Elkészült a Banana 2, az első rész folytatása. Itt már tudnak mozogni a minyonok, ők maguk szedegetik össze a banánokat a különböző szobákban a kukacok helyett. A kukacok is maradtak, van szerepük a játékban, de, hogy mi, az titok.
A szobák között szabadon mozoghatunk, kivéve a kulcsos ajtókat: azokhoz meg kell találni a megfelelő színű kulcsot. A falakon nem lehet átmenni és a növényekre is vigyáznak a minyonok. Vannak szörnyek (kutya, halálfej, bűzfegyver), ezek energiát vesznek el. Lehet ellenük védekezni tűzgombbal eldobott banánhéjjal, de csak akkor, ha van nálunk banán. Két személyes módban egymást is akadályozzák a banánhéjak, viszont minden eldobott banánhéj után fogy a pontszámunk. Akkor nyerünk, ha az összes banánt felszedjük, illetve két személyes módban az győz, aki nem hal meg és több banánja van. Könnyítésként kikapcsolhatók a szörnyek, és a főmenüben "e"-t nyomva örök energiánk lesz, bár amúgy sem túl nehéz a játék.
Felvehető bigyók:
- Banánok: ezeket kell összegyűjteni.
- Szív: energiát ad.
- Törött szív: energiát vesz el.
- Kulcsok: ezekkel lehet kinyitni az ajtókat.
- Csillagok: ez vicces, mert megcseréli a minyonokat. Inkább két személyes módban érdekes, akkor ki lehet nyírni a másik minyont, de a banánokat is a másik játékosnak vesszük fel ilyenkor.
- Zsákbamacska: véletlenszerűen ad valamit, akár kulcs is lehet. Macska nem.
Gépigény: alap 4 MHz-es Enterprise 128K memóriával. 64K-val nem megy, mert három videoszegmenst és két adatszegmenst használ, és maga a program is két szegmensnyi hosszúságú.
Lehetnek még benne hibák, biztos, hogy lesz javítás, de muszáj volt feltölteni fórumtali előtt.
Lacika talált múltkor egy hibát a Banana+ menüjében: a hiba valós, akkor jön elő, ha kilépésre "n"-t nyomunk, utána az info képernyő valóban egyből visszavált a menüre. A hibát a billentyűismétlés hibás értéke okozza. Abban már úgy marad, itt viszont kijavítottam. A program Z88DK SDCC fordítással készült, a C forrás elérhető, ha érdekel valakit. Kb. a fejlesztés harmadánál a szívbajt hozta rám, mert "no more memory" hibával megállt a fordítás. Azt hittem, kidobom a gépet az ablakon. Valószínűleg az volt a baj, hogy az egyik függvény nagy lett (a Game() és a Check_Objects() egyben volt), de kettészedve meggyógyult. Az objektumok, pl. létrák frissítése kissé egyedire sikerült. Próbáltam mentegetni a minyonok által letakart hátteret, de úgy nagyon darabos és lassú lett a mozgás, ezért inkább csak letörlöm nullás színnel, aztán ciklikusan újrarajzolom az objektumokat.
Nagy köszönet illeti az itteni csapatot, nélkületek nem tudtuk volna lánykámmal megcsinálni a programot. Sok segítséget kaptam a C fordításban, az LPT működésében, zene és digi hangok megvalósításában, assembly rutinokban, memóriakezelésben. Kislányom pedig a pályakészítésben, dallamokban és tesztelésben segédkezett, valamint rengeteg ötletet adott, pl. az eldobható banánhéjt is ő találta ki.