Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP128emu (Read 401247 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #930 on: 2016.November.07. 22:39:58 »
Lehet, én vagyok béna, sőt biztos, de honnan lehet letölteni a legújabb működő emulátort? Az ep128emu.sourceforge.net oldalon vagy 2.0.9-es verziókat lehet elérni, vagy egy újabbat (githubra visz a link), ami a gép szerint nem kompatibilis a Windows jelenlegi verziójával. Endi feltett egy snapshotot, amit nem tudtam megnyitni.

En ugyan win-hez nem nagyon ertek, de nem lehet, hogy 32 bites windows-od van, es a 64 bitest (x64) toltotted le?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #931 on: 2016.November.08. 13:00:36 »
A Git forráskódban átalakítottam az SConstruct-ot, hogy alapértelmezés szerint minden függőséget a *-config használatával konfiguráljon, a kiadásra szánt (statikusan linkelt vagy Windows) binárisoknál pedig egy táblázatból (packageConfigs) olvassa a paramétereket. Így az SConstruct valamivel kisebb és egyszerűbb is lett. Nem biztos azonban, hogy minden Linux disztribúción működik (eltérő csomagnevek, stb.), ezért még tesztelni kellene és javítani az esetleges új hibákat.

UI: Lehet, nincs jelentősége, de ide vitt valamelyik link. Oda az van írva, hogy 1 napja volt update, de a régi verziójú emulátor jön le.

A forráskód frissült, most már a SourceForge-on is van Git, aminek a tartalma azonos a GitHub-os forrással. Időnként a CVS-t is frissítem (biztosan vannak még régi linkek amelyek annak a használatát ajánlják a forráskód letöltésére :oops:), bár ez meglehetősen nehézkes a Git-hez képest.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #932 on: 2016.November.08. 21:00:59 »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #933 on: 2016.November.09. 07:58:27 »
Most a disableSDL = 1 foltozást is  kivettem, mivel módosítottad a forrástban a megjegyzést.
Nekem sdl-1.15 van, jól gondolom, hogy ez jó?

Mégis bugosak lehetnek az 1.2.10-nél újabb SDL verziók is. :evil: Most megpróbáltam Linux bináris csomagokat készíteni saját fordítású (statikus) SDL használatával, és ugyanúgy Segmentation fault van az emulátor indításakor, mint régen az 1.2.10 verzióval. Ugyanazzal a statikus SDL-el az ep128emu 1.6.1 működik. Talán a disztribúcióba épített SDL már tartalmaz javítást erre a problémára?

Szerk.: úgy látszik, a hiba már az első SDL hívás előtt történik. :shock: További tesztelés alapján az Fl_Window::show() fagy le egyszerűen attól, ha statikus SDL >= 1.2.10 van a programhoz linkelve, de dinamikus SDL-el (amit a disztribúció is használ) nincs probléma. Talán a (már nem aktívan fejlesztett) SDL 1.2 API elég stabilnak tekinthető ahhoz, hogy a Linux binárisok hordozhatóságát ne rontsa a libSDL-1.2.so.0 függőség, de az is megoldás lehetne, ha az utolsó még működő SDL 1.2.9 verziót használnám statikusan.

Video támogatás nélkül fordított SDL (--disable-video) nem okoz hibát, tehát a bináris csomagokba valószínűleg statikus SDL 1.2.15 kerül majd video nélkül.
« Last Edit: 2016.November.09. 12:59:11 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #934 on: 2016.November.09. 15:37:43 »
Frissítettem a dokumentáció egy részét az ep128emu.sourceforge.net-en, így most már a 2.0.10 telepítéséről van leírás itt.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #935 on: 2016.November.10. 11:08:52 »
Azt esetleg lehetne, úgy általában is, hogy rövidebb ROM fájlt FF-ekkel felkerekítsen a szükséges méretre?
Most vettem észre, hogy ez is meg lett csinálva :smt038

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #936 on: 2016.November.10. 11:46:24 »
dinamikus SDL-el (amit a disztribúció is használ) nincs probléma.
Engem csak ez érint, mert forrásból történő fordításkor elv szinte minden disztribúciónál, hogy kerülik a statikus, illető programba belerámolt libeket és külső libekkel igyekeznek azt használni.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #937 on: 2016.November.10. 14:10:45 »
Hogy lehet kikapcsolni a linuxos installhoz az openGL-t? Már összeszenvedtem majdnem mindent, erre most elhal az openGL hiányával. :(

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #938 on: 2016.November.10. 14:18:13 »
Linux teszt verzió:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Engem csak ez érint, mert forrásból történő fordításkor elv szinte minden disztribúciónál, hogy kerülik a statikus, illető programba belerámolt libeket és külső libekkel igyekeznek azt használni.

Lehetséges azonban, hogy a dinamikus SDL is problémát okoz, legalábbis Linuxon egyelőre megoldatlan véletlenszerű X vagy FLTK hibák fordultak elő (billentyűzet bemenet elvesztése, lefagyás, stb.), talán ezek is az SDL és az FLTK összeakadása miatt lehettek, de ebben nem vagyok biztos, teljesen más oka is lehet, a hiba viszonylag ritkán jelentkezik, ezért nem egyszerű megtalálni és javítani.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #939 on: 2016.November.10. 14:22:59 »
Hogy lehet kikapcsolni a linuxos installhoz az openGL-t? Már összeszenvedtem majdnem mindent, erre most elhal az openGL hiányával. :(

Ha forráskódból telepíted, akkor az jelenleg nem működik OpenGL nélkül, OpenGL/Mesa devel csomagok kellenek hozzá. De talán megoldható lesz, hogy OpenGL nélkül is lehessen fordítani.

Szerk.: patch OpenGL nélküli fordításhoz:
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2016.November.10. 14:34:10 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #940 on: 2016.November.10. 14:59:58 »
Linux teszt verzió:

Itt egy újabb hibát vettem észre: a GTK-s file választó ablakok elrontják a billentyűzet bemenetet, de csak gyorsbillentyűvel megnyitva, egérrel menüből nem. A debugger vagy egyéb ablak megnyitása és bezárása után újra működik a billentyűzet.

Offline Tutus

  • EP lover
  • *
  • Posts: 682
  • Country: hu
    • Enterprise 128
Re: EP128emu
« Reply #941 on: 2016.November.10. 15:44:00 »
Frissítettem a dokumentáció egy részét az ep128emu.sourceforge.net-en, így most már a 2.0.10 telepítéséről van leírás itt.

A linuxos leírásban látok egy ilyen sort:
on MacOS X, FLTK 1.1.7 needs to be patched with the included fltk-1.1.7-MacOSX.patch file

István, fordítanál nekem egy ilyen verziót? Megpróbálnám Mac-en.
Előre is nagyon köszi!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #942 on: 2016.November.10. 16:04:44 »
István, fordítanál nekem egy ilyen verziót? Megpróbálnám Mac-en.

Nincs Mac rendszerem, így nem tudok ilyen verziót fordítani. :oops: A tesztelés hiánya miatt jelenleg valószínűleg nem is működne SConstruct és egyéb módosítások nélkül. Az itt található régi Mac binárisokat sem én fordítottam.
« Last Edit: 2016.November.10. 16:10:10 by IstvanV »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #943 on: 2016.November.10. 16:09:09 »
Nincs Mac rendszerem, így nem tudok ilyen verziót fordítani. :oops:
Ahogy Lgb csinálta az Xep128-al, azt nem lehetne itt is használni?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #944 on: 2016.November.10. 16:14:32 »
Ahogy Lgb csinálta az Xep128-al, azt nem lehetne itt is használni?

Ilyet még nem használtam :oops:, de ha sikerülne is valamit fordítani, nem tudnám futtatni.