Két napja ezt írom: :smt024
http://povi.fw.hu/A.ZIP
Még csak 40%-os elkészültségû, de játszható preview!
Ugye tetszik? Remélem, nem perel be a Thalion Software! :wink:
Csak az a baj, hogy most ezek után a kész változat már nem fog meglepetést okozni...
16 színû hires grafika, 40 széles, 24 magas. Rendes videolapot nyitottam.
A címképernyõ pedig a PC-s változatból van.
16 színû hires grafika
Úgy tudom, csak PC-re, Amigára és C64-re jelent meg ez a játék.
a grafikai tehetségem nulla
Quote from: "Povi"a grafikai tehetségem nulla
Ezzel én is így vagyok, kb a zenei tehetségemmel egyenlõ :-)
Valószínû ezért is nem írtam egy értelmes programot se :-)
Izé... Azért felhasználóit elég sok fantörpikusat... :wink:
Még most is... :)
Egy ötlet: ki kéne találni azt a képformátumot, amin a legjobb grafikát meg lehet jeleníteni EP-n. A másik topicban volt az a kis demó pár Garfield-os képpel, olyasmire gondolok, de még jobbra. Aztán PC-n írnék egy programot ami erre a formátumra konvertálja a pc-s képeket. Max. EP felbontás interlace-el, villogtatással két kép egymáson, raszterenként új színek. Na mit szóltok? :)
Aztán PC-n írnék egy programot ami erre a formátumra konvertálja a pc-s képeket. Max. EP felbontás interlace-el, villogtatással két kép egymáson, raszterenként új színek. Na mit szóltok? :)
ha grafikai konverzió kell, szóljatok nekem, én elég jól értek ahhoz
sajna rajzolni EP-re már nem fogok
Quote from: "endi"ha grafikai konverzió kell, szóljatok nekem, én elég jól értek ahhoz
sajna rajzolni EP-re már nem fogok
Nem a konverzióval van a gond, mert a screenshotból átteszem a képet. Az lenne jó, ha valahogy a játék file-aiból lehetne kinyerni az ikonokat, hogy ne kelljen végigjátszanom emulátoron a képekért. Enter-rel lehet lépkedni a következõ pályára, láthatjátok, hogy sok atom, meg falrészlet képe hiányzik még. A pálytérképek pedig egy az egyben a PC-s változatból van, a "gamelist" nevû file van be"merge"-elve (szépen magyarul) a játékba.
megtaláltam az utolsó demómat EPre, amely lényegében egypár pc-rõl konvertált kép, vload-al betöltögetve... egy kis basic program van hozzá
szóval vload kell hozzá meg exdos a dir parancs miatt, de ha átírjátok a basic programot, akkor menni fog máshogy is
egész jól néznek ki a képek ilyen rossz felbontásban is :)
itt van:
http://etyekfilm.hu/col256.rar
Nem értem, miért kéne visszafejteni... :-)
megtaláltam az utolsó demómat EPre, amely lényegében egypár pc-rõl konvertált kép, vload-al betöltögetve... egy kis basic program van hozzá
szóval vload kell hozzá meg exdos a dir parancs miatt, de ha átírjátok a basic programot, akkor menni fog máshogy is
egész jól néznek ki a képek ilyen rossz felbontásban is :)
Hát, a pc változat esetén elég egy hexadump, és rögtön kiderül hol van, csak hát az 256 színû. A C64-hez meg nem értek.
Most épp a pályák teljesítéséhez szükséges idõket próbálom kivadászni, de nem igazán találom. Nem tudom, hogy lehet kódolva. Elöször BCD-re gondoltam, így a 3:00-át próbáltam 03 00 -val, de nincs. Mindenfélét próbálgattam, egyenlõre nem lelem. Kár lenne ezért is végigjátszani az eredetit...
Geco, te vagy Noel Persa?
Igen, csak ams sorrnedben.:)
Quote from: "geco"
Igen, csak ams sorrnedben.:)
Ez valahogy nem jott ossze.:)
Igy akart kinezni:
Igen, csak mas sorrendben.
A saját hozzászólásodat tudod szerkeszteni bármikor. Ki tudod az ilyet javítani.
Ezt nézzétek:
(http://enterpriseforever.com/userpix/5_epscr000_2.png)
Jé, most nézem, hogy egy régebbi változat screenshotját raktam be! :new_12
Képzeljétek még oda az idõnek a kiírását is, mert már az is mûködik, és ha lejár, akkor GAME OVER! :smt080
ha lejár, akkor GAME OVER! :smt080
Quote from: "Povi"ha lejár, akkor GAME OVER! :smt080
Örökidõ poke lesz hozzá? :-)
Örökidõ poke lesz hozzá? :-)
Ha ezt megcsináltad esetleg csináld meg a Loopz-ot is. Anno nagy kedvecnem volt.
Quote from: "MrPrise"Ha ezt megcsináltad esetleg csináld meg a Loopz-ot is. Anno nagy kedvecnem volt.
Azt nem ismerem. Ez olyasmi, mint a wallpipe?
Ezt a linket néztem én is, azért gondoltam.
De ez létezik speccire is, emulátorral játszható, gondolom...
Az más kérdés, hogy rémületesen rondák a spectrum játékok (persze nem mindegyik).
Ezt érdemes lenne egérkezeléssel megírni!
Ezt nézzétek:
(http://enterpriseforever.com/userpix/5_epscr000_2.png)
Ami még hiányzik: zene, molekulák kirajzolása a bal alsó sarokba, meg egy-két apóság.
Quote from: "Zozosoft"Örökidõ poke lesz hozzá? :-)
Úgy mi benne a kihívás?
Nem, mindenképpen új zenét szeretnék. És jó lenne nem musicbox-os hangzású, hanem rockdigis, vagy hasonló. Az illene hozzá!
Ez érdekes... Miért nem jelent meg a kép, csak a linkje?
Nincs kedve valakinek zenét csinálnia a játékhoz?
Azon gondolkodom, hogy jelszavas szintválasztás legyen-e, vagy játék elmentési lehetõség? Csak hogy ne kelljen game over esetén az elsõ pályától újrakezdeni...
proci idõ rengeteg van, ezeknek a logikai játékoknak nem kell nagy vas (bár azt nem értem, hogy a pc változat miért nem indul el xt-n, minimum egy AT kell neki...).
Kicsit sok helyet foglalna a memóriában a digi hang. Ha jól számolom, 3 szabadad szegmensem van, meg a 0-ás lapszegmensen van még 13kB szabad RAM.
A musicbox-ot nehéz kezelni?
Nekem jó.
Miért, edcw-vel lehet ilyet csinálni?
Ezt nem tudtam. Szerintem küldd át, és megnézem. Holnap délben elutazom, majd csak 19-én leszek újra.
E-mail címem tudod?
Megkaptam a zenéket, köszi! Meghallgattam õket dtm-playerrel, jók!
Most már "csak" vvalami lejátszót kéne írni/keríteni hozzá.. :-(
Ezek a zenék egyébként az amiga változatból vannak?
Endi, az ork megademo 3-ban nem volt mbm zenelejátszó? Mert akkor azt tudnám használni!
Ez a CPC játék-átírás izgalmasan hangzik! Milyen játék?
Egy kis lovoldozos, galaxian jellegu, a neve Alien Attack.
Elmeletileg, ha elkeszul, akkor tobb CPC programot, is konnyen at lehet konvertalni EP-re, mert van jopar, ami ROM rutinok meghivasaval dolgozik, nem hasznaljak a speci CPC portokat, mondjuk ez speciel hasznal egyet, de az mar meg van oldva, en is a ROM rutinok mukodesenek megfelelo rutinokat probalok meg irni EP-re, lehet, hogy pont a hangnal fogok elakadni.
Végül elkészült az Alien Attack?
Kipróbáltam exos 2.0-val is, mûködik. Kivéve azt, hogy számolná az idõt visszafelé. Lehet, hogy nem exos 2.0 kompatibilis a megszakítási rutinom? Vagy máshol van a felhasználói megszakítási rutin címe (0BFEDH)?
Egyébként sima ep64-gyel nem megy, mert a 64k nem elég neki.
De ekkor se fagy le, kiírja az állapotsorba, hogy ERROR - PRESS A KEY.
Gombnyomás után kilép az EPDOS/BASIC/WP-be.
Hmm, lehet, hogy sikerült felfedezned egy fontos különbséget a 2.0 és a 2.1 között?
Nagyon úgy tünik, hogy a 2.0-ban még nincs felhasználói megszakítási rutin!.
Ez ok, kérdés, hogy a plusz memória lehet akárhol (mert az EXOS-tól kéri), vagy ragaszkodik az F8-FB-hez?
Ugyan 2.0 alatt 4 bájttal késöbb kezdõdik az állapotsor, de ha a közepét célzod, akkor nincs baj :-)A status-sor címét a BFF4H címrõl kérdezem le, így EXOS 2.0-nál is ugyanott lesz a szöveg.
Ki kéne próbálni igazi EP-n is, EXOS 2.0-val. Lehet, hogy emulátor hiba, bár nem hiszem.
Hmm, lehet, hogy sikerült felfedezned egy fontos különbséget a 2.0 és a 2.1 között?
Nagyon úgy tünik, hogy a 2.0-ban még nincs felhasználói megszakítási rutin!.
A fene egye meg, hibás változatot tettem föl a netre. Szóval, töltsétek le mégegyeszer!
Ha ezt megcsináltad esetleg csináld meg a Loopz-ot is. Anno nagy kedvecnem volt.
Kipróbáltam, de nem igazán jöttem rá, mi a lényeg.
A Loopz létezik CPC-re. Talán könnyebb lenne átírni, mint nulláról újrakezdeni... :) Kipróbáltam, de nem igazán jöttem rá, mi a lényeg.
Kicsit telhetetlen vagyok: :oops: Tipp Atomix továbbfejlesztésére (nem grafikára gondolok hanem a 65 új pályára :) )
http://origo.hu/szoftverbazis/jatekok/remake/atomix2004.html
Hát, megnéztem ezt az Atomix 2004-et. Furcsa pályák vannak benne... Robbanó falak, meg fordító, meg mindenféle hülyeség. Ezt biztos nem tudom belerakni, ehhez nagyon át kéne írni az egészet. Ha sima, egyszerû pályák lennének, extrák nélkül, akkor mehetne. De ez így nekem nem is tetszik. És nem lehet billentyûzetrõl irányítani!!! Nagyon gagyi! Egérrel meg számomra lehetetlen.
Az Atomix 8 bites gépek közül eddig csak C64-en és C+4-en létezett.
Itt van egy csomó játék, képpel:
http://www.cpcgamereviews.com/a/index.html
Nézegetem a CPC-s játékokat... hát nem semmik vannak közöttük. Terve van véve még valamelyik átírása?
Itt van egy csomó játék, képpel:
http://www.cpcgamereviews.com/a/index.html
Brûhühû! :cry: Régebben letöltöttem a B betû közepéig innen a játékokat, és most már bedöglött, nem tölt le. Már pár hete hiába próbálkozom. Csak a B közepéig vannak meg nekem...
Elkészült az Alien Attack
Download: KRAKOUT (http://enterpriseforever.com/dload.php?action=download&file_id=26)
Hát akkor ezért volt ekkora pangás az utóbbi idõben a fórumon. A többiek is valami meglepivel készülnek? :D
Meg lehetne azt oldani, hogy a játék elején kiválaszthassam, hogy melyik pályán kezdõdjön? (Krakout)
Nem semmi, laza vagy:)
Én is ilyen munkahelyet szeretnék :D .
De errõl a kilistázhatatlanságról jut eszembe a Nopék vagy Nope'k vagy milyen nevû progi, amivel titkosítani lehetett a BASIC progikat, LIST-re csak 0 sorszámú sorokat írt ki üzenetekkel. Az vajon hogy mûködött?
A Hisoft Pascalban egyébként van lehetõség gépi kódú betétek berakására?
Tyû :-)
A ver1 és 2 között mi a különbség? Azonkívûl, hogy a ver1 elszáll :-)
ez nem az IM1?
Elszáll? Érdekes.
Quote from: "geco"Elszáll? Érdekes.
Ez csinálta, EP32-n két különbözõ konfiggal probálva is:
De most kipróbáltam még egyszer, most elindult...
Ez tényleg a 2-es. :)
Már csak azt nem értem, hogy akkor miért az specys verziót írták át EP-re. Talán akkor még nem készült el a CPC-s? Vagy ez könnyebb feladat volt?
Valamiért nekem mûködik mind a két verzió! :-) Bár õszintén szólva túl sok különbséget nem találtam a két verzió között szynekben sem... De bizti én vagyok rossz megfigyelõ... :-)) Igen, épp a grafika miatt picit megtvésztõ, (hasonlít az 1 -re) de ez a 2-es IM!
Milyen konfiggal szállt el, és melyik EP32 verzión?
Amúgy gratula az átiratért. :)
Azt hiszem a történelem máshogy alakul ha ezek annó készülnek el. :) Na jó, nem azt mondom, hogy nagyon, de máshogy alakult volna. :)
Quote from: "geco"Milyen konfiggal szállt el, és melyik EP32 verzión?
1.20-as EP32.
Elöször zozo.cfg volt :-) amiben van jó sok RAM meg rengeteg ROM program. Itt azt hittem, hátha valami programmal akadt össze, utána próbáltam az Original EP128 with EXDOS alapbeállítást, és azzal is ugyan ez lett. Utána kimásoltam a ver2-t, az ment bármelyik konfigban.
De most megy a ver1 is :-)
Geco!
Az Im II-ben eredetileg véletlenszerûen generálja a program a tornyokat! Direkt adja mindíg ugyanazt a tornyot az Ep-s verzió?
Quote from: "Lacika"Geco!
Az Im II-ben eredetileg véletlenszerûen generálja a program a tornyokat! Direkt adja mindíg ugyanazt a tornyot az Ep-s verzió?
Itt is, csak a betöltés után ez a véletlen mindig :), a CPC-s verzió is ilyen.
Akkor be kell szúrni még egy sort a program elejére:
1 RANDOMIZE
és így az rnd eredménye mindig más lesz. :lol:
Szerintem a Defender OTC-ben is kihagyták ezt az utasítást, ezért nem lehet a lovagi tornán nyerni...
Én a cserét javaslom!
Tyûûû mennyi újdonság! :smt038
Következõ mi lesz? North&South? :-)
A Donkey kongot még tavaly kezdtem el, csak a gorilla villogása miatt pihentettem, nem is sikerült megoldani.:(
Így is nagyon jó a program! Sajnos annak idején a legtöbb átíró nem figyelt ennyire a minőségre :(Megpróbálom fejben tartani.:)
Nekem is lenne egy átírási javaslatom, a minőségre visszatérve: ATF! A Spectrum átirat minőségét talán nem kel ecsetelnem... :cry:
A Commando kicsit hibásnak tűnik!Köszi, majd megnézem, nem vettem észre.
Névbeírásnál a sprite-unk elég "furcsa", és utána a második játéktól néhány objektum "csíkot húz maga után"!
Ez igaz mindkét verzióra.
Egy jó specy játékot találtam! Kicsit Sokoban szerû, de oldalnézetes, gravitáció van és aranyos és igényes animációk.
Itt (http://www.worldofspectrum.org/infoseekplay.cgi?title=Quadrax&pub=Ultrasoft%2fSintech&year=1994&id=0009403&joy=kemp&game=/games/q/Quadrax.tap.zip&emu=3&aspect=3) futtatható böngészõbõl
Nálam (természetesen eredeti gépen) FATAL WP ERROR -al elszáll (betöltõdés közben), nem látok semmit... :oops:Emulátoron tesztelem, de mindkettőn :D, sajna eredeti EP-n nem próbáltam :oops:, lehet erőt veszek magamon, és összerakom a gépet.
Próbáltam kilõtt memóriabõvítéssel, de úgy sem jó. :smt017
Egy kis újévi meglepi. :D Senki se felejtse el becsukni a száját, miután megnézte. :D
A BASIC-en kívül fog tudni valamit?Köszi :)
Esetleg a képet nem lehetne kinyújtani egy kicsit (amilyen eredetileg is a VIC20 képe)?
hacsak az attributum üzemmódot color 01 hívással valami értelmeset kapok. Próbálta már valaki az attributum módot color 00-ától eltérő értékkel hívni?Ilyenkor kisebb lesz a felbontás, de nem lesz több szín :) Ha jól emlékszem, akkor a 4 vagy 16 szín alsó bitje dönti el, hogy a két attribútumokkal választott szín közül melyiket használja, de ebben nem vagyok egészen biztos. Mindenesetre a gyakorlatban ezek a módok nem igazán hasznosak. A 256 színű attribute mód pedig gyakorlatilag olyan, mint a 256 színű LPIXEL, csak a pixeleket az LD2 címről olvassa, az attribútumokat pedig figyelmen kívül hagyja.
Ilyenkor kisebb lesz a felbontás, de nem lesz több szín :) Ha jól emlékszem, akkor a 4 vagy 16 szín alsó bitje dönti el, hogy a két attribútumokkal választott szín közül melyiket használja, de ebben nem vagyok egészen biztos. Mindenesetre a gyakorlatban ezek a módok nem igazán hasznosak. A 256 színű attribute mód pedig gyakorlatilag olyan, mint a 256 színű LPIXEL, csak a pixeleket az LD2 címről olvassa, az attribútumokat pedig figyelmen kívül hagyja.Köszi.Pont az lenne a jó, ha pontosan úgyanolyan módon tenné ki a pixeleket a képernyőre, mint a color nullánál, egyébként konvertálgatni kellene :(, de ha jól értelmezem, akkor két byte határoz meg egy 8 pixeles területet, és két attributum byte tartozik hozzá, mindez 160 horizontális felbontásban, vagy 4 pixelhez tartozik 1 atrr byte? Ha az első az érvényes, akkor viszonylag könnyen lehetne emulálni a VIC-20 multicolort, és a C64-ét is.
Mindenesetre a gyakorlatban ezek a módok nem igazán hasznosak.De azért az ep128emu ugye tudja? :)
De azért az ep128emu ugye tudja? :)Még nem :oops: Terveztem már a 2.0.6-ban is az összes lehetséges mód, szín, LSB/MSBALT, és ALTIND0/1 kombináció támogatását (illetve a NICK pontos működésének a "megfejtését"), de mivel ezekből összesen 512 van, az igazi gépen való tesztelés meglehetősen sok időbe telne, így ezt későbbre halasztottam.
Nálam (természetesen eredeti gépen) FATAL WP ERROR -al elszáll (betöltõdés közben), nem látok semmit... :oops:Nálam megy simán.
Nálam (természetesen eredeti gépen) FATAL WP ERROR -al elszáll (betöltõdés közben), nem látok semmit... :oops:
Ha már képpel bizonyítottad, hogy jó, akkor kénytelen vagyok én is azzal, hogy itt nem... :-PBelerondít a rendszerszegmensbe? :smt017
(Bocs, mobilos fotó...)
Amúgy semmi baja a gépnek! Istennek (és Zozonak hála) tökéletesen mûködik, tehát nem a gép a hunyó, hanem valami egyéb összeakadós gubanc lehet talán...
Ha már képpel bizonyítottad, hogy jó, akkor kénytelen vagyok én is azzal, hogy itt nem... :-P
Kép nélkül is elhittem. :)Nincs órakártyám. :-) (Csak örökké nulláról induló "órám"... :-) )
Ha jól látom, órakártyád is van. Elképzelhetõ, hogy az zavar be? (Nem mintha annyira értenék hozzá...) Ha emulátoron dettó ugyanazt a konfigot állítod be, azzal mûködik?
Ez egy szoftveres VIC-20 emulátor, amit eredetileg SAM Coupéra (6 Mhz) írtak, EP rugalmasságának köszönhetően pár sort sikerült eltüntetni a kódból, gondolom még így is lassabb, mint SAM-en, ott az eredeti VIC-20 sebességének 1/7-ével fut, a srác megírta Spectrumra is ott a sebesség 1/10, sztem EP-n valahol a kettő között lesz.A sebességen javítana valamennyit, ha a memória várakozás (BFh port) nem a leglassabbra (00h) lenne állítva, bár lehet, hogy ennek a beállításnak van valamilyen általam ismeretlen célja :?:
A hiba ennél a résznél történik:óóó, köszi, az 1128 még a TVC emus betöltőből származik, azt nem írtam át, eredetileg kb 700 bájtot használtam volna az FF szegmensből, akkor még 8 sor volt egy LPB, de a sebesség növelésének érdekében áttértem a soronkénti LPB-re. A 16 bites ellenőrzés teljesen jogos. :oops:Code: ZiLOG Z80 AssemblerItt egyszerűen nincs elég hely a rendszerszegmensben, például a fent említett IDE+BRD bővítéssel kevesebb, mint 1000h az EXOS határ. De a program valójában úgy látszik, csak D48h címig használná a szegmenst, és ezt beírva az eredeti 1128h helyett működik is. Bár lehet, hogy később mégis hozzáférne magasabb címekhez is, de mindenesetre az egy lehetséges hiba, hogy a 1128h helyett valami más, kisebb érték kellene.
. 0196 F7 16 EXOS 16 . 0198 21 28 11 LD HL, 1128 . 019B 7A LD A, D . 019C BC CP H . 019D DA F0 02 JP C, 02F0
Egyébként az ellenőrzés módja nem egészen jó, mert például ha az EXOS határ 1101h lenne, akkor nem lenne hiba, pedig DE<HL. Tehát vagy 16 bites összehasonlítást kellene végezni, vagy pedig egyszerűen ellenőrizni a fenti részt követő EXOS 23 hívás visszatérési értékét :)
Még egy érdekes rész:Code: ZiLOG Z80 AssemblerEnnek mi a célja ? Itt a 3. lapon ROM (00h szegmens) van.
. 02D7 21 00 C0 LD HL, C000 . 02DA 11 01 C0 LD DE, C001 . 02DD 01 CF 3F LD BC, 3FCF . 02E0 36 00 LD (HL), 00 . 02E2 ED B0 LDIR . 02E4 C9 RET
Egy kis meglepi. :) (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=193.0;attach=3387):smt038 :smt038 :smt038 :smt038 :smt038
I did not have enough space to do it, therefore the secondary screen had been removed from the gameMármint EP64 esetén nincs elég hely? Nem lehetne úgy, hogy 128-as gépen futtatva megmaradjon ez is?
Egy kis bug: a belsõ joyhoz STOP a tûzgomb :oops:Szándékos, a 7-es sorról veszek mindent, nem akartam beolvastatni a 8-ast csak a SPACE miatt, de megoldható az is. :)
Szándékos, a 7-es sorról veszek mindent, nem akartam beolvastatni a 8-ast csak a SPACE miatt, de megoldható az is. :)Hasonló esetben én az ALT-ot szoktam használni, az mégiscsak kézre esik ott a joy mellett :-)
Mármint EP64 esetén nincs elég hely? Nem lehetne úgy, hogy 128-as gépen futtatva megmaradjon ez is?Hááát, sztem könnyebb lenne megcsinálni akkor azt a verziót, amiben benne van a 2. videómemória, a vegyes verziót nehezebb lenne, csak a képernyőcím-váltó rutint 16 helyen hívja meg a program, a cím tudatását a CRTC regiszterrel 5-ször, és elég sok kiírtott részt vissza kéne tenni. :(
Ennyire zavaró a pályaváltás?Nem, csak feltûnt a leírásodban, hogy valami ki lett szedve, és miazhogyazEPnemtudvalamit? :ds_icon_cheesygrin:
Hasonló esetben én az ALT-ot szoktam használni, az mégiscsak kézre esik ott a joy mellett :-)az se rossz, csak két utasítással hosszabb :), nekem az ALT eszembe se jutott, az Enteren gondolkoztam még, ki is javítom.
Nem, csak feltûnt a leírásodban, hogy valami ki lett szedve, és miazhogyazEPnemtudvalamit? :ds_icon_cheesygrin:Hogyne tudná, a zenét fontosabbnak tartottam, mert azt meg a CPC nem tudja. :D
hogyha igazi EP64-en nem szól jól a zeneEgy picit belassul ha videó ramban fut...
Egy picit belassul ha videó ramban fut...Az jó, amikor teszteltem, Emulátoron EP64 konfigban nagyon belassult a zene, és nagyon zajos is volt.
Narancssárgának kéne lennie, a BIAS változtatás után betetettem egy HALT-ot isMivel változtatod a BIAS-t?
A H.E.R.O-ban milyen sűrűn piros a H.E.R.O. felirat kerete?
Narancssárgának kéne lennie, a BIAS változtatás után betetettem egy HALT-ot is, hogy megváltozzon a BIAS, Lacika screenshotján viszont ott piroslik a keret, nem is értem. :(
További érdekesség, hogy az EP32 emu-val nem jó a hang a zenelejátszásnál.Szerintem az lehet az oka, hogy 6 bites Dave trükköt alkalmazó DTM került bele, amihez 2.0.7 (beta) ep128emu vagy valódi gép kell.
Az is érdekes, hogy a zene nem mindíg szól! Betöltés után valamikor nem szól, csak az elsõ játék után.
A H.E.R.O-ban milyen sûrûn piros a H.E.R.O. felirat kerete?Hát, nem tudom, nálam nem az a teljesen piros. Kinagyítva narancssárgának tûnik nekem:
Mivel változtatod a BIAS-t?EXOS hívással, hogy ne legyen a hangszóró státusza megváltoztatva. :)
Szerintem az lehet az oka, hogy 6 bites Dave trükköt alkalmazó DTM került bele, amihez 2.0.7 (beta) ep128emu vagy valódi gép kell.Így van. :)
Hát, nem tudom, nálam nem az a teljesen piros. Kinagyítva narancssárgának tûnik nekem:Akkor teljesen jó. :) Ilyennek kéne lennie mindig, a kis képen úgy tűnt, hogy tök piros, párszor előfordult nálam is, leginkább 64-es konfigban, és egyszer 128-asban EXOS 2.1-nél, utána tettem be a HALT-ot. :)
(Attachment Link)
De Lacié kinagyítva sem az a teljesen piros, Painttel piros csíkot rajzoltam mellé, így még jobban kivehetõ:
(Attachment Link)
Az új változat 16K összesen? Így összement?
epcompress :)
Hűűű... akkor nagyon "durván" tömörít az epcompress, mert tegnap néztem is, hogy a rar (új kódolással) is csak pár byte-ot hoz rajta... És, hogy ezt "reptében" ki is csomagolja... :shock:
A joystick probléma egyszerű elírásnak tűnik, amelyet egyetlen byte módosításával javítani lehet. Kicseréljem a tömörített verziót javítottra, vagy nézzem még meg az EP64 betöltőkép hibát is (nem biztos, hogy javítható, lehet, hogy egyszerűen nem elég a RAM) ?Esetleg külön Ep64 verzió betöltőkép nélkül?
A joystick probléma egyszerű elírásnak tűnik, amelyet egyetlen byte módosításával javítani lehet. Kicseréljem a tömörített verziót javítottra, vagy nézzem még meg az EP64 betöltőkép hibát is (nem biztos, hogy javítható, lehet, hogy egyszerűen nem elég a RAM) ?Igen, és igen :oops:
Azt hittem minden jó :oops:Ezzel minden programozó így van! Aztán jönnek a felhasználók, és elrontják :ds_icon_cheesygrin:
Ezzel minden programozó így van! Aztán jönnek a felhasználók, és elrontják :ds_icon_cheesygrin:
Ezzel minden programozó így van! Aztán jönnek a felhasználók, és elrontják :ds_icon_cheesygrin::smt044 :smt044 :smt044
A másik dolog, ami érdekelne, hogy a játék végigvihető-e, akadnak-e játékmenet problémák az átírás miatt, én egyet találtam(hiába volt nálam az ajtó nyitásához szükséges tárgy, az nem nyílt ki), azt ki is javítottam, de csak a játék 5-áig sikerült eljutni, az örökélet keresésével még nem foglalkoztam.
Egy párat játszotta vele emulátoron. Minden rendben volt, de az is igaz, hogy sokat eredményt nem érek el benne...Köszi. Persze, szerintem ez a fagyás is a megpiszkált megszakítás miatt van,minden EXOS hívás idejére letiltom a megszakítást a B4h porton keresztül, eddig csak a zene EXOS 8-ánál fagyott, ott letiltottam :D
Azon esetleg lehet igazítani, hogy névbeírásnál manós konfig esetén ne fagyjon a program mentés helyett?
Ez egyébként miben különbözik a "sima" Sorcery-től?
A 8 varázsló kimentése után, van folytatása. :)
Vagyis a játékmenet ugyanaz mint az Ep-sben, a 8 varázsló kiszabadításáig?
És mi a folytatás?
SORCERY+ TRAINERHogy műxik ez a trainer, bármilyen emulátorral képes együttműködni?
Indít Ep128 2.07
Betölt Sorcery
Indít sorcery
Indít Trainer
Nyom CTRL+E Megáll energia!
Nyom CTRL+T Megáll idő!
Amikor megvan a 8 varázsló, kikapcsol Freeeze, mert nem tudja leszámolni a bonuszt! :lol:
ITT! (http://enterpriseforever.com/jatekok/sorcery-t348.0.html;msg16176#msg16176)
Hogy műxik ez a trainer, bármilyen emulátorral képes együttműködni?
Gondolom a CPC-s verzióhoz készült ez a progi.
A 4 szívet a varázslókhoz kell vinni?
Cheat választási lehetõséget van (idõ, és energia)Ezt lehetne odarakni, amikor még látszik a betöltõkép? Így akkor nyugodtan meg lehetne csodálni :-)
Ezt lehetne odarakni, amikor még látszik a betöltõkép? Így akkor nyugodtan meg lehetne csodálni :-)Lehet, simán, azért tettem a végére, hogy a magnóval rendelkezők ne szívjanak, ha esetleg nincs távvezérlő csatijuk a magnón.
Lehet, simán, azért tettem a végére, hogy a magnóval rendelkezõk ne szívjanak, ha esetleg nincs távvezérlõ csatijuk a magnón.Kérdezd le, hogy van-e EXDOS, és annak függvényében csinálni :-)
kicseréljem?
Kérdezd le, hogy van-e EXDOS, és annak függvényében csinálni :-)Megpróbálkozom vele, egyelőre találtam egy kisebb hibát is, azt gyógyítom.
Tényleg jobb a dither nélküli, pedig csináltam én is dither nélküli verziót, de az nem nétett ki ilyen jól, lehet régebbi verziót használok? :smt017
Közben eszembe jutott, lehet az volt a különbség oka hogy én nem azt a kicsit mosott képet használtam forrásul, amit István, hanem egy tisztábbat.
Nekem nem tűnik mosottnak, bár az lehet, hogy a színek kissé eltérnek.Igen, az volt, az élesebb képből ugyanolyan lett a kimenet :)
De valószínű, hogy az EPimgconv paraméterek (lásd itt (http://enterpriseforever.com/enterprise_forum/pc_ep_kepkonverzio-t27.0.html;msg17722#msg17722)) is különbséget jelentettek, például a -nointerp 1 használata.
Igen, az volt, az élesebb képből ugyanolyan lett a kimenet :)
Én is ezt használtam :D A linken található kép, amit bevágtál, és most nem találom, az egy kicsit el volt mosva, azért hittem azt, hogy azt használtad
De ez ugyanaz a kép, ami ezen (http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=2727) a lemonamiga.com-os linken található :), csak 2x méretre nagyítva. És nekem nincs elmosva - talán csak Windows alatt jelenik meg úgy ? Mindenesetre letöltve jónak kellene lennie.Igen, a winfos mossa el nagyításkor
akkor már miért nem egy kazettaborítóból csináltok kezdõképet?
pl, de biztos találni jobbat is:
http://genesis8.free.fr/images/frontend/S/Sorcery%20+%20(E).png
winyorol fut, kep sokkal szebb, kevesbe csikos/ zavaros, mint volt ...Ennek örülök :), köszi szépen
A Sorcery+ nagyon jól sikerült és a trainer is jó, mert leszámolja az első szint végén a megmaradt időt. :)Látom nem tétlenkedsz :D
Egyébként a varázslók számát a 9548h címen tárolja a program.
Ha márt bent vagy a játékba, csak akkor érdemes beírni!
Köszke :), van egy dolog, ami nem tetszik annyira, de nem tudtam másképp megoldani, az a scroll, a Sorcery+ felirat alatt, annak viszont kifejezetten örülök, hogy a CPC-s romhívós hang/zenegenerálást sikerült átalakítani EXOS-ossá :)
Nekem is van egy kérdésem...
Hiába van nálunk azonban a Coat of arms, kimenni már nem tudunk vagyis zsákutcába kerülünk. Ez az eredeti CPC-m változatban is így van?
Ma ki akartam próbálni a sorcery+ (a sorcery régi nagy kedvenc :) ) de valamilyen oknál fogva azt csinálja az emu, hogy betölti a loader részét (start) a programnak és onnantól kezdve nem tölti be a többi fájlt.
Kétféle ep128emu konfiggal próbáltam, az egyik az az alap 128k-s EP WP-vel (basic nélkül) a másik pedig exos2.3 egyik esetben sincs semmi más rom betöltve.
Tap fájlból próbálom tölteni (a sípolás feelingje miatt :ds_icon_cheesygrin: )
kipróbáltam többféle fájlsorrendet is (természetesen a start volt mindíg az első).
Ez a módosított változat csak a betöltés után ír a BFh portra, és nincs HI file sem:
A helyes sorrend: START, SORCERYP.PRG, HI. A .tap file-ban a HI van a START után, ami nem jó.Azt nem is tudtam eddig, hogy ha a Dave frekit megváltoztatom, akkor az a megnókezelőt is érinti.
De a játék jelenlegi verziója egyébként sem működik magnóról, mert megváltoztatja a DAVE sebességét (a BFh portra írással), és ez elrontja az EXOS magnókezelőjét. Ez a módosított változat csak a betöltés után ír a BFh portra, és nincs HI file sem:
(Attachment Link)
Azt nem is tudtam eddig, hogy ha a Dave frekit megváltoztatom, akkor az a megnókezelőt is érinti.
Átírom a betöltőt.
Az talán még mûködik, ha a memória várakozás már a betöltés elõtt le van tiltva, de az 1. bit 0 marad.Ez biztosan mûködik, sok programban így van.
Most épp ezen ténykedek, ezt is elkezdtem már egy éve, most újra elővettem, és annyira megörültem, hogy már a file-ok nagy része elég jól felismerhető, hogy most is ezt hallgatom, és közzé is teszem.
Ez mi pontosan? SID zenéket játszik AY-on (illetve DAVE-en...)? Honnan vannak a zenék?Így van, SID-et játszik le DAVE-en, de tegnap megoldottam egy problémát, és generáltam helyette egy másikat :D
én sose tudtam hogy kell disk image-t csinálni és nem is akarom továbbra se :)Megy azzal is, tegnap (vagy már nem tudom, mikor) próbáltam, mûködött. Csak mindig ki kell választani a file ablakban, hogy mit akarok hallgatni, de mûködik.
szóval nem lehetne úgy hogy simán is menjen? :)
:def_dev_file :)
Megy azzal is, tegnap (vagy már nem tudom, mikor) próbáltam, mûködött. Csak mindig ki kell választani a file ablakban, hogy mit akarok hallgatni, de mûködik.Így van :), csak nem írja ki azokat az információkat, amit Floppyról töltés esetén kiír, és a file-t minden egyes változtatásnál be kell tölteni, ezt így csinálja a floppys verzió is, csak ott nem látszik :D
Peter barátunktól kaptunk egy új Zzzip variánst (http://enterpriseforever.com/other_topics/zzzip_integer_compiler-t536.0.html;msg21492#msg21492).
Nem is volt szó itt arról, hogy ilyen is készült. Vagy csak nekem nem tûnt fel, vagy már elfelejtettem. :oops:Itt volt. (https://enterpriseforever.com/weboldalak/ep128-hu/msg24601/#msg24601)
PRG-ket hol találni?Nálam próbálkoztál? :ds_icon_cheesygrin:
F8-al reset-elve nem lehet betölteni programot.Nem mindegy, hogy milyen programot milyen bővítéssel töltesz, a bővítés nélküli, és a +3k-s programokat csak +3k-s módban lehet elindítani, a +8k-s programokat csak +8k-s módban lehet indítani, ez azért van, mert különböző bővítésnél különböző helyre teszi a video memóriát a VIC-20, bővítés nélkül, és +3k esetén az 1e00h-n van a karakter memória, és 9600h-n az attributm, +8k esetén 1000h a karakter memória, és 9400h az attributum.
"UNDEF 'D STATEMENT ERROR" üzenetet ad a RUN-ra.
különböző bővítésnél különböző helyre teszi a video memóriát a VIC-20, bővítés nélkül, és +3k esetén az 1e00h-n van a karakter memória, és 9600h-n az attributm, +8k esetén 1000h a karakter memória, és 9400h az attributum.Ezt inkább nem kommentálom :twisted:
Ezt inkább nem kommentálom :twisted::smt040
:smt040
Valójában nincs is mit :lol: , a bővítővel rendelkező VIC-20 felhasználók dugdoshatják a bővítést, ha be akarnak valami +-os játékot tölteni :D , bővítés Commodore módra :D
PRG-ket hol találni?ITT
Az hogy lehetséges, hogy egyik-másik játék használható sebességgel fut?Ezen gondolkoztam én is, az ötlött eszembe, hogy lehet a játék időzítve van, mondjuk megszakításhoz, és VIC-20-on két megszakítás között van üresjárat, így EP-n több utasítást tud feldolgozni, a másik lehet kevesebbet ír a képernyőre, de pl a Road Toad szemre pont eléggé sokat, és mégis egész gyors.
https://www.youtube.com/watch?v=YGVseBSUCxwHát ez vicces :D , nem erre számítottam :lol:
Sorcery ...
:)
4K programhoz miért nem elég egy szegmens? :-)Reklamációját kérem irányítsa a program írójához :D
karácsonyi meglepetésJó lett, kicsit más a zenéje most.
karácsonyi meglepetés
legsikeresebb nyan játékotNyan játék? Az meg milyen? Méri mennyi ideig bírod nézni? :-D
Nyan játék? Az meg milyen? Méri mennyi ideig bírod nézni? :-D
yutub videó is jó lenne ilyenről, mert ahol dolgozok az a cég gyártja a legsikeresebb nyan játékot, és meg akarom mutatni neki hogy már ez is van 8 bites régi gépre :)https://www.youtube.com/watch?v=rLh4zAROFTo
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.istomgames.tappynyanjujj, flappy bird Nyan Cat-tel :-D
kell még? :)
http://povi.uw.hu/index.htmlTetszik, ahogy össze vannak gyűjtve, amiket eddig csináltál EP-re. Gondoltam már arra, össze lehetne gyűjteni így mindenkihez, ki miket csinált EP-re, pl. Lacika sok kalandjáték, Limonádé (kapásból), Zozosoft Zozotools meg még egy rakat minden, Endi: Snakeprise, Wall Defender, Gracha editor..., és így tovább.
mostanában ezzel foglalkozom:Nagyon jó képek vannak a háttérben!