Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP128emu (Read 400883 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #1050 on: 2017.January.14. 14:32:58 »
Ilyennel még nem találkoztam, talán AMD OpenGL driver probléma lehet. -no-opengl használatakor is előfordul a hiba?

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #1051 on: 2017.January.14. 15:01:29 »
Ilyennel még nem találkoztam, talán AMD OpenGL driver probléma lehet. -no-opengl használatakor is előfordul a hiba?

Aham, epp probaltam, mielott irtad, mert az jutott nekem is eszembe :) Mondjuk erdekes, akkor strace szerint nem az emlitett ioctl-ekbol van sok, hanem egy csomo futex syscall-bol, szoval az output a strace-tol tok mas, de a jelenseg user szempontjabol uaz ... En is arra tippelek, amit irtal mint problema, csak erdekes, hogy amugy massal nem tapasztalom altalaban ...

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1052 on: 2017.January.14. 20:46:49 »
Nem léptetünk egy verziót a SID miatt ? :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #1053 on: 2017.January.14. 20:49:23 »
Nem léptetünk egy verziót a SID miatt ? :)

Ez lesz a 2.0.11 ha nincsenek javítandó hibák, a legújabb nem beta verzió jelenleg a 2.0.10.

A SID egyébként ebben csak a 0Fh port írása után lesz aktív resetig, így az engedélyezése nem lassítja az emulációt ha nem fut SID kártyát használó program, és a DTM-es D/A-t is csak akkor rontja el amikor aktív. Elvileg van már snapshot támogatás is, de a SID típusát/engedélyezettségét (ami most már grafikus felületen konfigurálható) nem tárolja.
« Last Edit: 2017.January.14. 20:53:47 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1054 on: 2017.January.14. 22:16:22 »
A SID egyébként ebben csak a 0Fh port írása után lesz aktív resetig, így az engedélyezése nem lassítja az emulációt ha nem fut SID kártyát használó program, és a DTM-es D/A-t is csak akkor rontja el amikor aktív.
:smt041 Az jó, elég sokat dobott a CPU használaton a SID emu, holnap fel is teszem az új bétát :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1851
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #1055 on: 2017.January.15. 00:02:27 »
Ez lesz a 2.0.11 ha nincsenek javítandó hibák, a legújabb nem beta verzió jelenleg a 2.0.10.

Látom, a világ összes kincséért sem szeretnél 2.1 -et. :-D ;-) (Előbb el kell jussunk a 2.0.99 -ig? :-) )

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #1056 on: 2017.January.15. 11:43:33 »
Látom, a világ összes kincséért sem szeretnél 2.1 -et. :-D ;-) (Előbb el kell jussunk a 2.0.99 -ig? :-) )

Szerintem 2.1 akkor lesz, ha mar kavet is foz a usernek :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1299
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: EP128emu
« Reply #1057 on: 2017.January.15. 12:10:27 »
Látom, a világ összes kincséért sem szeretnél 2.1 -et. :-D ;-) (Előbb el kell jussunk a 2.0.99 -ig? :-) )
Amíg meg lehet különböztetni a verziókat egymástól, addig nekem aztán mindegy hogyan számozzák. ;)

Más. Az emulátor féltestvérének riválisa bevezetett egy kevéssé hasznos, ám nagyon látványos szolgáltatást. Az itteni közönség vajon szeretne-e olyat, és egyáltalán bele lehetne az ep128emu-ba varázsolni?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1058 on: 2017.January.15. 14:08:25 »
Más. Az emulátor féltestvérének riválisa bevezetett egy kevéssé hasznos, ám nagyon látványos szolgáltatást. Az itteni közönség vajon szeretne-e olyat, és egyáltalán bele lehetne az ep128emu-ba varázsolni?
Milyen szolgáltatást? Gondolom a Yape-ról lehet szó.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #1059 on: 2017.January.15. 14:28:09 »
Akármi is az, ehhez a verzióhoz képest a 2.0.11-ben már csak bug javításokat tervezek. Ezek az újdonságok (és a nem említett IVIEW->PNG konvertáló program) talán már elegendőek a kiadáshoz. :)
« Last Edit: 2017.January.15. 14:31:32 by IstvanV »

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #1060 on: 2017.January.15. 15:23:29 »
Nem a nagy számok hajhászásának vagyok a híve, az engem, mint csomagkészítőt hidegen hagy.
Tehát, ha már nem lehet elhagyni a dátumot, meg a bétázást, akkor a számokból és pontokból álló fő verziószámot kérném előre, amit követhet egy elválasztójellel elválasztott dátum, esetleg azt egy elválasztójellel elválasztott lfabétagammasatöbbi jelzés is követhetné. Az elválasztójel tapasztalataim szerint - ~ _

numerikusverzoszampontokkaltűzdelten-dátumszámegybe-alfabétagammadeltavagybármilyenszöveg

De szerintem elegendő a béta odabiggyesztés a végére, az azt megelőző verziószámnak meg elegendő csak növekedni tetszés szerinti léptékben, a dátumot én feleslegesnek tartom, a github amúgyis nyilvántartja.
A valódi release meg csupán béta nélküli.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1299
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: EP128emu
« Reply #1061 on: 2017.January.15. 15:23:58 »
Az alábbi hivatkozásokon megtekinthető emulátor szolgáltatásról van szó. Direkt nem fogok kattintható linkeket csinálni. Kérem az adminisztrátorokat, hogy amennyiben erre lehetőség van hagyják így! Kicsit off-topic. Köszönöm!

Először egy kép: plus4world.powweb.com/dl/forum/20170104_190126_2666_15879586_10211545773864046_1103534185_n.png

Utána a vonatkozó fórum téma: plus4world.powweb.com/forum/33455

Az a hozzászólás érdemel külön figyelmet, amit a Gaia nevű felhasználó követett el 2017-01-04-én, 17:27:32-kor.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #1062 on: 2017.January.16. 09:46:47 »
Esetleg lehetne olyan funkció, hogy a shader-t a felhasználó által választható külső szöveges file-ból töltse be? Így bármilyen effektust meg lehetne írni anélkül, hogy az emulátorba mindet be kellene építeni. Ez például az ep128emu "quality 4" módját valósítja meg:

Code: C
  1. uniform sampler2D textureHandle;
  2. uniform float lineShade;
  3. const mat4 yuv2rgbMatrix = mat4( 1.21433,  0.00000,  0.38046, -1.95146,
  4.                                  1.21433, -0.09339, -0.19380,  0.59560,
  5.                                  1.21433,  0.48087,  0.00000, -2.33451,
  6.                                  0.00000,  0.00000,  0.00000,  0.00000);
  7. void main()
  8. {
  9.   float txc = gl_TexCoord[0][0];
  10.   float tyc = gl_TexCoord[0][1] + 0.015625;
  11.   vec4 pm5 = texture2D(textureHandle, vec2(txc - 0.00488, tyc));
  12.   vec4 pm4 = texture2D(textureHandle, vec2(txc - 0.00391, tyc));
  13.   vec4 pm3 = texture2D(textureHandle, vec2(txc - 0.00293, tyc));
  14.   vec4 pm2 = texture2D(textureHandle, vec2(txc - 0.00195, tyc));
  15.   vec4 pm1 = texture2D(textureHandle, vec2(txc - 0.00098, tyc));
  16.   vec4 p0  = texture2D(textureHandle, vec2(txc, tyc));
  17.   vec4 pp1 = texture2D(textureHandle, vec2(txc + 0.00098, tyc));
  18.   vec4 pp2 = texture2D(textureHandle, vec2(txc + 0.00195, tyc));
  19.   vec4 pp3 = texture2D(textureHandle, vec2(txc + 0.00293, tyc));
  20.   vec4 pp4 = texture2D(textureHandle, vec2(txc + 0.00391, tyc));
  21.   float ytmp = (pp3.g * 0.0196) + (pp2.g * -0.2353) + (pp1.g * 0.3529)
  22.                + p0.g + (pm1.g * 0.3333) + (pm2.g * 0.1373)
  23.                + (pm3.g * 0.0392);
  24.   vec2 ctmp = (pp4.br * 0.45) + (pp3.br * 0.68) + (pp2.br * 0.84)
  25.               + (pp1.br * 0.92) + p0.br + (pm1.br * 1.04)
  26.               + (pm2.br * 0.96) + (pm3.br * 0.80) + (pm4.br * 0.57)
  27.               + (pm5.br * 0.37);
  28.   float f = mix(cos(tyc * 100.531) * -0.5 + 0.5, 1.0, lineShade);
  29.   gl_FragColor = (vec4(ytmp, ctmp[0], ctmp[1], 1.0) * yuv2rgbMatrix) * f;
  30. }

Bár probléma lehet, hogy jelenleg a képet több kisebb textúraként jeleníti meg, és egyes effektusok (fázishiba és a színek előző sorral való átlagolása) szoftveresek és ezeket a textúra már tartalmazza. Így a jobb használhatósághoz át kellene alakítani. Plus/4-nél egyébként is terveztem valamivel jobb minőségű PAL szűrőt, az a külső shaderrel együtt lehetne egy új megjelenítési mód.
« Last Edit: 2017.January.16. 09:50:59 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #1063 on: 2017.January.16. 20:33:49 »
A 2.0.11 verzió már letölthető innen (GitHub) és innen (SourceForge).

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #1064 on: 2017.January.17. 18:57:01 »
Egyesek szenvednek Win 8.1-en meg Win 10-en, hogy nem működik az emulátor :oops:
Ha jól nézem valamiért a makecfg-t nem bírja:
[ Guests cannot view attachments ]

Kézzel hogyan kell makecfg-zni?

De ami a legérdekesebb, hogy van akinek korábbi béta az működik!