Ekészült a Deviants leírás.
Egész kellemes játék lenne...
Megkérhetek egy hozzáértõt, hogy az utolsó POKE-ot applikálja a letölthetõ programba?
Sokat dobna rajta!
Jó lett az ismertetõ!
Viszont ennek a bombaélesítésnek is megvan a logikája. Bármely kiindulóállapotból elméletileg el lehet jutni abba az állapotba, hogy az összes szelep aktiválva legyen.
Lehet, hogy írtam már errõl itt a fórumon valahol. Ezek a szelepek felfoghatók egy kettes számrendszerbeli számnak: ahol be van kapcsolva a szelep, ott 1 van, ahol nincs, ott 0. A különbözõ számbillentyûkkel pedig egyes helyi értékeket lehet megváltoztatni. Megtévesztõ persze, hogy a szelepek fordított sorrendben vannak megszámozva, mint ahogy azt a számrendszerben számolni kéne, az 1-es helyi érték helyén van a 6-os szám, stb. Valahogy így kellene elképzelni:
[ Guests cannot view attachments ]
A végsõ cél tehát, hogy bármilyen kiindulási értékbõl egy 111111 kettes számrendszerbeli számot (azaz 63-at) kapjunk.
a számbillentyûk nem egy, hanem kettõ vagy három szelepet billentenek egyidejûleg:
* 1. szelep: 1,4
* 2. szelep: 2,5
* 3. szelep: 1,3,5
* 4. szelep: 4,6
* 5. szelep: 3,5
* 6. szelep: 2,6
Ezt úgy is fel lehet fogni, hogy az 1-es számbillentyû 32-vel növeli vagy csökkenti a szám értékét, attól függõen, hogy 32-nél kisebb-e a szám vagy nem, továbbá 4-gyel is növeli vagy csökkenti. Ez tehát jelenthet +36-ot, +28-at, -36-ot, -28-at is.
A 2-es számbillentyû +/-16-tal és +/-2-vel változtat az értéken, tehát jelenthet +18-at, +14-et, -18-at és -14-et is, ha jól gondolom.
És így tovább, lusta vagyok tovább kiszámolni és leírni. Tehát úgy is felfogható, hogy az elején kapunk egy 63-nál kisebb számot és a fent megadott (ill. lustaságból le nem írt) számokkal úgy kell variálni, hogy végeredményként 63 jöjjön ki. Persze mindezt kettes számrendszerben... ez olyanoknak jó, akik általános iskolában nem a tízes, hanem a kettes számrendszerrel ismerkedtek meg.
Gondoltam, leírom ezeket, hátha segít a rejtély logikájának a megfejtésében. Egész biztos, hogy akár Enterprise BASIC-ben is lehet olyan programot írni, amely az összes kiindulási állapotból ismerteti a megoldást. Ez a lista meglehetõsen hosszú lenne, hiszen 62 kiindulási állapot lehetséges, ha feltételezzük, hogy a gép nem adja alapból sosem az összes bekapcsolt szelepet véletlenül. De az is lehet, hogy csak néhány variációt ad a 62-bõl a gép... Mindenesetre érdekelne, van-e olyan alapfelállás, amibõl csak nagyon sok billentyûnyomkodás vezetne a megoldáshoz, vagy az összes rejtvény megfejthetõ max. kb. 5 gombnyomással.
Érdekelne, mit gondolnak errõl azok, akik értenek is a matekhoz.