A régebbi zenékkel való kompatibilitást szerintem célszerű lenne megőrizni, vagy minden zenéhez mellékelni a hozzá tartozó envelope.txt-t
Arra gondoltam, most még nincs sok zene, most kéne kialakítani a hangszereket, envelope-okat. A korábbi zenékben pedig át lehetne írni, hogy melyik hangszer szóljon. Úgyis a legtöbb zenét én csináltam, majd helyre is pofozom őket.
Arra gondoltam, a folyamatosan lecsengő hangok, a zongoraszerűek lehetnének az elején. A Slowland ill. Freeee hangja már kicsit "erőteljesebb", az lehetne a Tubular Bells vagy Glockenspiel. A folyamatos hangok, kisebb-nagyobb vibrálással lehetnének az orgonák. A gyorsan-lassan lecsengő, de így vagy úgy vibráló hangok lehetnének a gitárok. A torzított hangok is mehetnének a gitárok, basszusgitárok közé. Basszus úgy sincs külön EP-n. A fennmaradó midi területet pedig majd ahogy alakul, kitölhtetjük mindenfélével.
Nem baj, ha valamennyire követi az eredeti midi logikáját is az envelope-ok felépítése, nyilván tökéletesen úgyse lehet visszaadni, és szerkesztésnél nem feltétlen hozzuk kapcsolatba a hangzásokat az őket jelölő hangszernevekkel, de így talán logikusabb lenne.
De ha eredeti zenéket írunk EP-re midivel, ott lehet, sokszor úgyis külön saját envelope-okat hoznánk létre, de kiindulásnak jó lenne valami szabványhoz közeli. És szerintem jobb lenne, ha minden *.bin fájl az envelope-ot is tartalmazná.
Persze össze kéne gyűjteni minden eddigi konvertált fájlt, és a készülő szabványhoz igazítani őket.
Vagy ez így nagyon agyament ötlet?
Új ötlet a sustain/release kezelésére, nem tudom, ez megfelelő lenne-e?
Első olvasásra nekem jónak tűnik!