Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Rotate Second Reality (Read 2961 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Rotate Second Reality
« on: 2024.January.09. 20:56:22 »
Nem tudtam, hogy hová tegyem, talán még az Assembly programozás lehetett volna jó hely, de inkább nyitottam egy új topicot.
Egy kicsit átdolgoztam Povi ROTA.CO-ját, sikerült egy picit gyorsítani rajta, csatolom az eredeti verziót, egy köztes állapotot, és a leggyorsabbat.

ROTAORIG.COM - az eredeti, egy képet 22-23 frame alatt állít össze
ROTANEW1.COM - köztes verzió, egy képet 16-17 frame alatt állít össze, itt csak pár apróságon módosítottam, képernyőre kirakás, a képen belüli cím kiszámítása lett átalakítva, és a szinusz táblázatból való 4 call helyére betettem 4x a rutint
ROTANEW2.COM - a leggyorsabb verzió, egy képet 13 frame alatt állít össze, itt átalakítottam a kép elhelyezkedését is, minden sor 100h-n kezdődik, így nem kell szinte semmit se számolni a képpont pozíciójához, a belső ciklusban a táblázatból való adatkinyerés hozzáadásos, kivonós számolgatása a pozíció balra/jobbra léptetésére lett cserélve, így a belső ciklust vissza számlálósra lehetett alakítani.

A csatolmány tartalmazza a forrásokat is, a sjasm-ot is, így bárki lefordíthatja a futtatható fájlokat a rotahead.bat segítségével bármikor winfos alatt (a futtatható fájlok is benne vannak a zip fájlban)

*** Attachment removed, new attachment in next post.
« Last Edit: 2024.January.09. 21:20:17 by geco »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rotate Second Reality
« Reply #1 on: 2024.January.09. 21:18:22 »
A leggyorsabb verzióban van egy kis hiba a belső ciklusban a csökkentés/növelés rossz helyre került, ezt javítottam, az új csatolmány már a javított verziót tartalmazza.
« Last Edit: 2024.January.09. 23:26:49 by geco »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rotate Second Reality
« Reply #2 on: 2024.January.09. 23:54:36 »
Itt van két újabb verzió, nem tudom, hogy ettől gyorsabbat tudok-e kreálni, egy ötletem még van, de ha gyorsabb is, akkor lehet fel kell használom még 1 szegmenst :D

ROTANEW3.COM - egy képet 8 frame alatt állít össze, egy 16 kb-os táblát használ a számításokra a 128 bájtos szinusz tábla, és és 512 bájtos érték tábla helyett
ROTANEW4.COM - egy képet gondolom 8 frame alatt állít össze, ez a leggyorsabb, lemérni nem tudom, 4 T-state-et spóroltam meg a belső cikliusban, és 6-ot a külsőben, ezzel tuti nem nyertünk egy frame-et, itt annyi a különbség, hogy az érték kinyerésére a vermet használom a HL helyett, és így megszakítás is bukó, így ebbe a verzióba nem lehetne zenelejátszót tenni, vagyis csak olyat, ami minden 8. frame-ben fut le :D :D
« Last Edit: 2024.January.10. 06:32:01 by geco »

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2300
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Rotate Second Reality
« Reply #3 on: 2024.January.10. 11:13:41 »
ügyes
szólhattál volna, és akkor odaadom az eredeti forrást, az kommentelve van, de még így se emlékszem, hogy működik :-D
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rotate Second Reality
« Reply #4 on: 2024.January.10. 11:42:27 »
ügyes
szólhattál volna, és akkor odaadom az eredeti forrást, az kommentelve van, de még így se emlékszem, hogy működik :-D
1,5 óra alatt megoldottam, ha a REXX-em nem hülyül, és nem kerül végtelen ciklusba a JP 0c00dh-n, akkor még hamarabb megvan :D
Kíváncsi vagyok, hogy a legfrissebb ötletem beváltja-e, amit várok tőle, legalább 2 frame mínuszt.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Rotate Second Reality
« Reply #5 on: 2024.January.10. 11:52:32 »
ha a REXX-em nem hülyül
Ki az a Rex? A felügyelőt ismerem :lol:

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2300
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Rotate Second Reality
« Reply #6 on: 2024.January.10. 12:22:12 »
Kíváncsi vagyok, hogy a legfrissebb ötletem beváltja-e, amit várok tőle, legalább 2 frame mínuszt.
És akkor már csak a zoom-olás kéne megoldani (ami elvileg nem bonyi, csak egy szorzás kéne pluszba, félig működött, de szemét is lett a képen), és mehet a function demo scene-re :-D

Egyébként ez alapján csináltam, a képet is innét szedtem
https://seancode.com/demofx/

de az is lehet, h ez alapján csináltam, már nem emlékszem:
https://github.com/tuupola/esp_effects/blob/master/main/rotozoom.c

És itt az eredeti demo forrása is, ha reprodukálni akarod az eredeti zoom-olást és forgatást, talán ki lehet bogarászni
https://fabiensanglard.net/second_reality/second_reality_parts.php
*** Speicherplatz zu klein

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1299
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Rotate Second Reality
« Reply #7 on: 2024.January.10. 13:13:44 »
Ki az a Rex? A felügyelőt ismerem :lol:
Ha minden igaz, egy IBM szkript nyelv, amit a saját operációs rendszereikben szoktak leginkább használni. Illetve az AmigaOS-ben is volt egy változata AREXX néven.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1299
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Rotate Second Reality
« Reply #8 on: 2024.January.10. 13:19:36 »
Ezt nem úgy szokták csinálni, hogy van egy forráskép és azt lineárisan és ciklikusan levetítik a célterületre? Ciklikusan abban az értelemben, hogy a forrás valamelyik szélén kilépve a túloldalról, a matematikailag következő mintával folytatódik a vetítés. Lineárisan pedig abban az értelemben, hogy az elforgatás és nagyítás mértékétől függő X és Y lépésközökkel kell végighaladni a forráson.
« Last Edit: 2024.January.10. 13:36:53 by geco »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rotate Second Reality
« Reply #9 on: 2024.January.10. 13:33:23 »
És akkor már csak a zoom-olás kéne megoldani (ami elvileg nem bonyi, csak egy szorzás kéne pluszba, félig működött, de szemét is lett a képen), és mehet a function demo scene-re :-D
Erre is van ötletem, ami nem is lassít sokat, abban bízom, hogy a végleges verzió zoomolással megáll 6 frame-ben.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rotate Second Reality
« Reply #10 on: 2024.January.10. 13:37:22 »
Ezt nem úgy szokták csinálni, hogy van egy forráskép és azt lineárisan és ciklikusan levetítik a célterületre? Ciklikusan abban az értelemben, hogy a forrás valamelyik szélén kilépve a túloldalról, a matematikailag következő mintával folytatódik a vetítés. Lineárisan pedig abban az értelemben, hogy az elforgatás és nagyítás mértékétől függő X és Y lépésközökkel kell végighaladni a forráson.
Bocs,  a quote helyett véletlenül a modify-ra böktem,

Én arra gondoltam, hogy csak az x y lépésközt állítom, a többit meg majd a forgatás szabályozza.
Alap ötletem az, hogy már most van egy koordináta táblázat y tengelyre, csinálok egyet az x-re is, és a táblázat tartalmát fogom a zoomoláshoz frissíteni, így minimális plusz utasítással megoldható a növelés, meglátjuk, hogy az elméletem mennyire válik be.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2300
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Rotate Second Reality
« Reply #11 on: 2024.January.10. 14:10:07 »
Ezt nem úgy szokták csinálni, hogy van egy forráskép és azt lineárisan és ciklikusan levetítik a célterületre? Ciklikusan abban az értelemben, hogy a forrás valamelyik szélén kilépve a túloldalról, a matematikailag következő mintával folytatódik a vetítés. Lineárisan pedig abban az értelemben, hogy az elforgatás és nagyítás mértékétől függő X és Y lépésközökkel kell végighaladni a forráson.
én nem tudom, hogy szokták csinálni, pont azért kerestem rá google-ban arra, hogy "rotazoomer demo effect", ami adta többek között a korábbi hozzászólásban linkelt oldalakat, ugyanazt az algoritmust használom én is, ami ott található.
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rotate Second Reality
« Reply #12 on: 2024.January.10. 15:42:48 »
Ki az a Rex? A felügyelőt ismerem :lol:
Egy tök jó nyelv, nagyon hasonlít a basicre.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Rotate Second Reality
« Reply #13 on: 2024.January.10. 16:03:47 »
Egy tök jó nyelv, nagyon hasonlít a basicre.
És hogyan jön össze Povi Z80 gépi kódú programjával?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rotate Second Reality
« Reply #14 on: 2024.January.10. 16:50:53 »
És hogyan jön össze Povi Z80 gépi kódú programjával?
Az csinálta nekem a forrást a binárisból.