Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: [Konverzió] Wolf2004 (Read 15008 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #15 on: 2016.December.16. 20:09:52 »
Nagyon kezdetleges 4, illetve pontosabban csak 3 színű mód:
(Attachment Link)
Hát azt kell, hogy mondjam, már így is szebb, és az ellenfél is jobban látható, legalábbis az az egy, ameddig elmentem :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #16 on: 2016.December.16. 20:23:59 »
én továbbra se tudom hogy kell lua-t használni :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #17 on: 2016.December.16. 20:30:47 »
én továbbra se tudom hogy kell lua-t használni :)
Betöltöd a programot, és amikor elértél a játék részhez, a debuggerben jobb alul Load Lua Script, majd utána Run :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #18 on: 2016.December.16. 22:00:26 »
Betöltöd a programot, és amikor elértél a játék részhez, a debuggerben jobb alul Load Lua Script, majd utána Run :)

aha. egész érdekes.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline SzörG

  • EP fan
  • *
  • Posts: 224
  • Country: hu
    • ReTRo Tauta
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #19 on: 2016.December.17. 18:45:35 »
egy gyors kérdés :-) ezek a lila csíkok a képen ... akár mit állítok nem tudom őket eltüntetni :-)
több eredeti vason is próbáltam az eredmény ugyan az ...
más alkalmazásoknál nem tapasztalta ilyet.

másik kérdésem :-) ezt a Lua Script-es megoldást le tudná nekem valaki földi halandós nyelvezetre fordítani ? :-)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #20 on: 2016.December.17. 18:54:32 »
egy gyors kérdés :-) ezek a lila csíkok a képen ... akár mit állítok nem tudom őket eltüntetni :-)
több eredeti vason is próbáltam az eredmény ugyan az ...
más alkalmazásoknál nem tapasztalta ilyet.

Ha ez RF, kompozit vagy S-video, akkor a hardver (az LM1886 vagy a NICK?) ismert hibája, hogy bizonyos színátmeneteknél ez a lila szín jelenik meg, a jelenség itt is látható. Az előbbi kettőnél probléma még a világosság és a színjel közötti interferencia is, a világosság nagy frekvenciájú változását (pl. dither) a TV színként értelmezheti.

Quote
másik kérdésem :-) ezt a Lua Script-es megoldást le tudná nekem valaki földi halandós nyelvezetre fordítani ? :-)

A játék indítása után a debuggerben (Alt+B) a 2. lapon alul "Load from file" és utána "Run".
« Last Edit: 2016.December.17. 19:10:50 by IstvanV »

Offline SzörG

  • EP fan
  • *
  • Posts: 224
  • Country: hu
    • ReTRo Tauta
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #21 on: 2016.December.17. 22:56:59 »
Ha ez RF, kompozit vagy S-video, akkor a hardver (az LM1886 vagy a NICK?) ismert hibája, hogy bizonyos színátmeneteknél ez a lila szín jelenik meg, a jelenség itt is látható. Az előbbi kettőnél probléma még a világosság és a színjel közötti interferencia is, a világosság nagy frekvenciájú változását (pl. dither) a TV színként értelmezheti.

A játék indítása után a debuggerben (Alt+B) a 2. lapon alul "Load from file" és utána "Run".

igen kompozit jel egy 20"-os LCD TV-re kötve :-) megpróbálok összeütni egy SCART kábelt hátha azzal jobb.
eddig amúgy nem volt gondom ezzel a megoldással :-) ez az első ...

azért rájöttem, hogy ezt emulátor alatt lehet, kis is próbáltam vele ;-)
de igazából eredeti vason toltam / tolnám ...

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #22 on: 2016.December.18. 12:38:33 »
azért rájöttem, hogy ezt emulátor alatt lehet, kis is próbáltam vele ;-)
de igazából eredeti vason toltam / tolnám ...

Valóban, és az ilyen módosítás a lila színhibát is javítaná/csökkentené, csak a program Lua scriptes "megpatkolása" sokkal egyszerűbb volt mint ténylegesen módosítani, amihez előbb jobban meg kellene érteni a működését, hogy hol van szabad memória ahova új rutinokat lehetne beépíteni, hogyan lehet a tömörített formátumú file-okat kibontani és aztán a változtatások után helyesen újracsomagolni, stb. :oops: De legalább látható hogy mi lenne lehetséges, azonban tovább lehetne javítani a képen ha a függőleges felbontás is a felére csökkenne és 16 színű módban futna.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #23 on: 2016.December.18. 13:34:44 »
Valóban, és az ilyen módosítás a lila színhibát is javítaná/csökkentené, csak a program Lua scriptes "megpatkolása" sokkal egyszerűbb volt mint ténylegesen módosítani, amihez előbb jobban meg kellene érteni a működését, hogy hol van szabad memória ahova új rutinokat lehetne beépíteni, hogyan lehet a tömörített formátumú file-okat kibontani és aztán a változtatások után helyesen újracsomagolni, stb. :oops: De legalább látható hogy mi lenne lehetséges, azonban tovább lehetne javítani a képen ha a függőleges felbontás is a felére csökkenne és 16 színű módban futna.
Elméletileg kész a LUA scriptes verziód is, annyi módosítással, hogy a 2. és 3. szín egymáshoz közeli két szürke (07, c7 ),csak még találtam 1 hibát, azt ma javítom, meg meg kell néznem milyen palettát állítottál be a LUA-s verzióban, mert azt véletlenül megnézés után letöröltem, és azóta nem voltam neten.
Meg azon gondolkoztam, hogy lehetne két karakterkészletet alkalmazni, 1. készlet a páratlan sorokra, 2. pedig a párosokra, a páratlan sorok palettája 0 7 c7 ff, a párosoké 0 c7 7 ff lenne, ennek van értelme?
Ha gondolod, elküldöm a forrásokat a 16 szín módhoz.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #24 on: 2016.December.18. 13:50:24 »
Elméletileg kész a LUA scriptes verziód is, annyi módosítással, hogy a 2. és 3. szín egymáshoz közeli két szürke (07, c7 ),csak még találtam 1 hibát, azt ma javítom, meg meg kell néznem milyen palettát állítottál be a LUA-s verzióban, mert azt véletlenül megnézés után letöröltem, és azóta nem voltam neten.
Meg azon gondolkoztam, hogy lehetne két karakterkészletet alkalmazni, 1. készlet a páratlan sorokra, 2. pedig a párosokra, a páratlan sorok palettája 0 7 c7 ff, a párosoké 0 c7 7 ff lenne, ennek van értelme?
Ha gondolod, elküldöm a forrásokat a 16 szín módhoz.

akkor most megcsináltad a karakteres 4 színű rendert??
akkor már miért nem a 8 színű (gracha) mód?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #25 on: 2016.December.18. 13:52:02 »
akkor most megcsináltad a karakteres 4 színű rendert??
akkor már miért nem a 8 színű (gracha) mód?
Mert ez egyszerű, csak a karakterkészletet kell legenerálni, és betenni a címét az LPT-be, és máris működik :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #26 on: 2016.December.18. 14:04:13 »
Mert ez egyszerű, csak a karakterkészletet kell legenerálni, és betenni a címét az LPT-be, és máris működik :)

ezt most nem értem... :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #27 on: 2016.December.18. 14:06:16 »
Újabb próbálkozások:

[ Guests cannot view attachments ]    (16 színű PIXEL, 2x2 pixelből generál 5 színt)
[ Guests cannot view attachments ]    (16 színű LPIXEL, 4x2 pixelből generál 9 színt, bár a paletta lehetne jobb is)

Ezek konvertálják a video adatot és felülírják a rendszerszegmens egy részét, tehát a megoldás nem EXOS kompatibilis/lefagyhat. Azonban a programot rendesen átalakítva ugyanannyi (PIXEL16) vagy kevesebb (LPIXEL16) memóriát igényelnének, mint az eredeti verzió.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #28 on: 2016.December.18. 14:07:09 »
ezt most nem értem... :)
Nem kellett hozzányúlni a grafikához, legeneráltam egy egy soros karakterkészletet, ami a képernyőre kiírt eredeti speccy grafikát megfelelteti a fele akkora felbontású 4 színűnek.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #29 on: 2016.December.18. 14:23:56 »
Újabb próbálkozások:

(16 színű PIXEL, 2x2 pixelből generál 5 színt)
(16 színű LPIXEL, 4x2 pixelből generál 9 színt, bár a paletta lehetne jobb is)
Az első szebb távolabbról, a 2. pedig a felbontás és a színek miatt közelről.