Üdv,
Nagyon jó az ep128.hu oldal, eddig mindent megtaláltam rajta, amit kerestem (köszönöm a Wriggler leírást, bár a nevemet nem illett volna odaírni, mert nem CSAK az enyém az érdem. Ha nem jeleztek annyi észrevételt, ha kapok kellő lelkesítést, ha Zozo nem csinál hozzá betöltőt, stb.stb. izé ....).
Attus, félreértettél ... nem azért nem szeretném átírni a Digger-t, mert nem akarom, hogy ezeken a platformokon is meglegyen, hanem még szeretek játszani vele időnként, így nem szeretném, ha az átírás miatt elmenne a kedvem tőle. Megnéztem a TuttiFrutti játékot is.... hát tényleg elég sok hasonlóságot mutat, sőt.... varázsa tényleg nincs annyi, valahogy az összehang hiányzik belőle és egy kicsit "lányos" is a játék. Melyik fiúnak van kedve gyümölcskosárral rohangálni kinn a kertben, miközben vaddisznók őrjáratoznak ?!? Érdekes lenne a programozóktól megkérdezni. Volt anno egy aranyos cikk BitLet-ben, még nagyon a számítástechnika-korszak elején. Abban azt ecsetelték, hogy végre készülnek játékok lányoknak is - azokban nem megölni kell a gonoszokat, hanem elszaladni előlük
Visszatérve az átírás kérdésére.
Számomra amikor egy játékot át szeretnék hozni ZX platformra, mindig az a bizonyítási vágy mozgat, hogy bebizonyítsam, ha megfeszül a Z80 processzor, akkor bizony képes csodákra, vagyis megvalósítani azt, amit más gép is. Illetve még néha a "hiánypótlás" is e mellé kerül.
A Digger esetében nehezebb az eset. Nem kérdés, hogy EP-re szinte teljesen egyezően, ZX-re pár kompromisszummal, simán áthozható a játék. Viszont volna-e értelme ? és ez itt a fő kérdés:
Ugyanis, ha nem 100 %-ban ugyanaz, vagyis lassabb, gyorsabb, nem úgy mozog, stb., akkor elveszítheti azt a vonzerejét, amitől szeretünk diggerezni. Ha viszont közel tökéletesre sikerül, akkor meg minek áthozni, hiszem ott az eredeti mű, amivel a mai gépteljesítmények mellett megfelelő módon lehet játszani. Két érv szólhat mellett:
* mivel csak 4 Mhz-es XT-n, CGA kártyán szeretett futni, így nehéz manapság működésre bírni (Zozo által adott Digger 1986-os, nekem viszont az 1983-as játék van meg , előbbi már szerintem VGA kártyás);
* mégis a saját, szeretett gépeinken jó érzés játszani;
Nem tudom. Ha már nagyon sok szabadidőt áldoz az ember egy játék írására, akkor lehet, hogy jobb új ötlettől vezérelve saját, mindenki számára ismeretlen - esetleg érdekes - művet alkotni.
Pgyuri