A dobokkal az a baj, nem látja az ember, melyik "hangmagassághoz" mi tartozik a midiben, így bonyolult kísérletezni vele.
Ez a szerkesztőtől függ, az újabbak általában kiírják a General MIDI dob neveket a 10-es csatornánál.
Azt nem lehet tetten érni, mitől függ, hogy van-e hang vagy nincs?
Véletlenszerű, attól függ, hogy éppen mi a polinom számláló aktuális állapota (1-15 között), amit nem lehet szoftveresen módosítani és olvasni sem. A 4 bites számláló ezt a sorozatot ismételgeti végtelenítve 250 kHz-es órajellel:
000100110101111...Amelyik csatornán engedélyezett, az pedig a beállított DAVE frekvenciától függően szabályos időközönként mintavételezi. Ha ez éppen 15 többszöröse, akkor nyilvánvalóan mindig ugyanaz lesz a kimenet, tehát nincs hang. Ha 5 többszöröse, akkor véletlenszerűen 5 3 hosszúságú sorozat egyike lesz, ezek közül 4 2/3 kitöltési tényezőjű négyszögjel, 1 viszont (a sorozat elejétől kezdve) folyamatos 0 kimenet. Ha a mintavételezés periódusa 3 többszöröse, akkor 3 különböző 5 hosszúságú minta egyike lesz az eredmény, de mindig lesz hang. Egyéb esetekben pedig maximális a hosszúság (15).
Mármint arra gondolsz, ahol a vezérlőn 6-ot vagy 7-et kell megadni az alacsony torzítás "eltérítéséhez"?
Igen.
Gondolkozom azon, hogy elektromos dobokat is kéne majd betenni, amely nem a zajcsatornát használja, és kb. 10 félhanggal mélyül a hang a fázis legvégére lecsengéskor. Ez is lehetne különböző hangmagasságú is, és a hangmagasságtól is függene, sztereóban hogyan szól, mint az igazi doboknál. És talán torzított hangú dobok is lehetnének majd.
Ez már most is lehetséges, ha nehézkesen is, a dobok is létrehozhatnak egy második hangot másik csatornán, ha az fix 1-es DAVE csatornára van beállítva, akkor még gyűrűmoduláció is lehetséges a két hang között, és bármilyen fix DAVE csatorna lehet a zaj órajele. Csak a MIDI szerkesztőben a második sávot is megfelelően be kell állítani, illetve ha több különböző dob is használja ezt a trükköt, akkor több sávot is.