Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Nothing 128k játék (Read 2181 times)

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Nothing 128k játék
« on: 2023.December.03. 17:58:16 »
Szeretnék kérni EP átírást erre a játékra.

https://www.youtube.com/watch?v=OtksG-wrKqE

2019-ben írták meg PC-re, ami annyira sikeres lett, hogy megjelent Spectrum 128K-ra is.

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Re: Nothing 128k játék
« Reply #1 on: 2023.December.05. 16:33:48 »
Már a PC verzió is pixeles és elég minimalista volt.
1. A képpontok vagy fehérek vagy feketék, és úgy szimulálja a karaktertől távolabb eső dolgok sötét színét, hogy dithereli feketével. Középen minden jól látszódik, távolodva még két zóna van ahol egyre kevésbé látszódik.
2. A ZX verzióban a karakter kaphat "upgrade" gyanánt más testszínt, vagy pedig kalapot a fejére, ami színes.
3. A karakter vízszintesen mindig középen van, ugráskor gyors fel-le mozgáskor függőlegeen eltér a középpontól. bármely irányú mozgáskor azt az érzést kelti, hogy a kamera követi, de igazából a háttér mozog.
4. Nagy oszlopok amik lecsapódnak megremegtetik a képet. Ezt az EP-nél a margók és sorparaméter táblába beszúrt kis sorok manipulációjával tudnám elképzelni.
5. A karakter elég alacsony. Könnyen animálható négy attributum kockában.
6. A PC-n lehetséges a kamerát mozgatni fel/le gombokkal, a végigjátszásban van, hogy le kell nézni, hogy ahova ugrunk, ott van-e platform, erre a "leülés" segít, ilyenkor a kamera lejjebb megy. Azt hiszem a leülés az később mint "upgrade" jelenik meg, így a játék elején amikor a kamerát mozgatjuk a fel/le gombokkal, még nincs leülés.
7. A játék elején még csak egy irányba tud futni és ugrani a karakter, emiatt vannak olyan helyzetek, hogy ha megérkezünk egy platformra ami a másik irányba megy, akkor kell kis szerencse is, hogy elérjük onnan az adott pontot.
8. A karakter tud "sprintelni" és emiatt nagyon gyorsan változik a képtartalom. Ilyet még nem láttam 8 bites gépnél, a ZX Spectrum-nál elért teljesítményért le a kalappal a programozó előtt!
9. Vannak olyan karakter Upgrade-ek, aminek semmi értelme nincs, mégis nagy számítási teljesítményt igényel: Ilyen pl. az "AAA mode". Futás közben a karakter körül  "A" betűk jelennek meg amik mozogva egyre nagyobbak lesznek, majd eltűnnek. Vagy a "Hey!... Listen!" tündér, ami egy fehér pötty ami követ minket, és kis szövegbuborékban mindig a  "Hey!" vagy a "Listen!" jelenik meg, szintén finom mozgással.

Most az EP-nél a Strider és Savage játékokra emlékszem, ahol a kép követte a karaktert, de azoknál inkább horizontálisan mozgott a pálya, hirtelen felfelé nem lehetett menni.
 Ez a "Nothing!" játék nagyon szuper új platformer típust képvisel.

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Re: Nothing 128k játék
« Reply #2 on: 2023.December.05. 17:05:03 »
Találtam egy videót, ahol megmutatja a fejlesztését a játéknak, illetve egy korai verziónak:

https://www.youtube.com/watch?v=P9__NFrr3fA

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1299
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Nothing 128k játék
« Reply #3 on: 2023.December.05. 20:04:24 »
Gondolom az SPEmu128-cal már nézted és nem megy vele, azért kéred az átírását. Pedig milyen egyszerű is lett volna.

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Re: Nothing 128k játék
« Reply #4 on: 2023.December.06. 12:20:24 »
Nem használok emulátort idegen játékokra. Márkahű vagyok.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nothing 128k játék
« Reply #5 on: 2023.December.06. 13:11:21 »
Az SPEMU128 az Enterprise program.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2300
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Nothing 128k játék
« Reply #6 on: 2023.December.15. 14:13:43 »
fizetős a játék... pedig nézegettem én is, h át kéne írni
*** Speicherplatz zu klein

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1213
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Nothing 128k játék
« Reply #7 on: 2023.December.15. 14:51:03 »
fizetős a játék... pedig nézegettem én is, h át kéne írni


It's not paid. Just to download it you have to register and request a download link.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1299
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Nothing 128k játék
« Reply #8 on: 2023.December.15. 19:31:05 »
It's not paid. Just to download it you have to register and request a download link.
That is the demo version, isn't it? The full game costs at least 3 Euros or the amount you see fit to donate. Unless I misunderstood it.

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1213
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Nothing 128k játék
« Reply #9 on: 2023.December.15. 20:17:09 »
Hm-m-m....:smt017

[ Guests cannot view attachments ]
(I didn't login)

https://zxonline.net/game/nothing/?setlang=en

Yes. You need to "buy" the game for 0€.
« Last Edit: 2023.December.15. 20:23:36 by SlashNet »

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Re: Nothing 128k játék
« Reply #10 on: 2023.December.15. 23:37:49 »
Itt a zx file
Kazettáról betöltési idő: 6 perc
 Ebből át lehet írni.

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Re: Nothing 128k játék
« Reply #11 on: 2023.December.16. 00:05:07 »
Helyesbítenék 12 perc kazettáról.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2300
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Nothing 128k játék
« Reply #12 on: 2023.December.16. 10:56:54 »
Itt a zx file
Kazettáról betöltési idő: 6 perc
 Ebből át lehet írni.
leszedtem, ránézek majd a téli szünetben
*** Speicherplatz zu klein

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Re: Nothing 128k játék
« Reply #13 on: 2023.December.16. 12:39:36 »
A játék elején két grafikai beállítás lehetséges:
1. GFX bekapcsolása - Ez azt jelenti, hogy a karaktertől távolabb lévő platform kockák ditheringgel "sötítétítve" vannak, a távolságtól függően. Ezzel szimulálva, hogy a karakter távolabbra nehezebben lát. Kikapcsolva nincs dithering, minden jól látszik, a képernyő széléig.
2. Vertical sync Adaptive / ON - Itt nem éreztem különbséget.

Egy dolgot észrevettem. A játék nem tudja a fizikát (valószínűleg okkal), ha egy mozgó platformról felugrik (oldalsó mozgás nélkül), akkor nem a platformra esik vissza, hanem mellette lezuhan.
Ez főleg akkor jó, amikor a játék elején még csak balra tudunk haladni (jobbra nem) és pozicionálni szeretnénk magunkat kicsit jobbra.

 A karakter nagyon magasra tud ugrani, ha folyamatosan nyomjuk az ugrás gombot. A levegőben pedig tud manőverezni.
 Nekem az esések túl gyorsak, szemmel alig követhető. Azonnal teljes sebességgel esik, nincs gyorsulás érzés. Ez inkább csak a platformra való leesésre igaz, a felugrás utáni esés valahogy nem tűnt gyorsnak.
 Talán arról van inkább szó, hogy amikor ugrik, akkor a karakter a képernyőn megemelkedik. Sima eséskor viszont a kép követi lefelé, és szerintem ez nincs jól leprogramozva.

 Ha egy "törő" oszlopnak ha nekimegyünk meghalunk. Ez szerintem túlzás, mert az oszlop össze tud zúzni ha alatta vagyunk, de ha éppen áll, akkor nem kellene veszélyes legyen. Mégis halálos.

 A játék elején még ott lehet hagyni a gépet, nem hal meg a karakter, de később jön egy rész, ahol mint "power-up" kapunk egy csirkecombot, amivel létre jön az "éhség". Ezzel gyakorlatilag időre megyünk, mert ha sokat várunk, éhség miatt meghal a karakter. Ha meghalunk és a check-pointtól újrakezdjük, akkor jólakottan kezdünk. Ha viszint nem vesszük fel a csirkecombot, akkor nincs éhség. Csak nagyon kell figyelni.

 A halál után nagyon sokat vár a program az újrakezdésre. A "R" gombbal lehet gyorsítani.

 Később mint "power-up" megkapjuk a gugolás (ülés) majd még később a gyors futás lehetőségét. Mindkettő ugyanaz a gomb. Álló helyzetben gugol. Futás közben pedig gyorsítja a karaktert.
Még később lesz arra lehetőség, hogy gyors futás után guggolva csússzon a padlón. Illetve olyan is, hogy gyors futással a falnak ütközve bizonyos kockákat kitörjön.

 Azért hívják a játékot "Nothing"-nak ("semmi"-nek) mert kezdetben nem tudunk mozogni, guggolni, lenézni, gyorsan futni, törni a falat stb tehát semmit. Induláskor ahogy leesik a karakter, ráesik egy "power-up"-ra aminek köszönhetően balra tud futni. Aztán futás közben beesik egy verembe, ahol ugrást kap. ... stb.stb.
« Last Edit: 2023.December.16. 12:42:48 by Tuby128 »

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1851
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Nothing 128k játék
« Reply #14 on: 2023.December.16. 23:09:56 »
Abból, amit írsz, nem csak "portolni" kellene Ep -re, hanem kicsit átírni is, hogy logikusabb és kezelhetőbb legyen.