Ez egy elvileg nagyjából már kész verzió, de hibák még előfordulhatnak
[ Guests cannot view attachments ]
(UI.: a legújabb verzió
itt található)
A csomag tartalma:
- bouldash - a
CPC verzió átirata (a grafikán néhány helyen kissé módosítottam, de nem biztos, hogy jobban néz ki
)
- boulder1 -
Boulder Dash C64 (a CPC átirat motorja C64 grafikával, és a pályák színe is más, illetve az 1. nehézségi szint valamivel lassabb is)
- boulder2 -
Boulder Dash 2 C64 (szintén C64 stílusú grafika és színek, és lassú - a C64 verziót emuláló - sebesség); van betöltőkép is (bd2scr.com), amely animált, és külön indítható
- boulder3 -
Boulder Dash 3 C64 (ez is C64 - ezúttal a 3. résznek megfelelő - grafika és pályák; "demo" ehhez a részhez eredetileg nem volt, így azt készítettem hozzá. Ehhez is van betöltőkép.)
- bd1cc -
Boulder Dash Classic Collection Spectrumról konvertálva, C64 karakterkészlettel. Tartalmazza az 1. és 3. rész pályáit is (bd1cc_a1.lvl és bd1cc_a2.lvl), ezek más színűek és a könnyebb nehézségi szinteken gyorsabb sebességre vannak beállítva, mint a C64 konverziók
- bd2cc -
Boulder Dash 2 Classic Collection szintén Spectrumról és C64 karakterkészlettel, és tartalmazza a 2. rész pályáit is (bd2cc_a1.lvl) a C64 verzióhoz képest eltérő színekkel és sebességgel
A bouldash.com és bouldash.prg file-ok minden könyvtárban azonosak, csak a pályák és a karakterkészletek változnak. A program mindig a "bouldash.chr" és "bouldash.lvl" file-okat próbálja betölteni, így a Spectrumos pálya gyűjteményeknél a megfelelő file-t át kell nevezni ahhoz, hogy játszható legyen (az "alapértelmezett" file-ok a bd1cc_a3.lvl és bd2cc_a2.lvl másolatai).
A "motor" ezeket tudja:
- EXOS és EP64 kompatibilis, EP64-en is játszható sebességű, ugyanakkor turbós gépen sem gyorsul fel
- 4 (illtve az ALTIND0 segítségével valójában 5) színű karakteres módot használ
- támogatja a Boulder Dash 2 pályáit (konvertálva) - ehhez valójában bővíteni kellett a programot, mert a 2. rész pálya formátuma új funkciókat is tartalmaz
- nagyobb terület használható a pályák és a demo (1. pálya végigjátszása) céljára
- az .lvl fejléc tartalmazza - egyéb információk mellett - az 5 színt (EP formátumban, azaz 256 szín közül lehet választani) minden pályához, és az egyes pályák sebessége (egy lépés időtartama 20 ms egységekben) is állítható, külön mind az 5 nehézségi szinten
- jobb animációk, mint a CPC verzióban, amely a paletta átdefiniálását használta erre a célra
- egyes részeket optimalizáltam, hogy EP64-en jobb legyen a sebesség
- különböző egyéb kisebb módosítások
- legmagasabb pontszám mentés (sok haszna ugyan nincsen a különböző pályák és nehézségi szintek miatt)
- 6 csalás választható indításkor:
F1: örökélet
F2: végtelen idő
F3: 5 élet a játék kezdetén 3 helyett
F4: valamivel lassabban fogy az idő (5/6 arányban)
F5: a kezdő pálya tetszőlegesen választható A és P között, nem csak A, E, I, vagy M lehet
F6: a kezdő nehézségi szint bármelyik pályán lehet 4 és 5 is, nem csak az elsőn
Irányítás:
- a menüben:
Enter: játékosok száma és irányítás választása
bal/jobb (lehet joystick is, ha az van kiválasztva): kezdő pálya választása
fel/le: kezdő nehézségi szint választása
tűz: játék indítása
- demo lejátszás közben:
tűz: kilépés
Space: szünet/folytatás
- játék közben:
billentyűzet használatakor: bal Shift: tűz, ;: fel, /: le, Z: bal, X: jobb
joystick használatakor: EXT1: 1. játékos, EXT2: 2. játékos (ha van)
a beépített joystick és a jobb Shift használható a billentyűzet és az EXT1 helyettesítésére is
Space: szünet/folytatás
Esc: játék feladása (egy élet elvesztése)
Ctrl+bal Shift+Esc: kilépés a menühöz