Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP128emu (Read 400779 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #945 on: 2016.November.10. 16:20:27 »
de ha sikerülne is valamit fordítani, nem tudnám futtatni.
Lgb se tudta, de aztán valahogy mégis összefaragták Tutussal :-)

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #946 on: 2016.November.10. 16:28:04 »
Ha forráskódból telepíted, akkor az jelenleg nem működik OpenGL nélkül, OpenGL/Mesa devel csomagok kellenek hozzá. De talán megoldható lesz, hogy OpenGL nélkül is lehessen fordítani.
Esetleg nem lehetne belevenni egy OpenGL/Mesa header létezési tesztet, hogy ne kelljen foltozni senkinek, ha forrásból telepít?
Ha van, akkor OpenGL -es lesz a termék, ha meg nincs, akkor anélküli.
Azaz opcionális is lehetne az OpenGL.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #947 on: 2016.November.10. 16:31:22 »
Ha forráskódból telepíted, akkor az jelenleg nem működik OpenGL nélkül, OpenGL/Mesa devel csomagok kellenek hozzá. De talán megoldható lesz, hogy OpenGL nélkül is lehessen fordítani.

Szerk.: patch OpenGL nélküli fordításhoz:
(Attachment Link)
Forrásból próbáltam, más lehetőségről nem tudtam, nem vagyok nagy linuxos :oops:
Köszi, kipróbálom majd.

Offline Tutus

  • EP lover
  • *
  • Posts: 682
  • Country: hu
    • Enterprise 128
Re: EP128emu
« Reply #948 on: 2016.November.10. 18:00:14 »
Nincs Mac rendszerem, így nem tudok ilyen verziót fordítani. :oops: A tesztelés hiánya miatt jelenleg valószínűleg nem is működne SConstruct és egyéb módosítások nélkül. Az itt található régi Mac binárisokat sem én fordítottam.

Valahogy csak lehet elvileg, mert tango nick nevű fórum felhasználó fordított nekem az előző változatból, íme:



És igen, ahogy Zozo mondja... Ha lefordítja nekem valaki (mert ehhez én nem értek), akkor próbálgatom amíg jó nem lesz :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #949 on: 2016.November.10. 18:41:23 »
Forrásból próbáltam, más lehetőségről nem tudtam, nem vagyok nagy linuxos :oops:

A Git forráskód most már fordítható GL/gl.h nélkül is. Természetesen így csak a szoftveres video mód támogatott, és az -opengl használata az emulátor indításakor hibát eredményez.

Valahogy csak lehet elvileg, mert tango nick nevű fórum felhasználó fordított nekem az előző változatból, íme:

A Mac fejlesztéshez nem értek :oops:, de ha valaki küld patchet vagy binárisokat, akkor azokat beépítem/feltöltöm.

Offline Tutus

  • EP lover
  • *
  • Posts: 682
  • Country: hu
    • Enterprise 128
Re: EP128emu
« Reply #950 on: 2016.November.10. 19:09:51 »
A Mac fejlesztéshez nem értek :oops:, de ha valaki küld patchet vagy binárisokat, akkor azokat beépítem/feltöltöm.

Köszi! Írtam tango-nak aki a 2.0.9.1-et lefordította, ha jelentkezik, jelentkezem :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9951
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP128emu
« Reply #951 on: 2016.November.10. 19:45:56 »
En ugyan win-hez nem nagyon ertek, de nem lehet, hogy 32 bites windows-od van, es a 64 bitest (x64) toltotted le?
32 bitest itt nem is találok. Csak 64-es és 86-os van.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #952 on: 2016.November.10. 19:55:22 »
32 bitest itt nem is találok. Csak 64-es és 86-os van.

Az x86-os a 32 bites. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9951
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP128emu
« Reply #953 on: 2016.November.10. 19:57:16 »
Az x86-os a 32 bites. :)
Köszi! Már csak azt nem értem, hogy lesz a 86-ból 32. Annyira nem régi a gépem, hogy 86-ban adták ki. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #954 on: 2016.November.10. 20:07:59 »
Az o utasítás hiánya milyen csomag hiányának köszönhető?
Quote
o util/dtf/dtf.o -c -Wall -O3 -fno-inline-functions -fomit-frame-pointer -ffast-math -DUSING_OLD_PORTAUDIO_API -DHAVE_SDL_H -DENABLE_SDEXT -I. -Isrc -I/usr/local/include -I/usr/include/freetype2 -I/usr/include/SDL -Iutil/epcompress/src util/dtf/dtf.cpp                                                                                                     
sh: o: command not found     

A másik, letöltöttem a linux binariest, be van lőve az ep128emu-ra az executable, mégse tudom elindítani (command not found-ot kapok az ep128emu-ra), mi lehet az oka?

Köfi a segítséget. Így jár egy linux analfabéta :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #955 on: 2016.November.10. 20:11:11 »
Itt egy újabb hibát vettem észre: a GTK-s file választó ablakok elrontják a billentyűzet bemenetet, de csak gyorsbillentyűvel megnyitva, egérrel menüből nem. A debugger vagy egyéb ablak megnyitása és bezárása után újra működik a billentyűzet.

Ez a GTK-s Fl_Native_File_Chooser (újabb) hibájának tűnik, a többi file választó ablaktól eltérően ez nem küld FL_UNFOCUS eseményt az emulátor ablaknak, így az nem tudhatja, hogy például screenshot mentése után az F12 már nincs lenyomva. Egy lehetséges javítás a billentyűzet állapotát törölni file választó ablak megjelenítése után, de az is lehet, hogy egyszerű (nem bugos) Fl_File_Chooser-t fogok helyette használni Linuxon.

Még egy Linux probléma, amit most vettem észre az előbbi hiba tesztelése közben: lenyomva tartott billentyűnél az ismétlés felváltva küld FL_KEYDOWN/FL_KEYUP eseményeket, Windowson viszont csak az FL_KEYDOWN ismétlődik, ami előnyösebb az emulátor számára. Bár az érintkezési hibás billentyűzet emulációja Linuxon akár "feature" is lehet. :) Nem tudom, ez az FLTK 1.1-ben is ilyen volt-e, mert nem emlékszem hogy régen ilyen probléma lett volna. Legalább most már tudom, miért akadozik a billentyűzet például a :FILE használatakor, már csak az a kérdés, hogyan lehetne javítani. :evil:

Az o utasítás hiánya milyen csomag hiányának köszönhető?

Az "o" helyén g++-nak kellene lennie, a CXX változó hibásan lehet beállítva.

Quote
A másik, letöltöttem a linux binariest, be van lőve az ep128emu-ra az executable, mégse tudom elindítani (command not found-ot kapok az ep128emu-ra)

Parancssorból indítva működik?
« Last Edit: 2016.November.10. 20:14:56 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #956 on: 2016.November.10. 20:23:27 »
Parancssorból indítva működik?
Miután a jól bevált dupla klikk nem működött, indítottam egy console-t, és onnan próbáltam, ott kaptam a command not foundot, a 2.0.9-es verzió működött, és az is bináris bemásolós verzió volt.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #957 on: 2016.November.10. 20:24:08 »
Köszi! Már csak azt nem értem, hogy lesz a 86-ból 32. Annyira nem régi a gépem, hogy 86-ban adták ki. :D
Az Intel 8086 processzor nevéből, amit aztán követett a 186,286,386,486... az erre épülő processzor architectúrát nevezik összefoglaló néven x86-nak. Bár 32 bitről csak a 386-ostól beszélhetünk :-)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #958 on: 2016.November.10. 20:32:58 »
Miután a jól bevált dupla klikk nem működött, indítottam egy console-t, és onnan próbáltam, ott kaptam a command not foundot, a 2.0.9-es verzió működött, és az is bináris bemásolós verzió volt.

Ha az aktuális könyvtárban megtalálhatók a binárisok, akkor a ./ep128emu működik? Linuxon a PATH gyakran nem tartalmazza az aktuális könyvtárat, ezért kell a "./".

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #959 on: 2016.November.10. 20:55:44 »
Az "o" helyén g++-nak kellene lennie, a CXX változó hibásan lehet beállítva.
Ez érdekes: (gúgli az ember barátja, na nem mindig :D ) Az nem lehet, hogy verziólemaradásom okozhat problémát ? Az FLTK 1.1.10-es pl
$ make -p -f /dev/null | grep CXX
make: *** No targets.  Stop.
LINK.cc = $(CXX) $(CXXFLAGS) $(CPPFLAGS) $(LDFLAGS) $(TARGET_ARCH)
COMPILE.cc = $(CXX) $(CXXFLAGS) $(CPPFLAGS) $(TARGET_ARCH) -c
CXX = g++

Ha az aktuális könyvtárban megtalálhatók a binárisok, akkor a ./ep128emu működik? Linuxon a PATH gyakran nem tartalmazza az aktuális könyvtárat, ezért kell a "./".
jobb a helyzet, /lib64/libm.so.6 és /lib64/libc.so.6 hiányát jelzi 64bites verzióban, és 32 bitesen meg csak /lib/libm.so.6, amit ha jól értelmezek a gúgli segítségével glibc 2.15-nek kéne lennie a gépen, de nálam a 2.12 van fent, és úgy látom a repositorykon nincs is fent frissebb (Red Hat)
Az járható út, ha letöltök egy újabb verziót pl glibc-2.24.tar.gz , és megpróbálom azt beintegrálni?