Igazából úgy tűnik mégsem fog kelleni ilyen PC babrálás, mert megoldódott nélküle.
Nálam ilyen a memória (lap) kiosztás:
F8,FC,FD,FE
Amiből F8 természetesen a kód+mindenféle adat és változó terület (meg az első 100h ugye),
és FC,FD,FE pedig a screen buffer -eim, plussz a sprite adatok, interleave -elve 100h -nként.
Az FE legvégén van üres 6K, az lesz a hangeffekt puffer.
Namost ehhez jön az FF szegmens legelejére tett LPT, de az jelenleg fix, nem animált, így az FF nincs is belapozva, csak addig míg inicializálási időben le van generálva rá az LPT.
Na és akkor ezekre jött rá a csillagmozgás szegmense, ami az F9 -re fog kerülni, és minden frame -ben be fog lapozódni a nullás lapon az F8 helyére, majd ha kirajzolta a csillagokat a másik három lapon lévő aktuális képernyőre, akkor visszakerül az F8 a 0xb0 -ra.
Mindezt úgy valósítom meg jelenleg, hogy az F8 -as normál szegmensemen olyan kód van, ami belapozza az F8 -at a 0xb1 -re is, majd átugrik rá arra a címre ami közvetlenül a lapozó utasítás után van az F8 szegmensen, de már a 0xb1 lapon, és ott pedig olyan kód folytatódik az F8 -on, hogy 0xb0 -ra berakja a csillagmozgás szegmensét (F9), és jp xxxx -szel ráugrik a csillagmozgás kódjára.
A csillagmozgás kódja először visszalapozza az FC szegmenst 0xb1 -re, ami ideiglenesen felülíródott a 0xb0 váltásához, kirajzolja a csillagokat, majd megjátsza az előző lapváltást és visszaugrást fordítva.
Az F8 -on lévő normál kód végül szintén visszalapozza az FC szegmenst a 0xb1 -re, mert ugye most meg az F9 -cel íródott felül a 0xb0 szegmensváltásához.
Ezután a következő csillag kirajzolásig nem változnak a szegmensek.
Na és amiért mindezt leírtam: az ehhez szükséges kódhoz nem volt szükségem sem PC babrálásra mint ahogy először gondoltam, de még módosított kódra sem.
Mindent ki tudtam fejezni fordítási időben, simán a fordítóval.
Mindezt úgy, hogy a F9 szegmensen lévő csillagmozgás kódot és adatot úgy másolom/generálom az F8 -on valahova épp befordult kódokból. De a kód és adat patterneket elég csak simán egymás után pakolgassam, azokban már minden címhelyes lesz a beforduláskor. Semmit nem kell "relokálgassak" rajtuk, és nincs bennük sem semilyen PC szamítgatás megvalósítva.