Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Banana 2 (Read 11235 times)

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Banana 2
« on: 2019.February.28. 20:03:20 »
Elkészült a Banana 2, az első rész folytatása. Itt már tudnak mozogni a minyonok, ők maguk szedegetik össze a banánokat a különböző szobákban a kukacok helyett. A kukacok is maradtak, van szerepük a játékban, de, hogy mi, az titok. :) A szobák között szabadon mozoghatunk, kivéve a kulcsos ajtókat: azokhoz meg kell találni a megfelelő színű kulcsot. A falakon nem lehet átmenni és a növényekre is vigyáznak a minyonok. Vannak szörnyek (kutya, halálfej, bűzfegyver), ezek energiát vesznek el. Lehet ellenük védekezni tűzgombbal eldobott banánhéjjal, de csak akkor, ha van nálunk banán. Két személyes módban egymást is akadályozzák a banánhéjak, viszont minden eldobott banánhéj után fogy a pontszámunk. Akkor nyerünk, ha az összes banánt felszedjük, illetve két személyes módban az győz, aki nem hal meg és több banánja van. Könnyítésként kikapcsolhatók a szörnyek, és a főmenüben "e"-t nyomva örök energiánk lesz, bár amúgy sem túl nehéz a játék.

Felvehető bigyók:
- Banánok: ezeket kell összegyűjteni.
- Szív: energiát ad.
- Törött szív: energiát vesz el.
- Kulcsok: ezekkel lehet kinyitni az ajtókat.
- Csillagok: ez vicces, mert megcseréli a minyonokat. Inkább két személyes módban érdekes, akkor ki lehet nyírni a másik minyont, de a banánokat is a másik játékosnak vesszük fel ilyenkor. :)
- Zsákbamacska: véletlenszerűen ad valamit, akár kulcs is lehet. Macska nem.

Gépigény: alap 4 MHz-es Enterprise 128K memóriával. 64K-val nem megy, mert három videoszegmenst és két adatszegmenst használ, és maga a program is két szegmensnyi hosszúságú.

Lehetnek még benne hibák, biztos, hogy lesz javítás, de muszáj volt feltölteni fórumtali előtt. :) Lacika talált múltkor egy hibát a Banana+ menüjében: a hiba valós, akkor jön elő, ha kilépésre "n"-t nyomunk, utána az info képernyő valóban egyből visszavált a menüre. A hibát a billentyűismétlés hibás értéke okozza. Abban már úgy marad, itt viszont kijavítottam. A program Z88DK SDCC fordítással készült, a C forrás elérhető, ha érdekel valakit. Kb. a fejlesztés harmadánál a szívbajt hozta rám, mert "no more memory" hibával megállt a fordítás. Azt hittem, kidobom a gépet az ablakon. Valószínűleg az volt a baj, hogy az egyik függvény nagy lett (a Game() és a Check_Objects() egyben volt), de kettészedve meggyógyult. Az objektumok, pl. létrák frissítése kissé egyedire sikerült. Próbáltam mentegetni a minyonok által letakart hátteret, de úgy nagyon darabos és lassú lett a mozgás, ezért inkább csak letörlöm nullás színnel, aztán ciklikusan újrarajzolom az objektumokat.

Nagy köszönet illeti az itteni csapatot, nélkületek nem tudtuk volna lánykámmal megcsinálni a programot. Sok segítséget kaptam a C fordításban, az LPT működésében, zene és digi hangok megvalósításában, assembly rutinokban, memóriakezelésben. Kislányom pedig a pályakészítésben, dallamokban és tesztelésben segédkezett, valamint rengeteg ötletet adott, pl. az eldobható banánhéjt is ő találta ki.
Kotasoft

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Banana 2
« Reply #1 on: 2019.February.28. 20:39:55 »
hú ez nagyon jó lett és szép! szerintem nem zavaró hogy úgy törli le a hátteret és rajzolja vissza.
tök jó hogy minden tök nagy és látványos!

a digi hangot javítsd ki hogy ne kattanjon!

amúgy van valami cél? van vége?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Banana 2
« Reply #2 on: 2019.February.28. 20:44:24 »
amúgy van valami cél? van vége?

Igen, össze kell szedni mind a 112 darab banánt.
Kotasoft

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3607
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re:Banana 2
« Reply #3 on: 2019.February.28. 20:52:16 »
Szép színes játék gyerekeknek és felnőtteknek.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re:Banana 2
« Reply #4 on: 2019.February.28. 21:14:48 »
Tényleg jó. Kellően csavaros. Szörnyek nélkül végigjátszottam. :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Banana 2
« Reply #5 on: 2019.February.28. 21:58:33 »
de hogy lehet felvenni a levegőben, illetve két növény között lévő kulcsokat???
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Banana 2
« Reply #6 on: 2019.February.28. 22:32:16 »
Nem akarom megmondani, jöjjél rá. :) Fel lehet venni.
Kotasoft

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Banana 2
« Reply #7 on: 2019.February.28. 23:15:09 »
áhááá :)
95 banánnál járok, majd folytatom :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re:Banana 2
« Reply #8 on: 2019.February.28. 23:16:48 »
Ez nagyon jó! A zene is, a grafika is, a játékmenet is érdekesnek tűnik. Az direkt van, hogy ha egy ajtón bemegyünk, majd vissza, nem feltétlen ugyanoda jutunk, ahonnan jöttünk? Nagyon cseles.

Már csak 20 banán van hátra, snapshotba mentettem későbbre.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Banana 2
« Reply #9 on: 2019.March.01. 08:21:28 »
Az direkt van, hogy ha egy ajtón bemegyünk, majd vissza, nem feltétlen ugyanoda jutunk, ahonnan jöttünk?

Van ilyen is, meg olyan is,  hogy egészen az első szobákba visz vissza. De nem véletlenszerűen, hanem minden ajtó állandó szobába vezet. Ez egy kis nehezítés. A forrásban ki lehet bogozni, melyik ajtó hová vezet. A RoomOrig tömb tartalmazza az objektumokat szobákra bontva, a 8-as objektum az ajtó. A negyedik bájtot tízzel osztva kapjuk meg a szoba számát, illetve eggyel kevesebbet, mert a nullás szoba az első.
Kotasoft

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Banana 2
« Reply #10 on: 2019.March.01. 11:19:25 »
ötlet: lehetne úgy visszarajzolni a háttér objekteket, hogy csinálsz két sprite kirakó rutint, egyik a páros, másik a páratlan sorokat rajzolja ki a spriteból.
így 2x-es gyakorisággal rajzolhatod ki a hátteret, ugyanolyan sebességgel, a háttér objektek így persze "csíkosan" jelennek meg egyik frame-ben, de a következőben már teljesen.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Banana 2
« Reply #11 on: 2019.March.01. 11:32:51 »
Szerintem az bonyolultabb és lassabb rutin lenne. Most is két pixelenként mozog minden, hogy csak páros oszlopokra kerüljenek az objektumok, mert ha le voltak kezelve a páratlan pixelek is, úgy nagyon lassú volt: fél bájtokkal kellett bíbelődni a 16 színű módban.
Kotasoft

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Banana 2
« Reply #12 on: 2019.March.01. 11:42:04 »
Szerintem az bonyolultabb és lassabb rutin lenne. Most is két pixelenként mozog minden, hogy csak páros oszlopokra kerüljenek az objektumok, mert ha le voltak kezelve a páratlan pixelek is, úgy nagyon lassú volt: fél bájtokkal kellett bíbelődni a 16 színű módban.

akkor nem írtam le érthetően, teljesen másra gondolok :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re:Banana 2
« Reply #13 on: 2019.March.01. 11:53:54 »
Van ilyen is, meg olyan is,  hogy egészen az első szobákba visz vissza.
Vettem észre, kétszer is ügethettem vissza az első szobából. :D Nagyon rafinált az a szoba, ami tele van ajtókkal.
Nekem a Sorcery és az RX-220 keverékére emlékeztet leginkább a játék. Az ajtónyikorgás jó ötlet. Esetleg a másik szobába belépve a becsukódó ajtó is nyikoroghatna, mint a Sorcery-ben.
Tegnap éjjel még sikerült végigjátszani, szörnyek nélkül.
Kb. a 3. pályán be lehet esni az ajtó mellé, és ha nincs kulcs, beragad az ember.
A zenét is ti írtátok?
Mennyi ideig tartott a grafikai elemek megrajzolása, az egész kiszínezése? Nekem az Entersnake-kel ehhez kell a legtöbb idő. Pl. az ajtók is szépen meg vannak rajzolva.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Banana 2
« Reply #14 on: 2019.March.01. 12:24:12 »
Az ajtónyikorgás jó ötlet.
Eredetileg az ajtót animálni se akartam, csak jött az ötlet, hogy némelyik nyíljon kulccsal. Ha már kulcsos, akkor legyen látványos, amikor a kulccsal kinyílik, de annyira megtetszett az anim, hogy minden ajtóra rákerült, és akkor kapott hangot is.

A zenét is mi csináltuk. A lányom egy játék szintetizátoron találta ki azt, ami a játék alatt és a játék végén hallható, a menü zenéje pedig tőlem van: mosogatás és zuhanyozás közben mindig dünnyögök, és ez a dallam megtetszett. 

Kb. 4 hónap volt a teljes fejlesztés, tulajdonképp a Banana+ után egyből nekiálltunk. Maga a grafika kb. egy hónap lehetett. Egy-egy objektum hamar elkészült, a minyonok fázisaiból is sokat lehetett másolni, de mindig volt valami, amin módosítani kellett. A zene is eltartott egy ideig, mire megszólalt, ezt próbálgattam basic-ben, amikor a zene topikban kérdezősködtem múltkor, aztán Endi ötletével átirányítottam fájlba a SOUND: csatornát megnézni, hogy milyen szekvenciákat csinál. Volt még az elején nagyjából egy hónap szívás, mire elindult egyáltalán, mert hiába indultunk ki az előző részből, a memória használata teljesen át lett alakítva, és mindig felülírt valamit, amitől lefagyott. Nagyon össze kellett válogatni, hogy melyik szegmensen mi legyen, hogy elférjen, ez benne is maradt a forráskód végén kommentben. Bevált debug-olási módszer lett a keretszín váltogatása, abból láttam, hogy meddig jutott el. :) A harmadik rész sokkal egyszerűbb lesz, mert ez a szerkezet megmarad, "csak" a grafikát, zenét és a Game() rutint kell átírni. :) 

Feltöltöm ide, hogy a grafika hogyan készült Paintben, talán érdekes lehet. Bár ez lebuktat, hogy van egy rejtett képernyő is a programban. :) Aki először jelzi, hogy megtalálta és jön is a fórumtalira, kap egy doboz minyonos Tic-Tac-ot. :)
Kotasoft