Az Attribútum mód két mutatót használ az LPT vonalhoz tartozó videoadat-címre, az egyiket a szövegre, csak két színt engedélyez, a második pedig 16 tintaszínt és 16 színű papírt. A Attribútum módban a második memória mutatót kell használnia a vezérlőkódon. De először foglalkoznom kell az LPT VRES bitjével, mert amikor beállított, minden pixellel egy attribútum byte-ot jelent, míg a visszaállításnál komoly attribútumokat jelent, ugyanúgy, mint a Spectrumon, de 8x9 képpontos vállalati karakter határon. Az első sokkal több memóriát vesz igénybe, és ha nem veszik figyelembe, a memória ismeretlen zónáit írhatok a VRES visszaállításakor.
-----
The Attribute mode uses the two pointers to video data address on the LPT line, one fot the text, than only permits two colours, and the second one that allows 16 ink colours and 16 paper colours. I must use the second memory pointer on the driver code for the Attribute mode. But first I have to deal with the VRES bit on the LPT, because when set it implies an attribute byte for every pixel, while when reset it means chunky attributes, much like on the Spectrum, but for an Enterprise character boundary of 8x9 pixels. The first wastes a lot more of memory and, if not taken in account, I can write unknown zones of the memory when VRES is reset.
-----
El modo de Attribute utiliza los dos punteros de dirección de datos de video en la línea LPT, uno que solo permite dos colores en texto, y el segundo que permite 16 colores de tinta y 16 colores de papel. Debo utilizar el segundo puntero de memoria en el código del controlador para el modo Attribute. Pero primero tengo que lidiar con el bit VRES en el LPT, porque cuando está a 1 implica un byte de atributo para cada píxel, mientras que a 0 significa atributos gruesos, igual que en el Spectrum, pero para la trama de carácteres del Enterprise, 8x9 píxeles. El primero requiere mucha más memoria y, si no se toma esto en cuenta, puedo escribir en zonas de memoria desconocidas cuando VRES esté desactivado.