Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: CPC (Read 585460 times)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
Re: CPC
« Reply #210 on: 2010.May.23. 21:39:20 »
A számok jelentik a felszereléseink helyét.

A 4 alapfelszerelés megszerzése, demó:


 

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #211 on: 2010.May.24. 01:16:10 »
Újabb Super Hero átirat verzió:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Ez már lehetővé teszi csalások választását (M: örökélet, ,: 9 élet, .: sebezhetetlenség - ezzel vigyázni kell, mert "beragadás" ellen nem jelent védelmet), az EXT2 joystick is használható, és van még egy-két más kisebb változtatás is. Felismeri a turbós gépeket, és ennek megfelelően állítja be a BFh portot, tehát 6 MHz-es gépen jó a hang; 7.119 MHz-nél még mindig túl magas, csak kevésbé (10 helyett kb. 3 félhanggal magasabb).

Az eredeti CPC-s játék:
  [ Guests cannot view attachments ]

Forráskód:
  [ Guests cannot view attachments ]
Ebben az AY emuláció a már említett turbó felismerésen kívül lehetővé teszi az AY->DAVE csatorna hozzárendelés megváltoztatását. Ezt ugyan ez a játék nem használja, de hasznos lehet akkor, ha a négyszögjel+zaj mód emulációja felüláteresztő szűrővel vagy gyűrűmodulációval történik.

Az átíráshoz használt program és CPC snapshot:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
A használata:
  - a CPC snapshotot az ep128emu CPC módjában betölteni
  - töréspont beállítása a 0303h címre
  - G 14B8 parancs a monitorban
  - a töréspont elérésekor a lefordított konvertáló programot a C000h címre kell tölteni, és ott futtatni (G C000)
  - a 0-BFFFh területet kimenteni .prg file-ba
« Last Edit: 2010.May.24. 01:19:24 by IstvanV »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #212 on: 2010.May.24. 08:16:49 »
Újabb Super Hero átirat verzió:

Ez már véglegesnek számít kirakható?
Egy észrevétel: a lépéshang és a scroll-hang nagyon halk a többihez képest. Kicsit lehetnének hangosabbak.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
Re: CPC
« Reply #213 on: 2010.May.24. 08:56:29 »
Azt a félszemüt kell felvenni, hogy egy akadály eltünjön
[ Guests cannot view attachments ]
Az ESP-t kell aktiválni (villogni fog a border)
[ Guests cannot view attachments ]
és utánna ha neki megyünk, akkor vásárolhatunk.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Lásd DEMÓ!
« Last Edit: 2010.May.24. 09:22:54 by nyuzga »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #214 on: 2010.May.24. 09:24:19 »
Ezt a turbo felismero rutint be lehetne tenni az elozo atiratokba is?

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #215 on: 2010.May.24. 10:16:42 »
Ezt a turbo felismero rutint be lehetne tenni az elozo atiratokba is?

Ezt  - a kavarodások elkerülése végett - az EXOS-ba kellene berakni...  :oops:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #216 on: 2010.May.24. 11:32:12 »
Egy észrevétel: a lépéshang és a scroll-hang nagyon halk a többihez képest. Kicsit lehetnének hangosabbak.

A hang már CPC-n is ilyen. Egyszerű megoldás lehetne például az AY hangerő konverzióját módosítani lineárisra, de akkor a zene is megváltozik. A másik lehetőség megkeresni a játékban a hangerő értékeket, és azokat átírni (mennyivel legyen hangosabb ? +2 AY hangerő megfelel ?). A lépéshangot és a scrollozást már meg is találtam AE99h-AE9Ah, illetve AEA8h-AEAFh területen. Más hangot nem kell megváltoztatni ?

Ez már véglegesnek számít kirakható?

A hangerő módosításán kívül még lehetne egy keveset (néhány százalékot) gyorsítani a játékon a 300 Hz-es megszakítás 50 Hz-esre való átalakításával.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #217 on: 2010.May.24. 11:37:38 »
Ezt a turbo felismero rutint be lehetne tenni az elozo atiratokba is?

Ha nem probléma megint lecserélni a régebbi átiratokat az ep128.hu-n :oops:

Ezt  - a kavarodások elkerülése végett - az EXOS-ba kellene berakni...

A játékokban nem működne, mert indításkor fix 0Ch értéket írnak a portra, tehát még ha az EXOS-ban lenne is turbó felismerés, a korábbi játékokban akkor is hibás lenne a hang. Ezen kívül a BFh port (mint a NICK összes és a DAVE I/O portjainak a többsége :() csak írható, tehát arra sincs lehetőség, hogy egy program csak a memória várakozást tiltsa le a hanggenerátor frekvencia változatlanul hagyása mellett. Ehhez még külön EXOS változót is kellene létrehozni.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #218 on: 2010.May.24. 16:38:05 »
Ha nem probléma megint lecserélni a régebbi átiratokat az ep128.hu-n :oops:

Pár perces attrakció, nem probléma.
A Disk-image-ket úgyis "át kell szabni", ha kész az Imp. Miss, addig nem nyúlok hozzájuk...  :oops:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #219 on: 2010.May.24. 21:59:08 »
Még nincs kész, egy hibáról tudok is, a zeneszobában :D történnek érdekes dolgok, aminek a vége volt fagyás is, hátha ti is találkoztok egyéb javítandó dologgal.
A CPC verzióban találkoztam egy zavaró tényezővel, nem úgy esik lefelé hősünk , mint c64-en, ez elég sokszor az életünkbe is kerül,ezt tudom orvosolni, esetleg a végleges verzióban mindenki azt zuhanást választhatja, ami épp neki tetszik, még soft reset sincs, de lesz :D
A színekkel van egy kis bibi főhősünk és a kéz rajzolásánál ( sajnos azt nem tudom orvosolni ), OR-olja őket a program, és CPC-n hősünk színeit ügyesen beállították 14, és 15 színnek, ami ugye EP-n valamilyen világoskék, és valamilyen fehér árnyalat, EP-n más színeket kellett választani (egyik a 11-es, a másik a 7-es lett), ez okoz színproblémákat.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #220 on: 2010.May.24. 22:23:42 »
A hangokon lehet még "igazítani"? A lift hangja így is jó lenne akár, de a robotok lövéseinek hangján érdemes lenne még javítani.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #221 on: 2010.May.25. 08:49:46 »
A hangokon lehet még "igazítani"? A lift hangja így is jó lenne akár, de a robotok lövéseinek hangján érdemes lenne még javítani.
Mire gondolsz?
Ezen a zajon módosítani, plusz hangot tenni hozzá ?
« Last Edit: 2010.May.25. 08:55:47 by geco »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #222 on: 2010.May.25. 10:01:25 »
Ezen a zajon módosítani, plusz hangot tenni hozzá ?

Csak arra gondoltam, hogy a robotok lövéseinek hangja jobban hasonlítson a CPC-shez.Amúgy nagy jelentősége nincs, szól így is.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #223 on: 2010.May.25. 11:41:43 »
okk, próbálgattam állítgatni, ez lett az eredménye :), lehet, hogy a frekvencián kell majd módosítani, megnézem majd.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #224 on: 2010.May.25. 11:55:45 »
lehet, hogy a frekvencián kell majd módosítani, megnézem majd.

Ha ezek konvertálják a CPC-s frekvenciát, akkor nem egészen jó:

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.   43EE  CB 24        SLA   H
  2.   43F0  CB 15        RL    L
  3.   43F2  7D           LD    A, L
  4.   43F3  6C           LD    L, H

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.   3FCD  3A 84 41     LD    A, (4184)
  2.   3FD0  67           LD    H, A
  3.   3FD1  1F           RRA
  4.   3FD2  CB 24        SLA   H
  5.   3FD4  1F           RRA
  6.   3FD5  8C           ADC   A, H
  7.   3FD6  20 01        JR    NZ, 3FD9
  8.   3FD8  3C           INC   A

Az elsőt a négyszögjel, a másodikat pedig a zaj használja. A zajnál a frekvencia Spectrum 128-hoz lenne jó, CPC-nél néggyel kell szorozni. Egészen pontos konverzióhoz pedig az eredményből még ki is kell vonni 1-et (CPC: f = 62500 / N, EP: f = 125000 / (N + 1)):

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.         LD    A, L
  2.         LD    L, H
  3.         LD    H, A
  4.         ADD   HL, HL
  5.         DEC   HL

Itt AL helyett HL-be kerül az eredmény, tehát 4156h-nál nem kell az "LD H, A".

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.         ADD   A, A
  2.         ADD   A, A
  3.         JR    NZ, 3FD6
  4.         LD    A, 4
  5. 3FD6    DEC   A