Na, belepakoltam egy csomo "hulyeseget"
Eloszor is van config file, benne elvileg nemi hulyen megoldott billentyuzetkisztas is, de csak pozicio map megy (tehat ha vmi shift-elve van a PC keyboard-on, EP-re is ugy megy at, es viszont ...). Az elejen - ha meg nem volt config file - kiir egy mintat, aminek elmondja az utvonalat egy ablakban, azt elvileg at lehet irni, meg at kell nevezni config nevre. Illetve command line parameterek is vannak, azzal is allithatoak a dolgok. xep128.exe -help megmondja amit erdemes tudni ...
Masreszt, szabadon configolhato ROM/RAM kiosztas, nem kell folyamatosnak lennie a RAM-nak sem. Ezt mindjart harom modon is lehet vegezni:
command line:
xep128.exe -ram 128 normal, "folyamatos" 128K ahogy EP128-on van, persze 128 helyett mas szam is lehet.
xep128.exe -ram @E0,F0-F3,F7 ez olyat csinal, hogy a felsorolt szegmens/szegmens tartomanyok lesznek RAM
A command line persze mindig felulbiralja a config file-t, ami pedig felulbiralja a built-in default configot (config file nelkul is elindul persze az emulator, nem kotelezo hasznalni). Lehet, masnak ez nem nagy ertek, nekem hasznos, mert altalaban mindent command line-bol csinalok
Ugyanez config file-ban is megadhato, akkor nem kell mindig beirni:
ram = 128
ram = @E0,F0-F3,F7
Ugyanez az emulatort futtatva a :XEP interface-en at is elerheto:
:XEP RAM
Ez a parancs megmutatja a memoriakiosztast, pl a ROM-okat is egyben.
:XEP RAM !128
:XEP RAM !@E0,F0-F3,F7
Itt a felkialtojel biztonsagi intezkedes, mert error check csak minimalis van ... nehogy egy extra leutessel egy sima lekerdezeshez kepest atconfiguralja magat, ha nem akarjuk. Ezutan persze auto cold reset lesz, mondanom sem kell. Ez persze nem irodik ki, mint config, csak amig fut az emulator.
ROM-okat is lehet kulon is toltogetni, command line es config file is jatszik esetleg. Formatum:
xep128.exe -rom@00 exosromfilename -rom@10 valami-a-tizes-hex-szegmensre
Gondolom ez alapjan kitalalhato a config file formatum is:
rom@00 = .....
rom@10 = .....
A :XEP-hez kello ROM-ot sajat magabol veszi, egy nem hasznalt szegmensre rateszi, azt nem kell kulon megadni (valojaban kerdeses, hogy regi EXOS-sal menne-e, szerintem nem, mivel ott nem minden szegmenst nezett ha jol tudom ...)
Config file-ba akar az "audio = 1" is berakhato, akkor magatol is lesz hang. Vagy command line-ban az -audio 1 (a 0 ertek a default, hogy nincs)
Stb, SD kartya path stb is adhato persze. Itt fontos, hogy ahol allomanynevek vannak, ott a Xep128 vagy vegigprobal par konyvtarat (pl ahol az exe is van), vagy ha abszulut path (tehat \-el kezdodik win alatt, vagy X:\ szeru modon kezdodik) akkor ugy ahogy van hasznalja, vagy ha a filenev pl @akarmi, akkor a @ helyere a "preferences directory" kerul, ami rendszer (es SDL ...) fuggo, ez latszik amugy amikor kiirja a sample config-ot es elmondja, vagy a :XEP EMU paranccsal is megnezheto.
A primo emulator reszben (:XEP PRIMO) mar lehet gepelni is, hurra :-/ Sokra nem jo, mert betolteni vele vmit nem igazan. Viszont hang is emulalva van pl. Az hogy mennyire pontos - valoszinuleg semennyire, mert egyreszt alapbol is gaz meg a hang a Xep128-al, masreszt Primo-on csak 1 bites software vezerles van, tehat fugg a CPU sebessegetol, ami tutira nem annyi most, mint Primo-on lenne
SD kartya emulacio kicsit talan jobb, nem akasztja meg annyira az emulatort, meg par biztonsagi ellenorzes stb is bekerult. Iras tovabbra sincs (meg) ...
APU emulaciot kb atirtam JSep-bol, de sokra nem jo, mivel tesztelni azota sem tudtuk, se hw nincs amihez hasonlitani lehetne, se teszt program
A console-t (ez mondjuk nem erdekes, ha nem onnan lett inditva ...) mar nem szemeteli teli. -debug opcioval kerheto log file, es abba irja, ha nincs megadva, akkor nem csinal ilyet, es csak "erdekesebb" dolgokat jeleniti meg az emulator mukodese soran.
A Z80ex-et jocsakan atpofoztam, kiraly dolog az absztrakcio, foleg ha tobb Z80-at emulal az ember egyszerre, de sok ilyen-olyan pointeren at lassabb is volt az egesz, korulmenyesebb, es a kod is nagyobb volt. Igy eleg szepen custom-izaltam mar tobb helyen (pl a Z180 emulacios "kezdemenyrol" nem is beszelve).
Ize, mas nem jut az eszembe hirtelen. Biztos hasznosabbnak iteltetne, ha mas dolgokat irnek pl, pl Nick pontosabb emulacio, hang normalisabban, meg ilyenek
Csak azert a dolog alapjait akartam volna rendbe tenni eloszor.