Úgyhogy nem látom be, miért ne lehetne tetszõleges idõpontban átírni.
Persze át lehet állítgatni, de akkor a programnak állandóan aktívan részt kéne venni a képalkotásban. Mondjuk egy demoban elszórakozik ilyesmivel az ember, na most megmutattom alapon
, de mondjuk egy játékban már másra kéne használni az értékes és nem túl sok prociidõt, a képet csinálja NICK megától, hiszen azért van. Ugyanez vonatkozik a soronkénti paletta állításra, egy állóképnél vagy demonál lehet vele játszani, de egy játéktérnél, ahol nem elõre rögzített módon mozoghatnak dolgok a képernyõn, már elég macerás lenne lekövetni állandó paletta állítgatással az eseményeket, arról nem is beszélve, ha két különbözõ színkombinációjú dolog egy sorba kerül, akkor kifogyhatunk a színekbõl.
Még egy dolog a FIXBIAS-nál: csak a kezdõ színt választjuk mi, az utána következõ 7 már a palettából adódik, ami vagy tetszik, vagy nem...
Ezzel meg aztán végképp semmi gond, a paletta elsõ 8 színe soronként beállítható. Olyan LPT-t kell írni, ami annyi tagból áll.
Itt szerintem elbeszélünk egymás mellett
Az teljesen ok, hogy függölegesen jó a felbontás, és annyi színünk lehet amennyit csak akarunk.
Én a vizszintes felbontásra panaszkodok, ami az aktuális sorban kiválasztott videómódtól függ! Azaz 2 színben 640, 4 színben 320, 16 színben 160, 256 színben 80... (a konkrét pixel darab szám természetesen a definiált sor szélességétõl függ, lehet kevesebb, több is, ezek a számok a normál 40 karakter széles sorokra vonatkozik)
A 16 szín módban, meg pláne a 256 szín módban már nem is pixelekrõl lehet beszélni, hanem gusztustalan nagy téglalapokról... a használható felbontás a 640-320, de ugye ezekben meg kevés a szín
Egyébként teljesen érthetõ technikailag a dolog, mert így színmódtól függetlenül úgyanannyi adatra van szüksége a Nicknek, mindig egyenletes sebességel olvashatja a VIDEO RAM-ot.
Még egy trükkös módunk van az attributum grafika, ahol a felbontás 320-as, a szín 16, de csak egy 8 pixeles egységben csak 2 színünk lehet. Itt is látszik az egyenletes sebesség követelménye, az alap kétszín módú bitkép az 640-es lehetne, de akkor nem maradna ideje az attributum adatok olvasására, ezért lett felezve a felbontás.