Üdv,
Halad a forrás estéről-estére. Visszanéztem a hibalistát, amelyből többre is megvan a magyarázat:
- DIE képernyõbe kerülve gyakran lefagy a gép.
- Néha ott is nyitva vannak a falak, ahol nincs is út, és DIE képernyõbe kerülünk; máskor meg az egyetlen járható utat falak állják el.
- Ha a föld alatt a bal oldali jártból lent jövünk, akkor egy pók kimegy a játékképernyõbõl és letörli az esetleges energiacsíkokat és a nálunk lévõ tárgy nevét (CPC verzióban ez nincs).
Úgy tűnik, egyelőre ez minden baj okozója. A DIE képernyőre tettek 4 pókot, amelyből az egyik pozíciója rossz, beletöröl a pályába, agyonszemetelve a memóriát, felülírva sok hasznos byte-ot. Ez okozza a pályák átrendeződését. Maga az, hogy egy nemlétező helyen kimegyünk a pályáról és a DIE-ra kerülünk, nem hiba, hanem alapbeállításból adódik. A pók hibáját azért nem láthatjuk, mert a pókok mozognak attól függetlenül is, hogy épp nem láthatók, így mire beesünk oda, addigra már a "helyére" kerül, de előtte sok kárt okoz.
- Ha egy tárgy ott van a képernyõn, lassítja az ellenfeleket, ami persze ki is használható, hogy kevesebb energiát veszítsünk. Különösen a csöpögõ vízcseppnél figyelhetõ meg a lassulás.
Igen, ez sajnos már gépteljesítménybeli és programozási baj. A probléma az, hogy ha egy tárgy a játékossal egy képernyőn van, akkor azt minden pillanatban újra kell rajzolnia, mert különben a rajta áthaladó mozgó lények kitörölnék. Ez viszont nagy processzor-terheléssel jár, hiszen minden ciklusban egy teljes sprite kiírásra kerül. Ez duplázódik, ha 2 tárgy kerül egy képernyőre lerakásra, sőt ha valaki olyan fanatikus, hogy 5-6 tárgyat behord, akkor már szinte le is áll a játék. Ezen segíteni nemigen lehet, hacsak úgy nem, hogy nem lehet a felvett tárgyat lerakni, csak elhasználni. És képzeljük el, van 56 tárgy a játékban........
- Az óriás skorpió és a méhecske vibrál, és amikor tökfejes rúdon "liftezik" a Wriggler, akkor a Wriggler is vibrál. A kastélyban lévõ liftnél ugyanez.
Az előzőhöz hasonló ok okozza, túl van terhelve a processzor, mivel túl sok kiírandó mozgó tárgya van. Ráadásul ezeket próbálja összehangolni a program, ami abban nyilvánul meg, hogy a játékostól független szinkronizálást figyel, ami eredménye a kukac-sebesség elmászása is 64/128 gépen.
A többivel egyelőre nem foglalkoztam.
ui: A CONGRATULATION feliratot kiírja a program, csak a szín nem jó azon a sávon, ezért nem látszik. Javítása:
>8BC2 10 (így feljebb kerül)
Pgyuri