A fájlból töltögetésre én is gondoltam. Minden pályát fájlból töltene be. Csak ha valaki netán még napjainkban is magnóról tölt, akkor kicsit kényelmetlen lenne.
Anno a 128-as programok is töltögetősek voltak, s eldolgoztak a magnósok is vele, ez az érzés hozzátartozik a microgépekhez.
Vagy esetleg a pályaszerkesztőt úgy csinálni meg, hogy önálló BASIC programba mentse a pályát DATA sorokba, amit majd össze lehet MERGE-lni a főprogrammal.
Ne csinálj túl hosszú kódot, mert azt még a MOTOROLA 68000 sem kedvelte, ott is mind kisebb rutinokat illett végrehajtatni, hogy elérhető legyen a teljes processzor kihasználtság. S ez egy 4MHz-s gépnél, főleg dupla fordításnál főleg igaz.
A score és lives változó tartalmát meg lehetne őrizni egy trükkel, már régebben is beszéltünk itt erről. Újabb program betöltésénél nyilván törlődnének a változók, ezért trükközni kéne, pl. egy nem használt karaktert átdefiniálni úgy, hogy bele legyen kódolva a score és lives értéke. Bár élet eddig csak egy volt, nem tudom, kéne-e több is.
El kell dönteni. Izgalmas lenne a játék ha több élet lenne s néha kapnál hozzá. Talán a score-t meg se kellene jeleníteni, s ha még lehet bonyolítani random pontonként adnék extra life-t.
Tudom más izéjével verem a csalánt. De még izgalmasabb lehetne, s ez csak a térképe egy kis részének a vizsgálatával jár, hogy ahol 1 szintnél többet esik end of life változóval kezdje újra a pályát.
Hogy a játék tényleg élménydúsabbá válhasson.
Idézetet írta: szipucsu
Egyébként zavar, hogy ilyen kevés a szín...
Meg lehetne próbálni attribútum grafikus módban, ott a karakterek maradnak ekkorák, de mindegyikhez lehet a 16 színből választani papír és tinta színt.
Engem nem zavar.
Idézetet írta: PiotrSoft
tehát ezek szerint lehet basicbol is lapozni a képernyőt?
Ezek szerint tényleg régen EP-ztél
Természetesen lehet, lásd videólapok.
Beugrott
Volt valamikor egy olyan Basic demó, ahol egy kis videolap volt nyitva, 16 talán? s egy szálrajzólt kockát forgattunk meg 3D-ben.
Melyik is volt az?
Emlékszem irdatlan lassan kezdte el.