Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Befejezetlen EP projectek (Read 15271 times)

Offline gafz

  • EP lover
  • *
  • Posts: 700
  • Country: hu
    • http://gafz.atw.hu
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #15 on: 2005.December.23. 03:23:29 »
Quote from: "tigrian"
Az elsõ részét éppen most írtam meg, kíváncsi vagyok, hogy fog ez megjelenni. Egy oldalra nem hiszem, hogy elfér...


Én is nagyon kíváncsi vagyom már! :)
Enterprise Forever

Offline tigrian

  • EP user
  • *
  • Posts: 400
  • Country: hu
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #16 on: 2005.December.23. 03:29:05 »
Quote from: "MrPrise"
Quote from: "tigrian"
Az elsõ részét éppen most írtam meg, kíváncsi vagyok, hogy fog ez megjelenni. Egy oldalra nem hiszem, hogy elfér...

Hová akarod felrakni? Milyen formában van?

Tévedtem, nem foglalnak annyi helyet az ábrák, mint gondoltam (le kellett kicsinyítenem).
NICK topic-ban van.
re' mi' do' do sol

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2755
  • Country: hu
    • Enterprise Forever
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #17 on: 2005.December.23. 03:30:25 »
Quote from: "tigrian"
Quote from: "MrPrise"
Quote from: "tigrian"
Az elsõ részét éppen most írtam meg, kíváncsi vagyok, hogy fog ez megjelenni. Egy oldalra nem hiszem, hogy elfér...

Hová akarod felrakni? Milyen formában van?

Tévedtem, nem foglalnak annyi helyet az ábrák, mint gondoltam (le kellett kicsinyítenem).
NICK topic-ban van.

Már látom, azért töröltem a kérdésemet ;-)
Egy kép viszont hiányzik.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #18 on: 2005.December.23. 09:31:20 »
Quote from: "tigrian"
Úgyhogy nem látom be, miért ne lehetne tetszõleges idõpontban átírni.

Persze át lehet állítgatni, de akkor a programnak állandóan aktívan részt kéne venni a képalkotásban. Mondjuk egy demoban elszórakozik ilyesmivel az ember, na most megmutattom alapon :), de mondjuk egy játékban már másra kéne használni az értékes és nem túl sok prociidõt, a képet csinálja NICK megától, hiszen azért van. Ugyanez vonatkozik a soronkénti paletta állításra, egy állóképnél vagy demonál lehet vele játszani, de egy játéktérnél, ahol nem elõre rögzített módon mozoghatnak dolgok a képernyõn, már elég macerás lenne lekövetni állandó paletta állítgatással az eseményeket, arról nem is beszélve, ha két különbözõ színkombinációjú dolog egy sorba kerül, akkor kifogyhatunk a színekbõl.

Még egy dolog a FIXBIAS-nál: csak a kezdõ színt választjuk mi, az utána következõ 7 már a palettából adódik, ami vagy tetszik, vagy nem...

Quote
Ezzel meg aztán végképp semmi gond, a paletta elsõ 8 színe soronként beállítható. Olyan LPT-t kell írni, ami annyi tagból áll.

Itt szerintem elbeszélünk egymás mellett :)
Az teljesen ok, hogy függölegesen jó a felbontás, és annyi színünk lehet amennyit csak akarunk.
Én a vizszintes felbontásra panaszkodok, ami az aktuális sorban kiválasztott videómódtól függ! Azaz 2 színben 640, 4 színben 320, 16 színben 160, 256 színben 80... (a konkrét pixel darab szám természetesen a definiált sor szélességétõl függ, lehet kevesebb, több is, ezek a számok a normál 40 karakter széles sorokra vonatkozik)
A 16 szín módban, meg pláne a 256 szín módban már nem is pixelekrõl lehet beszélni, hanem gusztustalan nagy téglalapokról... a használható felbontás a 640-320, de ugye ezekben meg kevés a szín :(
Egyébként teljesen érthetõ technikailag a dolog, mert így színmódtól függetlenül úgyanannyi adatra van szüksége a Nicknek, mindig egyenletes sebességel olvashatja a VIDEO RAM-ot.
Még egy trükkös módunk van az attributum grafika, ahol a felbontás 320-as, a szín 16, de csak egy 8 pixeles egységben csak 2 színünk lehet. Itt is látszik az egyenletes sebesség követelménye, az alap kétszín módú bitkép az 640-es lehetne, de akkor nem maradna ideje az attributum adatok olvasására, ezért lett felezve a felbontás.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #19 on: 2005.December.23. 10:22:48 »
Quote from: "Zozosoft"

A "democska" megtekintéséhez igazi EP ajánlott, bár EP32 alatt is fut a program, amin meg is lepõdtem, hogy ilyen Nick buzerálást is kibír :) de nem igazán élvezhetõ, mivel a PC képfrekvencia nincs szinkronban az EP-ssel, ill a PC monitor utánvilágítási ideje jóval kisebb mint a hagyományos, EP-hez való monitoron, TV-n, magyarán villog mint állat. Rendes EP-n nézve az Interlace-hez hasonló még elviselhetõ villogást kapunk.
Képek között váltás: ENTER
A képeket egy osztálytársam rajzolta Atari ST-n.
A zenét a MusicBox készletébõl loptam :)
A forrásszöveg Fenashoz való.


Na itt jon az, hogy jo emuhoz atomeromu kell, anno Vice-nal lattam hogy PAL emulacio van benne azaz megprobalja sw-esen emulalni azt, hogy "lasabb" egy TV mint egy monitor, pl kepet osszemossa az elozo frame gyengebben lathato verziojaval, stb egy csomo "effektet" amit egy foleg regebbi analog TV, nameg a CRT tulajdonsagai rak ra, dehat gondolhatjatok hogy ehhez kell am kako ...

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #20 on: 2005.December.27. 22:47:37 »
Quote from: "lgb"
Na itt jon az, hogy jo emuhoz atomeromu kell, anno Vice-nal lattam hogy PAL emulacio van benne azaz megprobalja sw-esen emulalni azt, hogy "lasabb" egy TV mint egy monitor, pl kepet osszemossa az elozo frame gyengebben lathato verziojaval, stb egy csomo "effektet" amit egy foleg regebbi analog TV, nameg a CRT tulajdonsagai rak ra, dehat gondolhatjatok hogy ehhez kell am kako ...


Legalább az elkövetkezõ években is van mit fejleszteni az emulátor író kollégáknak :-)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #21 on: 2005.December.27. 23:06:52 »
szerintem megoldható hogy lassulás nélkül legyen ilyen "motion blur" az emulátorban, mivel a mai videokártyák elég gyorsak és ezt az effektet teljesen rá lehet bízni a videókártyára

gameboy emulátorban is van ilyen
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #22 on: 2007.May.04. 18:43:15 »
szerintem megoldható hogy lassulás nélkül legyen ilyen "motion blur" az emulátorban, mivel a mai videokártyák elég gyorsak és ezt az effektet teljesen rá lehet bízni a videókártyára

Az ep128emu 2 tud ilyen effektust emulálni.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #23 on: 2007.May.04. 18:52:52 »
Nem. A fixbias is állítható. Ez persze a csip belsejétõl függ, ki kéne próbálni, de teljesen értelmetlen lenne, ha a kép elején latch-elné. Az csak plusz HW, és kevesebb lehetõség. Nem errõl szól a NICK alapfilozófiája.
Úgyhogy nem látom be, miért ne lehetne tetszõleges idõpontban átírni. No jó, ennek még lehet indoka, de sor elején biztosan állítható.

Lehet állítani sor közben is. Az alábbi egyszerű példa fut emulátoron is (legalábbis ep128emu-val biztosan, bár az időzítés nem egészen pontos; az ep32-t nem próbáltam):

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.                 org 0100h
  2.                 di
  3.                 ld a, 0fdh
  4.                 out (0b1h), a
  5.                 ld a, 0feh
  6.                 out (0b2h), a
  7.                 ld sp, 04000h
  8.                 ld a, 0c3h
  9.                 ld (038h), a
  10.                 ld hl, irq1
  11.                 ld (0039h), hl
  12.                 ld hl, lpt1
  13.                 ld de, 04000h
  14.                 ld bc, 080h
  15.                 ldir
  16.                 ld hl, 04060h
  17.                 ld bc, 0c60h
  18.                 ldir
  19.                 ld ix, 04060h
  20.                 ld hl, 08000h
  21.                 ld bc, 00010h
  22.                 ld de, 00050h
  23.                 ld a, 0c8h
  24. l3:             ld (ix+4), l
  25.                 ld (ix+5), h
  26.                 add ix, bc
  27.                 add hl, de
  28.                 dec a
  29.                 jr nz, l3
  30.                 ld a, 043h
  31.                 ld (ix-15), a
  32.                 ld a, 000h
  33.                 out (080h), a
  34.                 out (081h), a
  35.                 out (082h), a
  36.                 ld a, 0f4h
  37.                 out (083h), a
  38.                 ld a, 030h
  39.                 out (0b4h), a
  40.                 ld a, 0ffh
  41.                 ld (08000h), a
  42.                 ld hl, 08000h
  43.                 ld de, 08001h
  44.                 ld bc, 03e7fh
  45.                 ldir
  46.                 ei
  47. l1:             halt
  48.                 jr l1
  49.  
  50. irq1:           ld a, 000h
  51.                 out (080h), a
  52.                 ld a, 010h
  53.                 out (080h), a
  54.                 ld a, 002h
  55.                 out (080h), a
  56.                 ld a, 012h
  57.                 out (080h), a
  58.                 ld a, 01fh
  59.                 out (080h), a
  60.                 ld a, 012h
  61.                 out (080h), a
  62.                 ld a, 002h
  63.                 out (080h), a
  64.                 ld a, 010h
  65.                 out (080h), a
  66.                 ld a, 000h
  67.                 out (080h), a
  68.                 ld a, 000h
  69.                 out (080h), a
  70.                 ld a, 000h
  71.                 ld a, 000h
  72.                 out (080h), a
  73.                 ld a, 000h
  74.                 out (080h), a
  75.                 ld a, 010h
  76.                 out (080h), a
  77.                 ld a, 002h
  78.                 out (080h), a
  79.                 ld a, 012h
  80.                 out (080h), a
  81.                 ld a, 01fh
  82.                 out (080h), a
  83.                 ld a, 002h
  84.                 out (080h), a
  85.                 ld a, 000h
  86.                 out (080h), a
  87.                 ld a, 030h
  88.                 out (0b4h), a
  89.                 ei
  90.                 reti
  91.  
  92. lpt1:           db 0d5h, 002h, 03fh, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  93.                 db 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  94.                 db 0fdh, 000h, 03fh, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  95.                 db 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  96.                 db 0feh, 000h, 006h, 03fh, 000h, 000h, 000h, 000h
  97.                 db 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  98.                 db 0ffh, 000h, 03fh, 020h, 000h, 000h, 000h, 000h
  99.                 db 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  100.                 db 0edh, 002h, 006h, 03fh, 000h, 000h, 000h, 000h
  101.                 db 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  102.                 db 0d4h, 002h, 03fh, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  103.                 db 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h, 000h
  104.                 db 0ffh, 0c2h, 00bh, 033h, 000h, 080h, 000h, 000h
  105.                 db 000h, 049h, 092h, 0dbh, 024h, 06dh, 0b6h, 0ffh
  106.                 db 0ffh, 042h, 00bh, 033h, 050h, 080h, 000h, 000h
  107.                 db 000h, 049h, 092h, 0dbh, 024h, 06dh, 0b6h, 0ffh
  108.  
« Last Edit: 2007.May.05. 11:43:18 by MrPrise, Reason: Van direkt Z80-as assembly syntaxhighlight! ;-) »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #24 on: 2017.July.16. 13:09:33 »
Most, hogy néztem a Music Box demot, vettem észre, hogy abban egy készülő játékról írtak, a Grellonról, ha jól sejtem Gyányi Sándor írta, vagy kezdte el írni azt is, mert a Small demó is meg lett említve benne, hogy a minősége olyan lesz, és ha jól tudom, akkor a Music Boxot is ő irta.
Találkozott-e valaki ezzel a programmal, vagy demójával, vagy esetleg egy kis cafranggal belőle? :D

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #25 on: 2017.July.16. 16:35:15 »
esetleg egy kis cafranggal belőle? :D
Valami cafrang van Gyányi Sanyitól származó lemezről. Valamint 2 zene, ill. a CD Player demó fájljaiban is található két zene.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #26 on: 2017.July.16. 17:19:44 »
esetleg valaki próbálkozhatna az asm-ok lefordításával.
valami képre emlékszem a játékból.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #27 on: 2017.July.16. 17:41:47 »
Valami cafrang van Gyányi Sanyitól származó lemezről. Valamint 2 zene, ill. a CD Player demó fájljaiban is található két zene.
Óóó, neked több kincsesládád van otthon :D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #28 on: 2017.July.16. 18:16:38 »
Úgy tűnik, Heartland szerű játék lett volna 4 szín módban, space-szel lehet váltogatni a szobákat.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Befejezetlen EP projectek
« Reply #29 on: 2017.July.16. 18:27:49 »
Úgy tűnik, Heartland szerű játék lett volna 4 szín módban, space-szel lehet váltogatni a szobákat.

wow, ez nem semmi, mármint hogy ezt sikerült kibányászni belőle :)
szerintem amúgy erre még ment volna raszter színezés, mert ami képet láttam belőle régen, azon volt, és hát ez így ügye nem túl szép még.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)