Ok, ez egy Google fordítás:
Tudod, hogy a Spectrum játékokban a "colour-clash"? ez annak köszönhető, hogy a színeket a Spectrumon kezelik, mindössze két színt (8 8 színből) 8x8 pixelenként. Amikor egy objektum mozog a képernyőn, és megérinti a következő karakterhatárt, ezek a képpontok a négyzet zóna attribútumaival színeződnek. Előfordulhat, hogy a két karakterhatár különböző attribútumokkal rendelkezik, majd a színösszeállítás történik, a mozgó objektum különböző színeket mutat.
A nirvana motor megpróbálja megoldani ezt a hibát, szigorú megszakítási technikák segítségével az attribútumokat ugyanabban a videó keretben többször módosítják. Ez hatással van arra, hogy több szín van, mint amennyit a Spectrumban kellene megadni, így kisebb attribútumterületek, 8x2 pixel (más motorok is kapnak 8x1, például BIFROST, ZXodus, Buzzsaw). De a színben elért eredmény elveszett bizonyos felbontásban, azaz a motor által érintett terület nem lehet teljes képernyő.