Néhány EnterMice kérdés:
Jajj
Mennyit szivtam en ezzel (de a letobb problema az volt, hogy felfogjam, mert nagyon nem ertettem az elejen ...), de sajnos a reszletek mar nem remlenek, max a forraskod talan hasznos lehet:
https://github.com/lgblgblgb/xep128/blob/master/input.cAmugy talan angol Xep128 forumban volt sok okitas Gflorez mouse wizard baratunktol
Amugy nem mondom, hogy az en implementaciom fuuuu de jo, vagy barmi, igazabol Gflorez szeretett volna ilyen dolgokat, en meg nem nagyon tiltakoztam
es alapvetoen az o instrukcioi alapjan irogattam (illetve neha a hw szerzoje is hozzaszolt a kerdesekhez).
Latom, kedvet kaptal az ep128emu projecthez ujra
- az elmozdulásoknál (X és Y) milyen érték felel meg 1 legnagyobb felbontású (2 színű PIXEL interlace módban) pixelnek "normál" érzékenységnél ?
Szerintem ennek a kerdesnek nincs ertelme ... Vagy en nem ertem a kerdest
Az eger mozog, o nem tud semmit semmifele kepernyorol vagy kepernyo felbontasrol ... azt, hogy a kepernyon ez minek felel meg, az a software-en mulik csak (ami a kapott elmozdulas alapjan kirak pl egy mouse pointer-t, azt hogy hogy csinalja, az az o maganugye, hasznalhatja kozvetlenul az elmozdulas erteket persze, de akar skalazhatja is, vagy megvalosithat intelligens modot, amikor pl nem linearis kapcsolat van kozottuk, azaz: finoman huzva az egeret "pontosabb" de "lassabb", gyorsabban meg hat gyorsabb), semmi mason. Amugy, volt kollega aki nagyon azt szerette volna, hogy legyen a PC-s egerkurzor Xep128-ban "az" egerkurzor, es igen nehez volt elmagyarazni, hogy ez elvi lehetetlenseg, mivel nincs kapcsolat az eger elmozdulas es a kepernyo koordinatak kozott. Szoval nyilvan ez Xep128-ban is ugy van, hogy mouse grab mod, eltunik a PC-s egerkurzor, aztan SDL-ben mouse movement esemenyeket figyelek csak (koordinatak nem erdekelnek mert azt nem lehetseges kozvetlenul lekepezni), es abbol emulalom le. Ez kb olyan mint a joystick. Abbol, hogy jobbra, balra, stb huzod szegenyt, meg nem kovetkezik, hogy az EP kepernyojen hol van a mozgatando "alakzat", ahogy az sem, hogy pontosan mennyinek felel meg valami a kepernyon (max azert mas a pelda, mert joy eseten egy irany az kb digitalis, mig eger eseten "gyujti" az elmozdulast, es utana egyben kiolvasod mint delta, a legutobbi olvasas ota). Bocs, ha ennyit irok, vagy keptelen vagyok kifejezni magam normalisan, hogy mit is akarok mondani
Ha ugy ertetted a kerdest, hogy "normal erzekenyseg", hogy adott sw szinten, akkor meg kell kerdezni Gflorez-t, hogy pl az o mouse drivere milyen elmozdulast minek feleltet meg (viszont nem ertem ez egy emulatornak miert fontos, szerintem semennyire ... o ugyis a hw-t emulalja csak). De ez persze minden sw-nel mas es mas, pl SymbOS nyilvan sajat mouse rutint hasznal, ott megint mas lesz ...
Sot - imho+afaik - az eger altal atadott elmozdulas (delta X, Y) ertekek meg egerrol egerre sem ugyanazok, es aztan vegkepp nincs koze semmifele kepernyo koordinata X es Y-hoz.
- az elmozdulás az utolsó olvasáshoz képesti pozíció eltérés (minden olvasás nullázza), ha túl nagy, akkor -128..127 tartományra kell korlátozni az értéket ?
Ez jo kerdes, szerintem nem art, mert ha tulcsordul, az fura lenne, foleg ha elojelet valt.
A "K" egyszerűbbnek tűnik, mert nem ütközik a normál joystick bemenettel, de a régi programok talán fixen a "J"-t használják ?
Xep128-ban olyan feature is van, hogy "kitalalja", hogy a program joystick-ot kerdez vagy egeret, akkor is, ha amugy utkozes lenne, es aszerint valaszol.