Nem tudom, vki hallott-e errol a game engine-rol, en tok veletlenul akadtam bele epp ma (amugy nem vagyok jatekos tipus, mint parszor mar emlitettem). Konkretan a Day of tentacle kapcsan (amit ismerek, mert gyakran neztem, hogy unokatesoim mivel jatszogatnak, meg ha en nem is jatszottam) olvastam ma, hogy a scumm nevu game engine alatt fut, ami vegulis egy virtual gep (scummvm), annyia, hogy ha vki implemental (van ilyen, a nyilt forraskodu scummvm project) egy ilyet, akkor a scumm-ra irt jatekok file-aival elindul akar teljesen mas gepen is, amin az eredeti jatek nem is lenne kepes futni, akar teljesen mas processzoron i (mivel a scumm egy real-time interpreter vegulis).
Hogy jon ez ide? Ugy, hogy a scumm-nak sok verzioja van ugy tunik, am az elsot meg C64-re irtak (nyilvan a day of tentacle nem futna azert mert az scumm 6 mar, es nem 0 ... a hw kepessegekrol nem is beszelve). Mivel platformfuggetlennek szantak, erdekes kerdes, hogy legalabb pl scumm0 nem lenne-e EP-hez irhato, igy - elvileg - az az ala irt jatekok elindulnanak EP-n. Szamomra az is ujdonsag (talan mert nem igazan erdekelnek a jatekok, es mas tudta?), hogy mar a regi idokben is igen nagy divat volt a game engine, nem csak a scumm, ugy tunik, nyilvan volt sok hasonlo.
Ha nem volt ujdonsag amit irtam, akkor bocs, nekem az volt