Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen? (Read 19613 times)

Offline Mayer Gábor

  • EP fan
  • *
  • Posts: 216
  • Country: hu
És milyen feladatot vállalnál? Zene, grafika, programozás, játékmenet tervezése, program tervezése, programozás? Milyen feladatok lennének még szerintetek?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Talán nem erre vagy kíváncsi, nekem csak a BASIC-hez van lövésem. Van néhány ötletem, félkész játékom, amiket majd Zzzippel le kéne fordítani, ha netalán valaha kész lesznek. (A BASIC topikba tettem be belõlük.)

Egyébként a Felhasználói kézikönyvben van egy program, ami 10 számot nagyság szerint sorba rendez. Ezt könnyen át lehet alakítani, hogy a legjobb pontszámokat rendezze sorba, névvel együtt. Maga az elv felhasználható bármilyen játékban. Bár ilyet talán bárki könnyen tudna programozni, de én nem.


DTM, Rockdigi zene van bõven, azokból lehetne játékokhoz válogatni.
« Last Edit: 2011.July.30. 22:21:45 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
És milyen feladatot vállalnál? Zene, grafika, programozás, játékmenet tervezése, program tervezése, programozás? Milyen feladatok lennének még szerintetek?

Ha készülne valamilyen érdekes új játék, akkor a programozásban talán tudnék segíteni (nem csak Z80 kód írásában, hanem PC-s segédprogramok és scriptek készítésében pl. konvertálás céljára), de esetleg másban is, a grafika és zene kivételével :oops:
De nem tudom, van-e elég érdeklődés ahhoz, hogy egész egyszerű játéknál több valóban elkészüljön. Valószínűbb, hogy maradnak a Spectrum és CPC átiratok :razz:

DTM, Rockdigi zene van bõven, azokból lehetne játékokhoz válogatni.

Játék közben célszerűbb a DAVE hanggenerátorait használni zenélésre és hangeffektusokhoz, a digitalizált hang lejátszása túl sok memóriát és CPU időt fogyaszt.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Jó lenne valami az EP képességeit jól kihasználó programot csinálni!
Én mondjuk egy szép flipperre gondolnék, nagy méretû scrollozodó pályával. Itt jól kihasználható lenne a függõleges scrollozás képessége, valamint a soronkénti paletta váltással szép színes pályát lehetne alkotni. Hang is lehetne jó sztereó.
(De a "megyünk felfelé, és lövünk mindenre ami szembe jön" stílus is feküdne az EP-nek)

Az a baj, hogy én se a grafikához se a hanghoz nem értek :-(

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Az a baj, hogy én se a grafikához se a hanghoz nem értek :-(

Én a hangeffektusokkal talán tudnék próbálkozni, de a zeneszerzéshez nem igazán értek (esetleg már meglevő zene DAVE "hangszerelését" tudnám megoldani) :oops:

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Zeneszerzõnek ott van Szipucsu :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Endi szerintem régen járt erre, de õ érthet a grafikához.
Meglévõ sprite-okat és egyebeket nem lehet a netrõl letölteni?

Zeneszerzõnek ott van Szipucsu :-)
A zene talán nem a legfontosabb, persze az EP képességeit kihasználandó, elmaradhatatlan. Direkt 3 szólamú zenét (+1 zajcsatorna) írni az EP-hez úgy, hogy az ki is használja az EP képességeit, érdekes kihívás... mindegyik szólamhoz külön envelope, és a sztereó hangzásra is érdemes figyelni, meg a szûrõkkel, torzításokkal, gyûrûmodulációval is kezdeni valamit, az lenne az igazi...
Egy jó húzás, amit talán szinte egyik EP játék sem használ ki (kivéve talán a Nautilus, Athena, ha jól emlékszem, no meg saját szerény játékom): két csatorna egymással gyûrûmodulációban, mindkettõn ugyanaz szól, csak 0.1-es hangmagasság-különbséggel, ennek szép hangja van, egyszólamú zenékhez nagyon jó. (De gyûrûmoduláció nélkül is kellemesen hangzik, fõleg a mély hangoknál, EP-s játékok ezt se nagyon használják, Commodore játékok pedig igen.) Ezt a Wriggler néhány egyszólamú zenéjének feldobásához is akartam javasolni, de lehet, hogy az jó úgy, ahogy van. Szerintem egyébként az ilyen gyûrûmodulációs hangzás emlékeztet a háromszögjel hangzására (a hullámformája persze biztos távol áll tõle.)
Talán a leggyengébb torzítás olyan, hogy azon még dallamot is lehet játszani, nem csak hangeffektet. Meg azt hiszem, nagyon jól utánozható a torzított elektromos gitárhang, talán a torzítás és a gyûrûmoduláció együttes alkalmazásával, de lehet, hogy máshogy. (Ez is benne van szerény játékomban.) De ez a hangzás hangeffektnek is elmehet, esetleg játék közbeni rövid zenének, ha pl. felvettünk valamit (mint ahogy a Wizard's Lairban is vannak ilyenek).
Amikor nagyon magas hangokat torzítunk, azok "érdekesen" szólnak, ezt is fel lehetne valamire használni, hangeffektnek inkább.
Nem tudom, ezek most mennyire voltak hasznosak. Lehet, inkább kész zenék kellenének, mint az elmélet. Lehet, hogy ezek egy részét már régebben írtam valahol, akkor sorry.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
A flipper grafikájának nagy része esetleg megoldható lenne úgy is, hogy kiszemelünk egy régebbi PC-s flippert, screenshotokat csinálunk, majd ami kell azt meghagyjuk, és EPIMGCONV-val átalakítjuk.
Remélem nem istenkáromlás amit itt leírtam a topicban :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Szerintem egy karakteres képernyõn futó pacman jellegû játékot is lehetne nagyon élvezetesre és színvonalasra megcsinálni.
A C +4-en a Squirm pörgõs, sok színt használ és a hangeffektek is nagyon jók.
Akár ezt átírni, esetleg újra megírni EP-re nem lenne olyan nehéz, bár a gépi kódhoz semmit nem értek.

- Lehetnének véletlenszerûen mozgó szörnyek a labirintusban. Folyamatosan figyelné a szörny környezetét a program, és ha elágazódáshoz ér, véletlenszerûen eldöntené, melyik irányba menjen tovább, egyébként folyamatosan haladna egyenes úton elágazásig vagy akadályig.
- Kígyókkal ugyanezt meg lehetne csinálni, plusz a "kígyórajzoló rutint" ki lehetne lopni a Hamikából, de ez sem túl bonyolult, csak mindig letörölné a kígyó farkának utolsó karakterét, ahogy megy elõre.
- És az általunk irányított figura megvalósítása pláne nem lenne nehéz. Figyelni kéne, hogy milyen karakter kerül az útjába: ha "pirula", növeli a pontszámát, de lehetne egyéb varázspirulákat is betenni. Ez utóbbiak hatását megvalósítani kicsit idõigényesebb lenne talán.

Karakteres képernyõn nem tudom, hány színt lehet maximum beállítani, talán 4-et is? István írt errõl régebben valahol, hogy lehet trükközni. Talán ez probléma lehet.

BASIC-ben ezt talán meg is tudnám csinálni, ami Zzzippel fordítva eldöcögne valahogy, szóval maga az elv megvalósítása nem túl nehéz, de gépi kódban megírni, az lenne az igazi.

Persze ez nem használná ki az EP grafikai képességeit, de sok trükköt be lehetne vetni - digi zene, soronként változó palettás címképernyõ, stb. Egy ilyen játékot is meg lehetne élvezetesre, színvonalasra csinálni szerintem.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
C +4-röl nem lehet átírni, mert teljesen más gépi kódot tartalmaz.

Egyébként a Game Makerrel "egyszerűen" lehet játékokat készíteni. :idea:

PACMAN
« Last Edit: 2011.September.24. 21:01:42 by nyuzga »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
PACMAN
Szórakozásnak jó, de ez a játék szerintem egy átlag 8 bites gép színvonalát sem üti meg... teljesen átlagos pacman, hang is alig van. Még a Dot collectorban is több fantázia van és a hangeffektek is jobbak. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Szórakozásnak jó, de ez a játék szerintem egy átlag 8 bites gép színvonalát sem üti meg... teljesen átlagos pacman, hang is alig van. Még a Dot collectorban is több fantázia van és a hangeffektek is jobbak. :D

Azt akartam bemutatni, hogy ezzel a programmal olyan gagyi játékot kreálhatsz, amilyet csak akarsz. :lol:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Még régebben, Attus profilképe kapcsán volt szó arról, hogy össze kell hozni egy Digger játékot EP-re. Ez talán még aránylag egyszerû is lenne...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Karakteres képernyõn nem tudom, hány színt lehet maximum beállítani, talán 4-et is?

Játékoknál talán a 4 színű karakteres mód a leghasznosabb, ilyenkor a felbontás a 16 színű PIXEL grafikának felel meg. Azonban beállítható, hogy karakterenként két 4 színű paletta közül lehessen választani a karakter kód 6. bitjével (tehát pl. egy 256 karakteres karakterkészlettel így használhatók a paletta színek: 0-63: 0-3, 64-127: 4-7, 128-191: 0-3, 192-255: 4-7). Ezt a 2*4 színű karakteres módot használtam a Boulder Dash EP-s átiratában.

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Üdv,

Nem tudom, melyik Digger nevű játékra gondoltatok, nekem csak egy ugrik be, amelyik teljesen nosztalgikus az XT korszakból CGA monitoron (a google elsőnek kidob egy java-s változatot, de az túl gyors, közel sem az eredeti érzést adja). Eredetét nem ismerem a játéknak, lehet, hogy átirat 8 bit-es platformról és ha még Z80-ról történt volna, az csodás lenne. Az eredeti digger.com szerencsére szépen futtatható DosBox-ban.

Mindig is terveztem ZX Spectrumra elkészítését, mert szerintem fantasztikus nagy játék, bár ez elsőre nem derül ki róla. Még éppen a rendszerváltás körül volt egy olyan munkahelyem, ahol sok üresjárat volt, ott a fiúkkal ezzel a játékkal versenyeztünk és nagyon precíz taktika mellett kellett haladni ahhoz, hogy az elért rekordjaink közelébe sikerüljön kerülni. Elég volt egyetlen hiba és már nem volt esély még a közelébe se érni.

Ezzel azt szeretném jelezni, hogy az átírás igencsak kemény feladat, mert ha csak pici időzítési vagy egyéb eltérés is lenne a kettő között, akkor nagyon más lehetne a játék és pont a varázsa veszhetne el. Ha a cél a játék bizonyos szintű áthozása EP-re, akkor egyszerűbb(nek látszik) a feladat, bár az AI feltérképezése még így is kulcsfontosságú.

Ha 8088 assembler varázslók vannak az asztal körül vagy valaki talál rendesen kommentezett forráskódot, értesítsen :)

Pgyuri