a DEF ... rutinokat a program végére helyezni
a DATA sorokat eléjük
A Hetedhéten túl című könyvben is meglepő módon a DEF blokkok egyik fele a főprogram előtt van, a másik fele meg utána. Nem tudom, miért.
SET BORDER 0
áthelyezése 300-400 sorba úgyis csak egyszer használod.
Játék közben is változik a keret színe, ha megvan a 16 bogyó összeszedése. Később visszaáll 0-ra a keret színe. Ezért kell mindig 0-ra állítani a menühöz, mert a játék teljesítése vagy az összes élet elvesztése után is vissza kell állítani.
A 4900,4910,4920 sorokban a DIF$="..." mi célt szolgál?
Három nehézségi fokozatot lehet állítani. Az elsőnél nem gyorsul a kukac, ahogy fogy az idő. A második fokozatban gyorsul (ez az alapbeállítás). Nehéznél még gyorsabban gyorsul, ha jól emlékszem.
A DIF$-ba írja a nehézségi fokozat nevét. Ez azért jó, mert játék közben is ott van a játéktér felett. Könnyebb nehézségi fokozaton kevesebb pontot kapunk egy bogyó elfogyasztásáért, a legnehezebb fokozatban meg a legtöbbet. (A DIF változó értékét is figyelembe veszi bogyó megevésekor a pontszám növelésénél.)
Esetleg a sorban levő PRINT-nél lehetne még használni.
Így helyet spórolhatunk. PRINT #16,AT 1,18:DIF$
Ennek lehet jelentősége? Pl. "EASY " helyett DiF$-t használni? Az a baj, a menüben a szóközök a végén vannak, a játékban az elején. Különben a játékban nem lenne teljesen középen, a menüben meg elé rakná a szóközöket, ami ronda lenne. A végükre azért kell szóköz, mert különben ott maradna a "MEDIUM" utolsó két betűje az EASY és a HARD után.