Lehet, hogy volt már, de nem találtam meg, ezért kiderítettem, hogy az EXOS ROM-ban hogy van eltárolva az alapértelmezett karakterkészlet.
Arról több helyen volt szó, hogy a NICK chip hogy jeleníti meg az adott helyen levő, RAM-beli fontot. A ROM-ban viszont hiába kerestem ilyen formában, mert teljesen máshogy van benne. Tök érdekes, nekem legalább is, ahogy be van tömörítve, hogy elférjen a 16K-ban egy rakás más dolog mellett! Egyrészt "pakolt" formában vannak a bitmap-ek, tehát nem a bájtok elejéhez igazítva, hanem folytonos bitfolyamként kell értelmezni. Másrészt néha lespórolnak 2 sort az aljáról és/vagy a tetejéről és/vagy 1 oszlopot a jobb széléről, ha azok üresek. Harmadrészt, és ez a legérdekesebb rész, a függőleges tengelyre tükrös karaktereknek (pl. '8') gyakran csak a fele van eltárolva! Elég sok ilyen van, úgyhogy ezen is lehetett sokat spórolni. Szerintem nagyon elmés.
Ha érdekel titeket, leírom pontosan, hogy néz ez ki.
Kicsit off kérdés: ha ezt a karakterkészletet szeretném felhasználni (például egy saját fejlesztésű PC játékban), annak szerintetek van valamilyen jogi vagy egyéb akadálya?