Én azon gondolkozom mostanában, mire gondolhatott Dave, a hangchip tervezője. A hangzásbeli lehetőségekkel, melyeket mostanában kezdünk kihasználni a midiplay segítségével, tisztában lehetett. Biztos tudta, hogy ilyen gitárhangzást ki lehet hozni a 4 bites torzítás és a gyűrűmoduláció keverékéből. Lehet, hogy pont ezért csinálta meg a 4 bites torzítást? Mert önmagában eléggé fura, hogy a lehetőségek miatt sok hangmagasság értékénél nem olyan jó a hang, így kissé "félresikerültnek" tűnhet. Ezt inkább csak akkor érhette meg megcsinálni, ha tudta, hogy a gyűrűmodulációval mit lehet kihozni belőle. Az fura még talán, hogy "ömlesztve" hagyta a többféle hangzást a 4 bites torzításon belül. A "jó" hangzások lehetnének egy külön STYLE értékhez tartozóak, a "rossz hangzások" megint külön. Az átlag felhasználónak nem jutna eszébe számolgatni, milyen pitch értékeknél fog jól hangzani, mikor máshogy. (Más kérdés, hogy tudtommal nem volt dokumentáció, mely a 4 bites torzítás sajátosságairól szólt volna, István fejtette meg az egészet.)
A zajcsatorna is érdekes, miért pont ilyen paramétereket alakíthatott ki hozzá (style értékek).
A Nick tervezője előkerült pár éve, pár üzenetet valaki váltott is vele. Kíváncsi lennék, a Dave tervezője mit mondana, mi volt a célja ezzel a rendszerrel, és mit szólna ahhoz, amit eddig sikerült kihozni belőle. Feltételezem, nagy meglepetés nem érné.