Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: [Konverzió] Wolf2004 (Read 11045 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #30 on: 2016.December.18. 14:47:12 »
Nem kellett hozzányúlni a grafikához, legeneráltam egy egy soros karakterkészletet, ami a képernyőre kiírt eredeti speccy grafikát megfelelteti a fele akkora felbontású 4 színűnek.

hmmm tehát lookup tábla, ami hardveres! hm hát ez királynak hangzik, ha jól értem :)
de akkor ha jól értem ennyi erővel gracha mód is lehet. bár az "hires"
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #31 on: 2016.December.18. 14:50:12 »
hmmm tehát lookup tábla, ami hardveres! hm hát ez királynak hangzik, ha jól értem :)
de akkor ha jól értem ennyi erővel gracha mód is lehet. bár az "hires"
Hardveresen nem, amúgy ez Gracha mód, csak épp az első 4 szín használt a palettáról.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #32 on: 2016.December.18. 15:05:17 »
A következő módosítások történtek, és hibajavítás(az eredeti linkről az új verzió érhető el):
A szintek attributum definíciója nem volt konvertálva
3 egérmód közül lehet választani
Spectrum képről átválthatunk négy színű képre, igaz minden pálya elején visszaáll a spectrum kép, és 3 ikon nem jelenik meg jól 4 színű módban.

F2: spectrum kép
F3: 4 színű kép
F4: egér mód: tűz: bal gomb, fordulás
F5: egér mód: előre: bal gomb, hátra: középső gomb, tűz: jobb gomb, fordulás
F6: egér mód: tűz: bal gomb, fordulás, előre/hátra
F7: csalás be
F8: csalás ki

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #33 on: 2016.December.18. 16:06:29 »
Hardveresen nem, amúgy ez Gracha mód, csak épp az első 4 szín használt a palettáról.

na akkor nem értem...?
ha jól értem a renderhez nem nyúltál hozzá, hanem egyszerűen a c2 lores (specy) mód van az lpt-ben átállítva karakteresre, megfelelően előre generált 1 pixel magas karakterekkel amik 4 színűek.
tehát a konvertálás "hardveres" a nick csinálja :)
nem lehetne ezt más játéknál is alkalmazni? van jópár 2 színű ditheres specy játék.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #34 on: 2016.December.18. 16:52:07 »
na akkor nem értem...?
ha jól értem a renderhez nem nyúltál hozzá, hanem egyszerűen a c2 lores (specy) mód van az lpt-ben átállítva karakteresre, megfelelően előre generált 1 pixel magas karakterekkel amik 4 színűek.
tehát a konvertálás "hardveres" a nick csinálja :)
nem lehetne ezt más játéknál is alkalmazni? van jópár 2 színű ditheres specy játék.
De, nem tudom milyen eredménnyel, sztem István LUA-jával le is lehet tesztelni, csak a palettát kell átállítani writeMemoryRaw(a + 8, 0x00) -től kezdődően.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #35 on: 2016.December.18. 17:57:04 »
Újabb hiba került javításra, 4MB-s konfigon fagyott a játék szint indulásakor, mert az utoljára belapozott szegmensnek megfelelően felülírt egy kis területet a memóriában, javítva, az eredeti link is frissítve.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #36 on: 2016.December.18. 18:54:08 »
Azonban a programot rendesen átalakítva ugyanannyi (PIXEL16) vagy kevesebb (LPIXEL16) memóriát igényelnének, mint az eredeti verzió.
Nagyobb játékképernyő is összehozható lenne?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #37 on: 2016.December.18. 19:14:51 »
Nagyobb játékképernyő is összehozható lenne?

Elméletileg LPIXEL vagy karakteres módban a megtakarított memória és a gyorsulás lehetővé tenné a képernyő méretének a növelését (ha nem is feltétlenül sokkal, mert a nagyobb képernyőn többet kellene renderelni), de ehhez talán már nagyobb átalakításra lenne szükség a játékban. Ha eredetileg EP-re fejlesztették volna, akkor valószínűleg jobb lehetne a Spectrum változatnál. :)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #38 on: 2016.December.19. 09:10:13 »
csak ámulok és bámulok!!! :-D
*** Speicherplatz zu klein

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #39 on: 2017.January.21. 11:24:38 »
Azonban a programot rendesen átalakítva ugyanannyi (PIXEL16) vagy kevesebb (LPIXEL16) memóriát igényelnének, mint az eredeti verzió.
Ez a rendesen átalakítás várható? :oops:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #40 on: 2017.January.21. 21:19:50 »
Ez a rendesen átalakítás várható? :oops:
Tőlem nem, sztem béna vagyok hozzá :oops:
Azt megfejtettem, hogy a kép 00-07 byte-okkal ven eltárolva (mintha karakterek lennének, csak 2 sor magassággal), és van egy 49*50-es táblázat, amiből a szög, és a karakter értéknek megfelelően választja ki a képernyőre kirakandó adatot.
Ha ez a táblázat megfelelően át lenne alakítva, akár dupla ekkorára, lehet viszonylag könnyen mehetne az átalakítás PIXEL 16-ra is, vagy akár PIXEL4-re is.
A táblázatban minden páros elem a páros sorbeli bájt, és minden páratlan elem a páros sorbeli bájt.