Most nem INPUT-tal, hanem INKEY$-ral kéri be a file nevet, így a file név miatt nem lehet hibaüzenet. Nem tudom, az összes lehetséges karaktert elfogadja-e file névnek, ami megadható, vagy még más karaktereket is meg lehetne adni. Max. 16 karaktert fogad el, hogy ha valaki egész véletlenül magnós géppel óhajtana pályát szerkeszteni, olyan hosszú file nevet adhasson meg, amilyet csak akar.
Picike szépséghiba, hogy ha magnós rendszernél mentéskor 12 és 16 közötti számú karaktert adunk meg file névnek, a kiterjesztésnek csak egy részét tudja odatenni a file név végére, így pl. . .C .CO végû fájl nevek keletkezhetnek (.COM helyett). Nem próbáltam magnóval, de biztos így mûködik.
Részemrõl a pályaszerkesztõt befejezettnek tekintem.
Egy apróság, hogy ha nem a Dot collector játékot, hanem valami más fájlt töltünk be, azt is betölti, csak nincs pálya, vagy más karakterek vannak helyette. De hibát nem okoz. De hát aki ilyet tölt be, magára vessen.
(Esetleg End of file üzenet lehetne, ha nem 7719 bájt hosszú a betöltött file? A gépi kódú részekbe kéne belepiszkálni, de ennek nincs túl nagy jelentõsége.)
[ Guests cannot view attachments ]
Egy érdekesség: FILE: eszközt használva az emulátorban, a POKE 56,201 elõtti SET STATUS OFF utasításnak azonnal van hatása, míg lemezes rendszernél (igazi EXDOS-os gépen is) már a pár sorral a POKE elõtt lévõ SET STATUS OFF-nak is csak akkor jön meg a hatása, ha kiadjuk késõbb a POKE 56,245-öt. Ez kicsit esztétikátlan, mert olyan karakterek átdefiniálása történik meg, amik a status sorban is megvannak.
[ Guests cannot view attachments ]