Lehet valahogy egy zenéhez szükséges escape szekvenciát magában benne egy basic programban tárolni és onnan olvasni ki és úgy szólaltatni meg?
Szóval csatorna megnyit pl. floppy felé, mentés, erre a csatornára ráirányít a hanglejátszás, majd csatorna bezár. Ezt floppyról betöltve és a hangcsatornára másolva megszólal a zene.
Mivel a SOUND, DATA és egyéb, basic utasítások a hangkeltéshez lassítanak és más probléma is van velük, célszerűbb ez a betöltős-escape szekvenciás módszer. De ehhez ki kell menteni floppyra vagy magnóra és onnan visszatölteni, csak így lehet lejátszani. Nyilván a kimentett adathalmazt lehet pl. data sorokban (pl. karakterek kódjaival) tárolni. De innen hogyan lehet ezt az egészet átirányítani a hangcsatornára? Hiszen a DATA sorokat csak a READ-del lehet olvasni, nem lehet a DATA sorok felé megnyitni csatornát, miről átmásoljuk az adatokat a hangcsatornára. Már ha egyáltalán megoldható ez.
Egyik megoldás nyilván a ramdisk használata, onnan olvassuk be és irányítják át az adatokat a hangcsatornára. De van-e más megoldás?
Másik érdekes kérdés, ami eszembe jutott: El lehet-e menteni a memóriában lévő éppen aktuális ENVELOPE adatokat és később visszatölteni? Gondolom, biztos lehet, ahogy pl. a karakterkészlet is elmenthető-betölthető.