Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => TVC-ről => Topic started by: geco on 2021.January.16. 19:47:06
-
A Doberdo Brothers készítette ezt a remek Pacman verziót TVC-re a szokásos TVC-s programozási verseny keretében, a rosszabb felbontás ellenére szerintem jobban néz ki, mint az eredeti, ezért nekiestem, és itt a végeredmény, szinte semmit se változtattam, csak a pöttyök lettek fehérek, ami eredetileg egy konvertálási hiányosság volt, de annyira megtetszett, hogy nem konvertáltam sárgára, lecserétem a $54-et COLOR_WHITE-ra :D :D, és a zene 2 csatornán szól, az effekteket dobáltam szét a három csatorna között.
irányítás:
INT/EXT1/EXT2 joy
egyéb:
F1: csend/hangol
F7: örök élet
F8: sérthetetlenség
Remélem nem találtok benne hibát, én végiggörgettem az összes pályát, nem találtam hibát, igaz a ponttáblára nem kerültem fel csalás nélkül :D
-
Nagyon jó lett!
-
Lecseréltem a fájlt, mert eszembe jutott, hogy lehet nincs időzítés az eredetiben, mert EP-n gyorsabb volt, mint TVC-n, nem volt, ezért betettem, hogy egy rajzolási fázis ha nem tartott 2 frame-ig (nem tart addig :D ), akkor várjon, a második frame-ig.
F2-F4-mal lehet állítani a várakozást:
F2: 1 frame (itt alig észrevehető gyorsulást érünk el, érdemes turbós gépen próbálni :D )
F3: 2 frame
F4: 3 frame
És betettem a pontszámtábla mentést/betöltést. (magnós konfignál nincs)
-
Nem értem, miért nem tud a szörny másfele menni, olyan nagy a képernyő... Na, de mindjárt bekapcsolom a sérthetetlenséget, akkor esélyük se lesz!
[attach=1]
-
Na, be akarom kapcsolni az örök életet, erre az F7 helyett az F11-et nyomtam meg a PC billentyűzetén, az kicsit mást csinál. Aki másnak vermet ás...
Tényleg jó lett! Főleg a hangok, sztereó is!
Direkt van, hogy balra egyből elindul a krapek? Az szerintem kicsit zavaró.
Nekem a demóból nem lehet kilépni, meg a pontszámtáblánál nem reagál semmilyen gombra.
-
Egy kis változtatás, sérthetetlenség menüben bekapcsolva örök demó módot jelentett ha nem nyomunk entert demó mód kezdetéig.
a lenti csatolmány lecserélve
Direkt van, hogy balra egyből elindul a krapek? Az szerintem kicsit zavaró.
Nekem a demóból nem lehet kilépni, meg a pontszámtáblánál nem reagál semmilyen gombra.
Mind a kettő szándékosan ilyen, csak a press enteres részről lehet a játékot elkezdeni, az elindulás random módival még zavaróbb lenne, de egyébként ha valamelyik irány gombot nyomva tartod, akkor fel se tűnik, hogy alapból balra menne :D
-
Nem indul rosszul ez a 2021-es év, fél hónap alatt két játékot írtál át Enterprise-ra. Reméljük, ebben az évben továbbra is tartani fogod a 2 játék / fél hónap teljesítményt. :D
A Puckmant eredetileg TVC-re írták, tehát nem átírták másik gépről. Az új International Karate is ilyen, eredetileg TVC-n írták meg. Gondolom, ezért azt sem lenne nehéz átírni, bár ezek a karateprogramok szerintem nem túl érdekesek, egyik olyan a játékstílus szempontjából, mint a másik, egy is elég belőle. (Na, most biztos vannak, akik ezzel nem értenek egyet.)
-
Kipróbáltam a régi verziót sérthetetlenséggel demo módban, tényleg ott is sérthetetlen. Érdekes, hogy csak megadott útvonalon mozog a végtelenségig, tehát nem teljesen véletlenszerű a mozgása, így nem tudja összeszedni az összes pöttyöt. Én vagy úgy csinálnám meg, hogy adott útvonalon mozog, és idővel megáll, vagy pedig teljesen véletlenszerűen mozog. A demo móddal nem készültek fel arra, hogy nem lesz vége. Szóval biztos valami más módszerrel oldották meg a mozgást, talán minden demónál ugyanúgy mozog, ezt nem figyeltem.
-
kiprobaltam egy masik random rutint is, azzal is beragadt, meg esetleg az lehet, hogy a demo modban nem a randomot hasznalja pacman mozgatasara, ennyire nem melyedtem el a kodban.
-
Szép lett!
Geco, te ezt forráskód alapján írtad át, ugye?
Mennyire van közös kódrészlet az Amstrad-os (vagyis az eredeti arcade) verzióhoz képest?
Vagy ez teljesen nulláról megírt?
-
Szép lett!
Geco, te ezt forráskód alapján írtad át, ugye?
Mennyire van közös kódrészlet az Amstrad-os (vagyis az eredeti arcade) verzióhoz képest?
Vagy ez teljesen nulláról megírt?
Igen, nem néztem, de elméletileg semmi, mert a Doberdo Brothers 0-ról írta a játékot.
-
Vagy ez teljesen nulláról megírt?
Igen, teljesen a nulláról írták, tehát nem átírat semmilyen gépről. Az a poén, a TVC-s IK+ sem átirat, hanem azt is a nulláról írták TVC-re.
-
Ez a bug valószínúleg az eredeti TVC verzióban is benne van:
Sikerült úgy felvennem egy energiatablettát - mikőzben már villogta a szörnyek - hogy nem lett hatása.
-
talalkoztam en is ezzel a jelenseggel, lehet a teljes villogas alatt ilyen, vagy csak a vegefele, az biztos, hogy ha meg nem villognak, akkor ujraindul a szamlalo, a bonusze is.
-
Ghosts, that became scarried in hideout, still runs with full speed (not halfspeed)
-
Ezt csekkoljátok le lécci, mind a két érdekesség az eredetiből származik
- Ha a szellem épp kijött a dobozból, de még nem kezdett el önállóan járni, és akkor vesszük fel a powerupot, akkor annak visszaáll a sebessége félelem üzemmódban is, megváltoztattam, ha félelem mód van, akkor nincs sebesség frissítés rá.
- A félelem mód nem hosszabbodott meg, mert minden szellem félelem módban volt, és egy se volt a dobozban, és a program csak akkor állította be a számlálót, ha valamelyik szellemre lefut a félelem mód beállítás, de mivel mindegyik abban volt, egyiket se kellett beállítani, és a számláló se frissült, javítottam, ha a szellem félelem módban van, nem állítja be a félelem módot, de a számlálót igen.
Ha ez a javítás jó, akkor lecserélem a fájlt a letöltéesek között.
Please check this, both 2 "bugs" comes from the original:
- If the ghost just came out from the boc, but it did not start to move itself, and we take up powerup then it's speed reset to it's original speed in scarry mode also, i changed it, if scarry mode is active, then there is no speed refresh for these ghosts.
- scarry mode did not extend because all ghost were in scarry mode, and noone was in box, the progran set the time counter only in case if a ghost set in scarry mode, but since all ghost was in scarry mode (and none of them was in box), noone had to be set, and counter did not refreshed either, corrected it, if a ghost is in already scarry mode, it's mode do not set again, but the counter set again.
If it is ok, i will change the file at Downloads
-
https://youtu.be/aAtNYtoN8ZE
-
thx :-)
-
https://youtu.be/aAtNYtoN8ZE
Would you like to participate in the current game competition with this score?
-
@szipucsu, оf course not :) . I didn't play fair.
I've tried to play this game fair and square, but without practice I managed to reach only the third level.
In Youtube videos I've try to show all aspects of game. So I can't use invulnerability because I can't deactivate it and show "game over" screen. I use another methods to ease gameplay.
But for example, Atic Atac I've played without cheating, but it took me overall 6 hours and much more unsuccessful tries. Two of them unexpectedly ended just because F10 (pause) placed near F11 (reset) :ds_icon_cheesygrin: .
-
@szipucsu, оf course not :) . I didn't play fair.
It is funny. I thought I am the only one who is very bad at this game. :D
Increase and decrease speed during the Youtube video, it will be funny.
A videóban a sebességét érdemes lassítani, gyorsítani, vicces. Lelassítva úgy tűnik, a hang elég nagy frekvencián megy, nem a szokásos 50Hz-en. Jól sejtem, hogy TVC-n alapból nagyobb a hangfrekvencia 50Hz-nél, és ezzel próbálták talán kompenzálni, hogy csak egy hangcsatorna van? Gondolom, ezért lehet nehéz megoldani a pontos frekvenciakonverziót a szoftveres TVC emulátorban.
-
a zenevezerlo 50Hz-en megy TVC-n, ilyen sebesseggel valtja a ket csatorna egymast. A frekvencia konverzio az emuban azert nem pontos, mert nem akartam szamolassal processzor idot tolteni, a TVC freki keplet ilyesmi: 182000/(4096-n)
az EP-e meg 125000/(n+1)
-
a zenevezerlo 50Hz-en megy TVC-n, ilyen sebesseggel valtja a ket csatorna egymast.
Nekem a hangeffekteknél tűnik úgy, hogy a sok kis rövid hang nagyon gyorsan váltják egymást. Az EP-s videót lassítva tűnik fel. Azok is 50Hz-en mennek?
-
Elmeletileg igen, meg az lehet, hogy az egyik hang ketszer frissul 1 frame-en belul, mert annal eszrevettem en is az erdekes hangzast.
-
Feltettem a letöltések közé a javított Puckman (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=26214) verziót, semmi más nem változott azóta.