Pontosan! De ezert mondtam, hogy nem lehet arra szamitani - altalanos esetben - hogy a memoriaban direktbe elerve a "video RAM"-ot az folyamatos, mint mas gepnel. Mondjuk ez kevesbe zavar engem, mivel csak en irnek ra, igy az EXOS-nak nincs alkalma, hogy atrendezze pl scroll hatasara, alapbol a videolap letrehozasa utan meg amugy linearis szokott lenni (remelem legalabbis)
Nem ertem a problemadat ezzel...
Amennyire en latom ez ugy mukodik, hogy mikor megkrealsz egy videolapot annak a memoriatartomany(vagy tartomanyai, mert ugye vannak modok ahol 2 memoria tartomany kepzi a kepet) folyamatos. Most mi az elso tartomanyrol beszelunk alapvetoen, ott vannak a karakterek, ill. a pixel adat.
Namost egy lapon belul ez a terulet folyamatos, es az is marad. Tehat mondjuk letrehozol egy video lapot, ami mondjuk karakteres es teljes szelessegu, es 3 kepernyo magas. Akkor te egy exos hivassal megmondhatod, hogy ennek a lapnak melyik soratol kezdve legyen a kepre rakva hany sor a lapbol.
Ha pld. te azt mondod, hogy a lap elso soratol legyen a kepen (kepen=lpt- ben, megjelenitve) egy teljes kepernyonyi sor (elfelejtettem hany karaktersor van a kepen, 24, vagy valami ilyesmi), akkor a 3 kepernyo meretu lapod elso kepernyoje fog latszani, a masik ket kepernyo epp nem latszik (mert nem fer a kepre) de attol meg a memoriaban le lesz neki foglalva a hely, folyamatosan, meg minden. A memoria allokalaa a videolap letrehozasakor megtortenik, es addig meg is marad mig a lap meg nem szunik. Persze maga a cime megvaltozhat az exos- ban rogzitett hivasok soran (mert azok a hivasok is allokacioval jarnak, es az exos atrendezheti a memoriat), de attol meg az, hogy a lapnak le van foglalva a memoriaja (mind a 3 kepernyonyi memoriaja elobbi peldaban) es folyamatosan lesz a memoriaban, az nem fog valtozni. Csak maximum a kezdocim valtozhat.
Namost ha te a 3 kepernyos lapodat nem az elso soratol, hanem a 10. soratol teszed a kepre, szinten teljes kepernyo magassagban, akkor a lapodbol a 10. soratol fog latszani egy kepernyonyi. Ha a lapodbol a 10. soratol teszel a kepernyore 15 sort, akkor a 10. soratol fogsz latni belole 15 sort, es a kepernyo tobi helyen olyan lapok reszeit fogod latni, amiket elotte valaki odarakott.
Mindez azonban nem valtoztatja meg a te lapod memoriajat, annak kezdocimet mindig vissza tudod kerni az exostol es mindig folyamatos lesz a memoriaban.
Akkor is ha valaki a kepen (lpt- ben), akar reszben, akar teljes egeszeben lefedi a te lapodat. A memoriaja ugyanott lesz, ugyanugy folyamatosan, csak epp nem fog latszani, vagy bizonyos darabjai nem fognak latszani.
Tehat ha csinalsz mondjuk egy teljes kepernyonyi memorialapot, fuggetlenul attol hogy a kepen latszik- e vagy sem, memoriaja lesz, el tudod kerni a kezdocimet es folyamatosan (szegmenshatarokat atlepheti a memoriablokk mindig, kezelni kell tudni) elerheted a lapod memoriajat. Es hogy a lap epp latszik a kepen, vagy sem, vagy reszben le van- e fedve a kepen mas lapok altal, az teljesen mindegy. Ha meg meg is jelenited a lapot, akkor hurra, meg latszani is fog, amit a memoriajaban kavarsz.
A videolapok offscreen memoriak, nincsenek direkt osszefuggesben a keppel. Az LPT koti a kepre a darabjaikat.
Ha pedig (pld. valami hardkopihoz, vagy ilyesmihez) teged nem bizonyos lapok memoriatartalma erdekel, hanem a kepernyon levo (lpt- ben levo) dolgok, akkor az lpt analizisevel tudod csak megoldani a dolgot, figyelembe kell venni hogy az lpt soraiban milyen videomodokban, milyen cimekrol van kep generalva. Biztos van valami egyeb nyilvantartasi indormacio is az exosban (pld. lapok elejen vannak ilyen nyilvantartasi adatok, meg nem tudom meg hol), amelyikek magasabb szinten megmondjak, hogy az lpt- ben epp milyen lapok vannak, melyik sorokban, de en ezeket nem ismerem, es sztm neked sem ez kell, vagy igen ?
Siman csinalsz egy lapot, kidobod a kepre, kezdocimet elkered, es irod a memoriajat (szegmenshataratlepes figyelembevetelevel) folyamatosan es kesz. Ha erre valaki rapakol akkor semmi nem fog tortenni azon kivul, hogy valamelyik soraid nem fognak latszani.