Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => TVC-ről => Topic started by: geco on 2016.August.24. 20:29:23

Title: Firebow
Post by: geco on 2016.August.24. 20:29:23
Ügyködésem közben találtam egy színvonalas TVC játékot, hát nekiestem (ahogy nézem, a TVC egy pici módosítással jobb gép lehetne, mint a CPC, pl a paletta lecserélése, legalább +16Kb video RAM (ez a TVC 64K+-ban már benne van), 3 csatornás zene és 4MHz-es processzor), a játék maga a Firebow (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=16226) , a játék EXOS kompatibilis, a gép sebességétől függően állítja a játék és a zene sebességét (4MHz-en 10 FPS , turbós gépeken picit gyorsabb 12-16 FPS), legalább 96 KB RAM szükséges. A játék nem szalagos gépeken menti és tölti a pont táblát cheat bekapcsolása esetén is.

Vezérlés:
Esc: játékból való kilépés
Hold: szünet
Int Joy / Ext1/2 Joy / Q A O P ENTER/SPACE (a menüben választható bármi, mindegyik irányítás él a játék alatt)
F1: cheat bekapcsolása (csak játék közben)
F2: cheat kikapcsolása (csak játék közben)
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.24. 20:46:12
nem semmi, ilyeneket is csináltak tvc-re, vagy ez valami átirat?
belenézve:
COPYRIGHT 1989  @ STUDIO
GORGEOUS CODE BY JEFFREY
EXCELLENT GRAPHICS BY BANJOEđ SUPERNATURAL EFFECTS BY JEFFREYDESIGNED BY BANJOE

kicsit darabos, lassú, és olyan nehéz, hogy kb játszhatatlan :(
Title: Re:Firebow
Post by: Zozosoft on 2016.August.24. 21:40:55
Ez a TVC-s Exolon lenne? :-)
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.24. 22:05:30
Ez a TVC-s Exolon lenne? :-)
Nagyon hajaz ra :-) Azert az Exolon jobb, es szebb, kiveve az urhajos ellenfelek, az itt szebb, es eleg sok sprite mozog a kepen.
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.24. 22:10:18
nem semmi, ilyeneket is csináltak tvc-re, vagy ez valami átirat?
belenézve:
COPYRIGHT 1989  @ STUDIO
GORGEOUS CODE BY JEFFREY
EXCELLENT GRAPHICS BY BANJOEđ SUPERNATURAL EFFECTS BY JEFFREYDESIGNED BY BANJOE

kicsit darabos, lassú, és olyan nehéz, hogy kb játszhatatlan :(
Sztem ez eredeti TVC jatek, ahogy Zozo is irta, Exolon utoerzet.
Picit lassu, es EP- gyorsabb is, turbos gepen meg gyorsabb, de ugy meg nehezebb :-D
Cheat nelkul eljutottam ugy a 10. palyaig is :-D , ja es van egy erdekes megoldas, cheat-tel nem lehet vegigvinni, az utolso palyan egy eletre valt, ha meghalunk, akkor jon a gratulacio :-D Nalunk a cheat kikapcsolhato, igy vegig is viheto
Title: Re:Firebow
Post by: Lacika on 2016.August.24. 22:58:15
Ezzel a játékkal már én is szemeztem. Nagyjából ez a legszebb program TVC-re.
Title: Re:Firebow
Post by: Lacika on 2016.August.24. 23:00:12
A cheat alapból be van kapcsolva? Inkább a kikapcsolt legyen az alapértelmezés... :oops:
Nem is mindig tudom kikapcsolni.
Title: Re:Firebow
Post by: Povi on 2016.August.25. 05:46:24
én a második képernyőn már nem jutottam túl... :oops:

egyébként szép, tényleg Exolon utánzat :-)
Title: Re:Firebow
Post by: Zozosoft on 2016.August.25. 07:02:37
én a második képernyőn már nem jutottam túl... :oops:
Én se :-)
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.25. 08:49:58
A cheat alapból be van kapcsolva? Inkább a kikapcsolt legyen az alapértelmezés... :oops:
Nem is mindig tudom kikapcsolni.
alapból nincs cheat, nekem mindig egyből ment a kikapcsolás (be, és kikpacsolni csak a játékban lehet, az első pályától)
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.25. 08:54:53
Én se :-)

majd nyuzga csinál hozzá sérthetetlenséget :)
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.25. 08:57:17
majd nyuzga csinál hozzá sérthetetlenséget :)
Azzal vittem végig :D
Csak már nem maradt helyem annak oda-vissza kapcsolgatására, így is a pont tábla file nevét 00f8h-ra kellett tennem.
Title: Re:Firebow
Post by: Zozosoft on 2016.August.25. 09:00:52
Csak már nem maradt helyem annak oda-vissza kapcsolgatására, így is a pont tábla file nevét 00f8h-ra kellett tennem.
00-2Fh, 5C-FFh mind felhasználva?
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.25. 09:01:44
amúgy most látom, a töltőképen is ott az A studió logo :)
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.25. 09:06:27
amúgy ami nagyon hiányzik, az a játék közbeni zene, hangok

a játék zenéje is gyanús, ezt specy48-ról vették szerintem
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.25. 09:14:52
00-2Fh, 5C-FFh mind felhasználva?
Az nem mind, 00-08-ig gondoltam szabad, a 00-2f-ig, ha jól emléxem szabad, és 7f-f8-ig játék indítása után, mert előtte meg f8-on a verem, nem volt kedvem 100h alá tenni a sérthetetlenséget, egyébként most jutott eszembe, hogy csak örök élettel is végigvittem, és az utolsó pályán kapcsoltam ki, úgy jött elő a gratuláció.
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.25. 11:11:49
amúgy ami nagyon hiányzik, az a játék közbeni zene, hangok

a játék zenéje is gyanús, ezt specy48-ról vették szerintem
A hangok nagyon hiányoznak, abban nem vagyok biztos hogy specccy zene, a hangerővel is játszanak benne, de a stílus ugyanaz.
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.25. 14:06:59
mondjuk a tipikus játékfejlesztési hiba, amit elkövettek. vagyik bizonyára nem volt erőforrás. megcsinálták, tök jó, kód műxik, grafika kész, pályák valahogy... gameplay pár pályán belőve-ellenőrízve, lehet kiadni :)
persze a fejlesztőnek lehet hogy nem volt nehéz, dehát ügye ő nem mérvadó. tesztelőknek kell kiadni, meg átlag játékosoknak.

és amúgy a 3. pályáig jutottam, vagy 4
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.25. 14:29:00
ész nélkül kell lövöldözni, és majdnem ugrálva haladni is :D
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.25. 15:20:06
ész nélkül kell lövöldözni, és majdnem ugrálva haladni is :D

aktiválható pajzs powerup mondjuk jót tenne neki :)
Title: Re:Firebow
Post by: Lacika on 2016.August.25. 16:34:42
alapból nincs cheat, nekem mindig egyből ment a kikapcsolás (be, és kikpacsolni csak a játékban lehet, az első pályától)

Nézd meg légyszíves, amit tegnap letöltöttem, azon alapból be van kapcsolva a cheat. És hiába nyomkodom az F2-őt.
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.25. 20:13:04
Nézd meg légyszíves, amit tegnap letöltöttem, azon alapból be van kapcsolva a cheat. És hiába nyomkodom az F2-őt.
Megvan, EXT1-gyel játszol, én meg ügyes módon a 10 billentyűsor 7. bitjére tettem a külső joyt, az F1 pefig megegyezik az ext jobrával. Ügyesen az ESC-et lecseréltem STOP-ra pont emiatt, a cheatnél erről megfeledkeztem.
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.25. 20:22:38
Megvan, EXT1-gyel játszol, én meg ügyes módon a 10 billentyűsor 7. bitjére tettem a külső joyt, az F1 pefig megegyezik az ext jobrával. Ügyesen az ESC-et lecseréltem STOP-ra pont emiatt, a cheatnél erről megfeledkeztem.

a wrigger jut erről eszembe, ott ha ext1-ről játszottunk akkor néha örökélet volt. így vittem végig :)
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.25. 21:43:16
Firebow (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=16226) hiba javítva, és már csak akkor menti el a játék a pont táblát , ha csalás nem volt bekapcsolva, ha már egyszer be lett ,akkor nem ment.
a csalás át lett helyezve:
F3: örök élet be
F4: örök élet ki
F5: sérthetetlenség be
F6: sérthetetlenség ki

Megpróbáltam 0000-002fh tartományba tenni a kódot, hát nem írja azt a területet is a program ??? Ekkor úgy döntöttem, hogy feladom, de a cigiszünet alatt arra jutottam, hogy beteszem a cheat kódot az LPT lapra
Az eredeti link is erre a verzióra mutat
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.25. 21:44:29
Köszi szépen a hiba felfedezését Lacika :)
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.26. 17:50:11
na van sérthetetlenség?
mert végignézném a pályákat :)
Title: Re:Firebow
Post by: Lacika on 2016.August.26. 19:55:16
A PAUSE billentyűvel még van valami gond, többnyire nem működik.
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.26. 19:57:25
na van sérthetetlenség?
mert végignézném a pályákat :)
Van :-D
Ha jol remlik, 50 palya van ossz-vissz
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.26. 20:01:31
A PAUSE billentyűvel még van valami gond, többnyire nem működik.
Oki, holnap megnezem (ma besoroztem :-D , megittam 1 dobozzal, literes, 10% :-D ), ha emulatoron probaltad, ott lehetnek gondok, alapbol ott nekem nehezkesebben szokott mukodni, de itt egesz siman mukodott, mikor teszteltem :-)
Title: Re:Firebow
Post by: szipucsu on 2016.August.27. 18:16:26
Na, sérthetetlenséggel végignyomtam.
Hangokat nem lehetne bele rakni? És/Vagy zenét? Esetleg átkapcsolhatóvá tenni?
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.27. 18:28:38
Na, sérthetetlenséggel végignyomtam.
Hangokat nem lehetne bele rakni? És/Vagy zenét? Esetleg átkapcsolhatóvá tenni?
lehet, hogy nagy átalakítások árán be lehetne csempészni, minden hozzáadott dolog már csak az LPT page-re kerülhetne. Én nem értek a hangokhoz :ooops:
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.27. 18:30:42
A PAUSE billentyűvel még van valami gond, többnyire nem működik.
Nálam teljesen jó, próbáld áttenni az emulátor HOLD-ját a Pause-ról, másra, nálam a Home-on van ( nincs Pause billentyűm :D )
A játékból való kilépést írtam el, mégis hagytam ESC-en, nem került STOP-ra
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.27. 20:07:44
de hol a sérthetetlenség?
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.27. 21:11:43
de hol a sérthetetlenség?
F5
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.27. 22:04:33
aham, végig is vittem. hát, ezt még így se volt könnyű :)
egész változatos terep volt
Title: Re:Firebow
Post by: szipucsu on 2016.August.27. 23:11:54
Poén lenne Spectrumra is átírni TVC-ről. De annyi memória kell hozzá, még EP-be is alig fér  bele.
Mennyire lehetne TVC programokat Spectrumra átírni? Pl. MrAlex, Szánkóverseny?
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.27. 23:38:55
Poén lenne Spectrumra is átírni TVC-ről. De annyi memória kell hozzá, még EP-be is alig fér  bele.
Mennyire lehetne TVC programokat Spectrumra átírni? Pl. MrAlex, Szánkóverseny?
Jaaa, a program 80Kb-ot használ ki majdnem fullon TVC-n, ehhez jön még EP-n az LPT lap, amin kb 4200 bájt foglalt, és van még szabad szegmens is a 128K-s gépen.
A TVC64 80Kb-os(64Kb RAM, 16Kb Video RAM), a TVC64+ meg 128Kb-os (64Kb RAM, 64Kb Video RAM)
Spectrumra átírni lenne a legnehezebb, egyrészt a kép mérete 256x256-os, másrészt a grafikát konvertálni kéne, CPC-re lenne egyszerűbb.
A többi programnál is a grafika konvertálása áll fenn.
Title: Re:Firebow
Post by: Lacika on 2016.August.27. 23:39:39
Poén lenne Spectrumra is átírni TVC-ről. De annyi memória kell hozzá, még EP-be is alig fér  bele.
Mennyire lehetne TVC programokat Spectrumra átírni? Pl. MrAlex, Szánkóverseny?

Mivel a Spectrum egyféle képernyőt ismert: az attributum módot, viszont a TVC ezt egyáltalán nem tudja, gondolom egyszerűbb lenne új programot írni, mintsem átírni.
Title: Re:Firebow
Post by: nyuzga on 2016.August.28. 12:14:00
Van :-D
Ha jol remlik, 50 palya van ossz-vissz

65.-ig jutottam a saját csalásommal. Aztán megfeküdt a program. :)
Title: Re:Firebow
Post by: Lacika on 2016.August.28. 12:20:30
65.-ig jutottam a saját csalásommal. Aztán megfeküdt a program. :)

Összesen van 64 pálya... A 64. pálya végén bele kell esni a gödörbe. A gép ilyenkor gratulál.
Title: Re:Firebow
Post by: nyuzga on 2016.August.28. 12:22:06
Összesen van 64 pálya... A 64. pálya végén bele kell esni a gödörbe. A gép ilyenkor gratulál.

Az rendben is van, de én felül mentem ki. :)
Játszogattam a sprite koordinátáival.
Title: Re:Firebow
Post by: szipucsu on 2016.August.28. 13:24:47
Az rendben is van, de én felül mentem ki. :)
Azt hogy? Snapshotot/videót mutatsz róla?

Az a lényeg, hogy az utolsó pályán az utolsó életnek kell elfogynia a gödörbe eséssel. Ez örökéletnél nem lehetséges, így örökélettel a játék nem teljesíthető. Kivéve persze a modern módszereket, ahol gombokkal az örökélet és sérthetetlenség ki-be kapcsolható. De egy Spectrum világos örökélettel teljesíthetetlen lett volna a játék. Talán pont ez volt a készítők célja, hogy ne lehessen csalni. De hát mi (Geco) már okosabbak vagyunk és ezt is kicselezzük.
Ez nem is rossz fejlesztői húzás: A játékot úgy lehet teljesíteni, ha az utolsó életünket "feláldozzuk" az utolsó képernyőn. Így örökélettel már csak csínján lehet bánni.
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.28. 15:45:08
mondjuk kiírta, hogy "ess le" :)
Title: Re:Firebow
Post by: nyuzga on 2016.August.28. 16:26:39
Ha elmész jobbra, akkor ez van. :)

Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.28. 17:33:13
így még érdekesebb :)

amúgy ami sokat adott volna szerintem a grafikához, ha a háttérszín nem fekete, hanem az is pályánként változik. kicsit unalmas, hogy a legtöbb játékban fekete a háttér...
Title: Re:Firebow
Post by: szipucsu on 2016.August.28. 17:45:57
amúgy ami sokat adott volna szerintem a grafikához, ha a háttérszín nem fekete, hanem az is pályánként változik.
TVC-n is lehet a palettát állítani, mint EP-n? Be lehet a fekete helyére tenni másik színt úgy, hogy a többi szín is megmaradjon?
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.28. 20:43:21
TVC-n is lehet a palettát állítani, mint EP-n? Be lehet a fekete helyére tenni másik színt úgy, hogy a többi szín is megmaradjon?
Siman, a paletta 0. elemeert felelos paletta regiszterrel , ott csak annyi a limit, hogy 15 szinbol lehet valasztan, es ugye csak a soteteket lehet hatternek betenni
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.28. 22:35:03
Siman, a paletta 0. elemeert felelos paletta regiszterrel , ott csak annyi a limit, hogy 15 szinbol lehet valasztan, es ugye csak a soteteket lehet hatternek betenni

mondjuk én extrásítanám a helyedben.
a 0. szín is változzon, és a többi színen is legyen raszter színezés (0-áson ne, az zavaró lenne).
mindjárt ep-sebb lenne
meg játék közbeni zene valahonnan. (hangokat tudom sok meló lenne)
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.29. 08:45:23
mondjuk én extrásítanám a helyedben.
a 0. szín is változzon, és a többi színen is legyen raszter színezés (0-áson ne, az zavaró lenne).
mindjárt ep-sebb lenne
meg játék közbeni zene valahonnan. (hangokat tudom sok meló lenne)
Ezen a raszter színen gondolkoztam én is, úgy gondoltam, hogy a játéktéren nem lenne jó, hacsak nem egy fentről lefelé világosodó átmenet mondjuk a játéktér felső harmadában, a kijelzőre szerettem volna ráhúzni egyet, de a villogás miatt ez 2x192 byte lenne.
Title: Re:Firebow
Post by: endi on 2016.August.29. 09:33:39
én gyenge szín változásokra gondolok amik olyan 16 pixelsoronként ismétlődnek "raszter bar" jellegűen.
lehet random is, de a lényeg persze hogy az 1,2,3-as színek fényerőssége megfelelő legyen.
amúgy ilyesmit általánosan be lehetne vezetni specy programokra is, persze ott úgy, hogy ami piros az a piros színárnyalatait kapja.
na persze 256 szín kevés, ezért óvatosan kell ezzel bánni.
na persze a specy programokon már eleve az is segítene ha nem azt a rideg specy palettát kapnák...
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.29. 09:58:39
én gyenge szín változásokra gondolok amik olyan 16 pixelsoronként ismétlődnek "raszter bar" jellegűen.
lehet random is, de a lényeg persze hogy az 1,2,3-as színek fényerőssége megfelelő legyen.
amúgy ilyesmit általánosan be lehetne vezetni specy programokra is, persze ott úgy, hogy ami piros az a piros színárnyalatait kapja.
na persze 256 szín kevés, ezért óvatosan kell ezzel bánni.
na persze a specy programokon már eleve az is segítene ha nem azt a rideg specy palettát kapnák...
Az IK+-nál nem ezt, hanem az egy karakter raszterezését, és annak ismétlődését használtam, az is egész jó.
Title: Re:Firebow
Post by: szipucsu on 2016.August.30. 17:44:19
A játék közbeni zene tényleg jó lenne!
Esetleg "utántöltősre" meg lehetne csinálni a játékot, a 64 szintet szétszedni két 32 pályás játékra, így több hely maradna a hangeffekteknek.
Title: Re:Firebow
Post by: geco on 2016.August.30. 21:08:29
A játék közbeni zene tényleg jó lenne!
Esetleg "utántöltősre" meg lehetne csinálni a játékot, a 64 szintet szétszedni két 32 pályás játékra, így több hely maradna a hangeffekteknek.
64 Kb-ba ugyse fog beferni a program, 128 Kb-ba meg zenevel egyutt is elfer, az LPT szegmensen van meg 11 kb szabad, plusz egy szegmens