#]

A konverzión valószínűleg lehetne javítani :oops: A sebesség változtatható a beépített joystick használatával, a Space billentyűre kilép a program.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2012.June.27. 14:49:26
ööö hát ez... ölég ronda :)
attr módban kéne... vagy 16 szín hires?
asszem ez a lores dolog mégse lesz oké...
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2012.June.27. 14:59:44
Elsõre szerintem nem is olyan rossz!
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: geco on 2012.June.27. 16:25:19
Képernyõ méret azért is számít, mert el kell férni az összes fázisnak a video RAM-ban, csak így lehet LPT-vel animálni.
Na, én arra gondoltam, hogy nem kell a Video RAM-ban tárolni az összes fázist, azt 2-3 videómegszakítás alatt be is lehet másolni az aktuális fázist a helyére, így két videólap kell a villogásmentesítéshez, és így is el lehet érni egy kb 13 frame/sec-es sebességet az egész játékra nézve.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2012.June.27. 16:35:27
Na, én arra gondoltam, hogy nem kell a Video RAM-ban tárolni az összes fázist, azt 2-3 videómegszakítás alatt be is lehet másolni az aktuális fázist a helyére
Igen, de marad-e elég CPU idõ a játék többi részére?
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: szipucsu on 2012.June.27. 17:49:42
ööö hát ez... ölég ronda :)
Ez ronda? EP-n hol látni hasonlót játékprogramban? Szerintem sehol. Ha ilyen háttér elõtt menne a lövöldözés, az teljesen jó lenne. Ill. a háttér talán lehetne kevésbé "cifra", vagyis sötétebb, kevesebb minta talán.
A Starstrike-ban van valami majdnem hasonló. De az is jó ha csak a különbözõ színû csillagok vagy csak vonalak mennének.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: lgb on 2012.June.27. 17:55:34
Ez ronda? EP-n hol látni hasonlót játékprogramban? Szerintem sehol. Ha ilyen háttér elõtt menne a lövöldözés, az teljesen jó lenne. Ill. a háttér talán lehetne kevésbé "cifra", vagyis sötétebb, kevesebb minta talán.
A Starstrike-ban van valami majdnem hasonló. De az is jó ha csak a különbözõ színû csillagok vagy csak vonalak mennének.

Talan szebb lehetne, ha eleve EP-n lenne megalkotva, vagy legalabbis a kerdeses videomod parametereihez illeszkedve, es nem utolag lenne konvertalva, az persze javithatna rajta. De imho jelen allapotaban is eleg "utos" lehetne egy jatekba, en legalabbis nem igazan lattam meg olyan jatekot, amiben akar csak ilyen "komoly" animalt hatter is lenne (igaz, nem is szoktam jatszani, hehe) ...
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2012.June.27. 18:09:40
Kategóriákkal jobb lesz ez, emlékezzetek csak micsoda képeket csináltunk a szuper hiper konvertálóval.
Hires mód, attr és csak lesni fogunk.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: geco on 2012.June.28. 09:27:19
Igen, de marad-e elég CPU idõ a játék többi részére?
Sztem igen, ha 2 frame alatt menne a másolás, akkor is sztem 1 frame-be beleférne a játék többi része, de ahogy számoltam, tükrözve a grafikát, HIRES módban 4000 byte-ot kéne másolni (40x25)-ös kép esetén, ami egy picivel több, mint 1 frame, és több fázisunk lehet, mintha csak a videó RAM-ban lenne a grafika, igaz nem sokkal, mert legalább 3 szegmenst elvinne a két videólap, és a kód, tehát maradna 64K a grafikának, és FF szegmens érintetlenül, hogy ne kócolódjon össze az EXOS.
Egyébként megnéztem otthon az első próbát, egész jól néz ki, és szép folyamatos.
Én úgy értettem az elképzelést, hogy minden páratlan sorban a tunnel menne, és minden páros sorban lennének a sprite-ok, így azok kirakása is elég gyors lehetne, és azok lehetnének HIRES-ek is, ha épp a tunnel marad LORES, a sprite-ok színessége is tuti feldobná a játékot.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: geco on 2012.June.28. 09:27:58
Kategóriákkal jobb lesz ez, emlékezzetek csak micsoda képeket csináltunk a szuper hiper konvertálóval.
Hires mód, attr és csak lesni fogunk.
Szerintem is :)
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: endi on 2012.July.04. 15:13:03
Ez most egy másik ötletem, csak érdekesség, elgondolkodtató.

Az Angry Birdset biztos ismeritek. Nos, tök érdekes, hogy hasonlót lehetett volna régi 8 bites gépekre is csinálni. Ok, a fizikát úgy nem bírta volna, mert elforgatott objekteket stb, de egy Boulder Dash szerû "fizika" simán ment volna, és szerintem elég jó játékmenetet lehetett volna elérni. Leguruló kövek, felrobbanó objektek stb.

Sokat szoktam gondolkodni ilyesmiken, hogy "jééé ezt miért csak most találták fel?".
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: Zozosoft on 2012.July.04. 16:29:33
Én amire mostanában gondoltam, hogy a Tower Defense stílust lehetne megcsinálni régi 8 bites gépeken.
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: davex on 2012.July.04. 21:39:01
Én amire mostanában gondoltam, hogy a Tower Defense stílust lehetne megcsinálni régi 8 bites gépeken.

Tudom, hogy nem ide tartozik!!!
Volt már régebben szó róla CPC kapcsán. Most, hogy MSX dolgok is előkerültek jött elő bennem, ha ilyen jó programozók vannak itt, akkor a SYMBOS-t miért nem lehet átültetni EP-re valahogy?
Nem lehet meggyőzni a készítőket, hogy portolják EP-re is, vagy valahogy meghackelni?
Title: Re: Milyen jellegû új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen?
Post by: lgb on 2012.July.05. 00:23:43
Tudom, hogy nem ide tartozik!!!
Volt már régebben szó róla CPC kapcsán. Most, hogy MSX dolgok is előkerültek jött elő bennem, ha ilyen jó programozók vannak itt, akkor a SYMBOS-t miért nem lehet átültetni EP-re valahogy?
Nem lehet meggyőzni a készítőket, hogy portolják EP-re is, vagy valahogy meghackelni?

Szerintem a SymbOS-rol van kulon topic is a forumban itt, legalabbis ugy remlik: ott talan tobb info van/volt errol :)