Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Ugribugri Sundibundi (Read 3712 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Ugribugri Sundibundi
« on: 2024.January.24. 22:53:37 »
Biztos volt már ilyen ötlet basic nyelvre, mint ez itt, de még nem találkoztam vele. A gond, hogy maga a játéktér a képernyő kb. 5%-át foglalja el, a képernyő többi része érdektelen.
Ez most meglehetősen minimalista próbálkozás még. Talán valamit ki lehetne hozni ebből.
A lyukra rá lehet esni, nem esünk bele, de ha nagyon a széléről akarunk ugrani, akkor beleesünk.
Lehetne kétszer akkora (2x2 karakter) minden, de akkor is csak a képernyő 5-6%-át foglalná el.
Aki megszállott, ezzel is jót játszhat.
Külön érdekes, hogy a véletlenszerű "zenét" játék közben generálja a program.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #1 on: 2024.January.24. 23:47:24 »
Ez kicsit érdekesebb, elvileg folyamatosan gyorsul a játék, de alig érezni.
Sajnos jelentős gyorsulást a Zzzippel sem lehet elérni. Gondolom azért, mert a DEL billentyűvel (60-as kódú karakter) töröl le a járdából, és így görgeti, és ezért muszáj a 0-ás csatornát használni a 102-es helyett.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #2 on: 2024.January.25. 08:40:53 »
Azt nem próbáltad, hogy milyen, ha STRINGként tárolod a pályát, és scrollnál az első karaktert levágod, az uccsót hozzáteszed, majd az egészet kiprinteled a #102-es csatornára, az egész soros print tök gyors, azt teszteltem, meg lehet a ZZZIP is hatékonyabb rajta.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2300
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #3 on: 2024.January.25. 13:29:05 »
jópofa!
olyan, mint trex játék, amikor nincs net a chrome-ban
na, azt vajon meg lehetne csinálni BASIC-ben? (vagy Pascal-ban?) karakteres képernyőn, nagyobb sprite-okkal.
Jó kihívásnak tűnik
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #4 on: 2024.January.25. 20:52:09 »
STRINGként tárolod a pályát, és scrollnál az első karaktert levágod, az uccsót hozzáteszed, majd az egészet kiprinteled a #102-es csatornára
Valószínű tegnap éjjel lehetett, amikor eszembe jutott ugyanez, mivel lefekvéskor még nem volt meg az ötlet, de amikor felkeltem, már megvolt, közben nem tudom, mi történt.
Most itt áll a dolog, még folytatás várható:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
Érdemes a space-t kicsit hosszabb ideig nyomva tartani, nem csak megpöccinteni! Lassabb sebességnél különben elmaradhat az ugrás.

Most már nincs akadálya, hogy akár gracha videolapra, akár attribútum videolapra kerüljön a pálya, esetleg játék közben váltogassa egymást időnként a kétféle videolap. Ha attribútum videolapra kerül a pálya, akkor célszerű lenne karakterenként színt is változtatni, ami nem tudom, mennyire lassítaná le az egészet. Nem olyan régen valamelyik topikban volt itt szó arról, hogy escape szekvenciával lehet stringen belül színt váltani, a set ink használata nélkül, ez kéne ide, de képtelen vagyok visszakeresni, hol volt erről szó. Valaki be tudná linkelni?
Van egy érzésem, hogy gracha videomódú lesz a pálya, de azért megpróbálom mindkét verziót.
Lehetne 16 vagy 256 színű videolap is, és akkor nagyobbak is lennének az objektumok, viszont a lyukakat így nem lehetne (egykönnyen) kirajzolni, mert a szóköz nem írja felül, ami már ott van, és a string alapján visszakeresni, hol van a luk, az eléggé procizabáló eljárásnak tűnik.
« Last Edit: 2024.January.25. 20:55:53 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1299
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #5 on: 2024.January.25. 21:02:34 »

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 980
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #6 on: 2024.January.25. 21:13:14 »
Azt nem próbáltad, hogy milyen, ha STRINGként tárolod a pályát, és scrollnál az első karaktert levágod, az uccsót hozzáteszed, majd az egészet kiprinteled a #102-es csatornára, az egész soros print tök gyors, azt teszteltem, meg lehet a ZZZIP is hatékonyabb rajta.

Ki próbáltam 19 a 24 hez arányban lassabb BASIC-ban zzzipvel nem próbáltam.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 980
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #7 on: 2024.January.26. 08:07:26 »
Ugyan ez a progi ZZZip -el 13s a 14s hez lassabb.      /1000 ciklus/

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #8 on: 2024.February.26. 23:18:38 »
Elkészült a nagy mű! :D
A játék célja: megtenni mindkét pályán 600 lépést.
A játék indítása: Joy fel vagy le, attól függően, melyik pályán akarunk játszani. Ha az egyik pályát már teljesítettük, akkor csak a másik lesz indítható.
Irányítás: csak a tűzgomb kell. Érdemes a tűzgombot nem csak pöccinteni, hanem hosszabban nyomni, amíg valóban ugrik.
Az életek számát jobb oldalon fent a repülők jelzik.
Az összes botkormány használható!
Mindegyik zene saját, kivéve egyet, de azt úgyis mindenki felismeri. (Ha sikerül addig eljutni.)

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1851
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #9 on: 2024.February.27. 22:34:44 »
Nagyon tetszik! :-) Ahogy tapasztalom, simán fél órákat is el lehet játszani vele, csak a "tarkabarkaságából kifolyólag" a szem is kifolyólag lesz... :-D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #10 on: 2024.February.29. 12:04:54 »
Jópofa, kamikaze bombázó elhalálozáskor kifejezetten jó, lehet lehettem volna türelmesebb is, mert mind a kettő terepen 330 környékéig jutottam 1. élettel, utána meg egyből vártam a kamikazét :D

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 980
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #11 on: 2024.March.02. 21:26:38 »
Nem futtattam még, csak a forrást néztem.
Olyan mintha a program végig fút persze a megfelelésekkel és "OK"
A 2440 sor egy IF végét jelzi utána már csak DEF... ek vannak.
Semmi vissza térés a program elejére.
Úgy vélem ha valaki végig megy a pályákon vagyis "CONGRATULATION" és "OK" 

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #12 on: 2024.March.03. 00:03:25 »
Semmi vissza térés a program elejére.
Mindenképpen visszatér az elejére mindig, csúnya GOTO-k vannak ott, a strukturált programozás rémálmai.

Kicsit pofoztam a programon, most csak az összes fájl betöltése után tünteti el a status sort, így aki magnóról tölt, annak kellemesebb élmény. Néhány nagyon hosszú sort szétszedtem, mert nekem nem tűnt teljesen egyenletesnek a játék sebessége (az utolsó előtti verzió még az volt), és arra gondoltam, ez megoldja a problémát. Szerintem megoldotta. Nem gondoltam volna, hogy ennek ilyen hatása lehet a programra.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

kifolyólag
Ez zavaró? Én sokat játszottam vele emulátoron, ott nem volt zavaró a sok szín.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 980
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #13 on: 2024.March.03. 15:16:03 »
Javaslat

A 2160 sort
Code: [Select]
2160     LET CN(1)=32:LET CN(2)=32:LET CN(3)=32:LET CN(4)=32:LET CN(5)=32:LET CN(6)=32:LET CN(7)=32:LET CN(8)=32:LET CN(9)=32
Módosíthatnád
Code: [Select]
2160     LET CN(1),CN(2),CN(3),CN(4),CN(5),CN(6),CN(7),CN(8),CN(9)=32
Hely és idő megtakarítás.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #14 on: 2024.March.03. 17:29:11 »
Javaslat
Köszi! Módosítani fogom. Ha van még javaslat, jöhet, és akkor egyben módosítok többet. Még talán a lenti pálya zenéje lehetne szerintem hosszabb. Nem tudom, nem tűnt-e másoknak túl rövidnek.

Egyébként azért van sok 32 ott, mert eredetileg más számok voltak. A kötél karakterének pixelei vannak ott tárolva. Először a kötél, amivel pacmant kihúzzák az iszapból, végig egyformán csíkos volt, csak ugye a paletta ott más volt, ahol a pacman előfordult, a kötél is más színű lett volna, ami nem mutatott jól, ezért lett ott lazább sodronykötél helyett amolyan damilszerűség. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos