Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP128emu (Read 408231 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #600 on: 2016.September.04. 16:52:26 »
Egyáltalán nem éri meg, mert nem 10, hanem nagyságrendileg több Linux megvalósítás is létezik.

En ne tudnam :) Ez csak amolyan koltoi szam volt oda. Akkor mondjuk ugy, hogy meg a legelterjedtebb disztrokhoz csinalni kulon-kulon is gond lenne, ha mindet "neked" kell.

Quote
LGB?

En bevallom oszinten, nem igazan ertek a deb csomagok keszitesehez sem :) Olyat mar csinaltam (xep128-hoz van is), hogy csinal egyet kozvetlenul binarisbol, de ugye - ha jol tudom - ez debian policy alapjan nem elfogadhato mar eleve, ez max ilyen "sajat hasznalatra" dolog akkor. Egyszer elkezdtem olvasni a dolgokat errol, hogy hogy kene, de oszinten kicsit megrettentem az informaciomennyisegtol, es "nekem ennyi idom erre nincs" felkialtassal hagytam a fenebe :) Ez az en hibam, tudom.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #601 on: 2016.September.05. 08:20:58 »
ilyen filter nem lesz valamelyik emuban? különféle konzol emulátorokban divatos. a lényege hogy úgy mossa el a képet hogy igazából éles marad. (photoshopban noise: median)
pl ez gba emuból van:
http://www.somebits.com/~nelson/weblog-files/centerimages/hq3x.png

vagy ez:
http://www.gamesetwatch.com/depixelizingpixels.jpg
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #602 on: 2016.September.05. 09:01:34 »
ilyen filter nem lesz valamelyik emuban? különféle konzol emulátorokban divatos. a lényege hogy úgy mossa el a képet hogy igazából éles marad. (photoshopban noise: median)
pl ez gba emuból van:
http://www.somebits.com/~nelson/weblog-files/centerimages/hq3x.png

vagy ez:
http://www.gamesetwatch.com/depixelizingpixels.jpg

Hat nem tudom, nem lenne egyszeru. Eleve legalabbis Xep128-ban egy EP pixel az egy textura pixel. Ehhez jobb felbontasu textura kene ---> performancia a toredekere esne. Amugy erdekes cucc, bar kicsit "futurisztikus" egy 8 bites gepre ranyomni, de teny, hogy erdekes ...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #603 on: 2016.September.05. 09:02:48 »
Hat nem tudom, nem lenne egyszeru. Eleve legalabbis Xep128-ban egy EP pixel az egy textura pixel. Ehhez jobb felbontasu textura kene ---> performancia a toredekere esne. Amugy erdekes cucc, bar kicsit "futurisztikus" egy 8 bites gepre ranyomni, de teny, hogy erdekes ...

hát én kb 15 éve is így játszottam gba játékokkal :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #604 on: 2016.September.05. 09:09:25 »
hát én kb 15 éve is így játszottam gba játékokkal :)

Lehet, mondjuk nem neztem meg, mi az algoritmus stb :) Bar most rakerestem, GBA az 260*140 felbontas, azert ott egyszerubb, EP emuk eseten ugye a textura meret a legnagyobb lehetseges felvontas szoval olyan tudomisen 736-szor tudomisen kb 600 pixel (ha interlaced).

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #605 on: 2016.September.05. 09:21:10 »
Lehet, mondjuk nem neztem meg, mi az algoritmus stb :) Bar most rakerestem, GBA az 260*140 felbontas, azert ott egyszerubb, EP emuk eseten ugye a textura meret a legnagyobb lehetseges felvontas szoval olyan tudomisen 736-szor tudomisen kb 600 pixel (ha interlaced).

gpu-n is mehet ez gondolom, és szerintem nem túl bonyolult filterek ezek
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #606 on: 2016.September.05. 09:25:30 »
itt van több jó kép meg forrás
http://www.scale2x.it
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #607 on: 2016.September.05. 09:29:41 »
gpu-n is mehet ez gondolom, és szerintem nem túl bonyolult filterek ezek

Ep128emu-ban lehet - passzolom - mivel OpenGL ha hasznalva van ... Xep128 ebbol a szempontbol egyszerubb szerkezet, az sima textura mint kb egy ket dimenzios tomb, aztan az SDL dolga, hogy mit csinal vele, ha eppen win-en, linux-on, OSX-en, raspberry pi-n vagy barmin mas fut, lehet tok mas backend-eket hasznal, abba nagyon nincs beleszolasom, hogy filter-t tegyen ra, ilyet nem lehet, mert pont az a lenyege, hogy egy ilyen egyfajta absztrakcio (mondjuk scaling quaility-t lehet allitani, de a backend-tol fugg, hogy figyelembe veszi-e ...). Istvan nyilatkozhat esetleg extra OpenGL addon-ok viszonylataban ep128emu-ra :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #608 on: 2016.September.05. 09:32:07 »
itt van több jó kép meg forrás
http://www.scale2x.it

"Scale2x is real-time graphics effect able to increase the size of small bitmaps guessing the missing pixels without blurring the images."

"SMALL bitmaps" :) Ep-je nem az, a GBA-je tenyleg kicsi :) Ha ezt meg tovabb noveleg ~1400 pixeles lesz a textura, bele sem fer par monitorra az emulator ablak :-P Aztan scaling-el lehet osszenyomni az eredmenyt hogy elferjen, na ez is fura lenne igy egyutt :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #609 on: 2016.September.05. 09:37:16 »
"Scale2x is real-time graphics effect able to increase the size of small bitmaps guessing the missing pixels without blurring the images."

"SMALL bitmaps" :) Ep-je nem az, a GBA-je tenyleg kicsi :) Ha ezt meg tovabb noveleg ~1400 pixeles lesz a textura, bele sem fer par monitorra az emulator ablak :-P Aztan scaling-el lehet osszenyomni az eredmenyt hogy elferjen, na ez is fura lenne igy egyutt :D

hát ha a 15 évvel ezelőtti pc-m bírta a gba felbontást, nem hinném hogy gond lenne egy ep egy mai gépnek :) főleg gpu-val
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #610 on: 2016.September.05. 09:40:09 »
hát ha a 15 évvel ezelőtti pc-m bírta a gba felbontást, nem hinném hogy gond lenne egy ep egy mai gépnek :) főleg gpu-val

Jo, hat ha ennyire jobban tudod, akkor csinald meg :) Szerintem semmi ertelme (ami nem azt jelenti, hogy nincs ertelme, csak en nem latom, max azt). Az oldalon is irjak hogy az algoritmus celja a KIS bitmap-eknel jelentos. Egy GBA-je piszok kicsi egy EP-hez kepest.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #611 on: 2016.September.05. 10:13:35 »
De nehogy felreertsd, amugy lehet ennek letjogosultsaga esetleg (pl neked ezek szerint), csak en igazabol azt latom, hogy az algoritmus celja a "nagy gyenge" felbontasok elvezhetove tetele, mint amilyen a GBA is akar. EP-n ez azert nehez kerdes, mert annak alapbol is eleg jo felbontasa van, meg egy mai monitorra is eppen kb hogy rafer a dupla textura meret, szoval ezert nem latom ertelmet. Nyilvan, az igaz, hogy az EP max felbontasat 2 szinu modban tudja hozni, mondhatnad hogy akkor kisebb felbontasokra. De ugye itt jon kepbe az LPT/LPB hogy akar minden sor lehet mas felbontasban, ezt igy eleg nehez adaptalni, max tenyleg azt tudod, hogy az egesz texturara ranyomod amit az "emu lerenderel" de akkor az a fenti brutal meret lesz. Es itt nem is a "PC teljesitmenye" a legfobb gond, en az ertelmet nem latom, hogy pl az en notebook-om mar nem is tud olyan fenbontast (1472 pixel horizontalisan akkor). Akkor meg utana downscale kene, ami kicsit vicces, hogy elobb scale2x (ami egyfajta upscale) aztan meg downscale ... A masik, hogy a Xep128 valoban nem tul szep egy teremtmeny, belsoleg azonnal texturaba renderel, 32 bit / pixel RGBA. Erre nehez alkalmazi az algoritmust, vagy legalabbis nem pontosan latom, hogy az RGB komponenseket itt kulon el kell jatszani az algoritmussal vagy mi a fenet akarnak tulkeppen :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #612 on: 2016.September.05. 10:21:22 »
hát nyilván nem hires 2 módra nyomja rá az ember ezt az effektet :)
de azon kívül mindenre :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #613 on: 2016.September.05. 10:26:32 »
hát nyilván nem hires 2 módra nyomja rá az ember ezt az effektet :)
de azon kívül mindenre :D

De ez az amit meseltem. Hogy EP-n nincs globalis felbontas ... Most akkor scanline-onkent csinalod mert LPT eseteleg innentol-ideaig mast ir le mint mashol. Akkor viszont a "talalkozasi" eleknel ket fonbontas hataran lehet fura lesz es az algoritmus is problemas (lasd a leirasban a kep szelere vonatkozo megjegyzesek, itt meg kvazi a szele az is, hogy talalkozik egy tok mas felbontassal). Masreszt, az algoritmus szinekre gyakorolt hatasa is erdekes, foleg, hogy tok kulonbozo felbontasok/ szinszamok vannak, szerintem erre nem is egyszeru ezt alkalmazni. Azert mondom, hogy mar max az emulator texturajara kene, tehat min mar le van "renderelve" minden a megfelelo "kesz" allapotra, de az ugye meg mindenhol a max, hires-nek megfelelo felbontas ... Az EP ehhez "tul jo" gep :) hogy ilyen egyszeru algoritmust ra lehessen nyomni, marmint, gondolom legtobb helyen egy globalis felbontas van oszt' csokolom.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #614 on: 2016.September.05. 10:30:44 »
szerintem te nem érted ezt a filtert...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)