Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Mire gondolhattak az EP tervezői? (Read 28632 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6638
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 54.0.2840.99 Chrome 54.0.2840.99
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #300 on: 2016.December.19. 01:57:15 »
egyébként rájöttem valamire.
nekem az ep-vel volt egy bajom, amit csak éreztem, de most megvilágosodtam. :)
túl nagy! :)
nagy széles, hosszú... ráadásul lapos is. emiatt a sérülékenység érzését kelti.
mert ügye ott a specy, ami pici, kompakt. ott a c64 ami nagyobb, masszív.
de az ep meg nagy tepsi és lapos.
mindig egy kis szorongó érzésem volt, hogy eltörik :) ráadásul a joy csak hab ezen a tortán

:)

de azonnal rájöttem a megoldásra is! az ep túl nagy! tehát lehet pont ilyen alakú és méretarányú, de legyen 30%-al kisebb az egész. :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Online IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4686
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #301 on: 2016.December.19. 10:19:47 »
Az EP billentyűzete valójában ugyanakkora mint a PC-s, csak például a Commodore gépekkel ellentétben az alaplap nem a billentyűzet alatt található.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6638
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 54.0.2840.99 Chrome 54.0.2840.99
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #302 on: 2016.December.19. 11:16:33 »
Az EP billentyűzete valójában ugyanakkora mint a PC-s, csak például a Commodore gépekkel ellentétben az alaplap nem a billentyűzet alatt található.

igen, tény, hogy kényelmes a nagy pc méretű billentyűzet. a laposság is hasonló a pc billentyűzetekhez. c64-et nem használtam túl sokat, szerintem az kényelmetlen lehetett a magassága miatt.

bár ma ügye már mindenféle méretű billentyűzet van, gondolkodom is rajta hogy veszek egy kicsit, csak kipróbálni.
bár jut eszembe volt egy kisméretű laptopom, a bill. méretével nem volt gondom, annál inkább azzal, hogy túl könnyen le lehetett nyomni a gombjait. nem lehetett pihentetni az ujjunkat a gombokon. ez elég gáz... és sajnos ez a divat manapság...
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6638
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 62.0.3202.89 Chrome 62.0.3202.89
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #303 on: 2017.December.03. 21:46:49 »
mire gondolhattak az ep tervezői amikor egy hosszú, ronda, nem biztonságos élcsatlakozót rakta a gépre? :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline Dr.OG

  • EP fan
  • *
  • Posts: 110
  • Country: hu
  • dr.
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 62.0.3202.94 Chrome 62.0.3202.94
    • View Profile
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #304 on: 2017.December.03. 22:00:37 »
mire gondolhattak az ep tervezői amikor egy hosszú, ronda, nem biztonságos élcsatlakozót rakta a gépre? :)
Nyilván így volt a legolcsóbb. Akkoriban nem volt ritka ez a módszer, pl. a C64 kazetta portja (datasette) és a felhasználói kapu (user port) is ezt a megoldást alkalmazta.
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6638
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 62.0.3202.89 Chrome 62.0.3202.89
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #305 on: 2017.December.03. 22:39:32 »
na de ezek legalább rövidebbek :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline Dr.OG

  • EP fan
  • *
  • Posts: 110
  • Country: hu
  • dr.
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 62.0.3202.94 Chrome 62.0.3202.94
    • View Profile
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #306 on: 2017.December.03. 22:59:43 »
na de ezek legalább rövidebbek :)
Az már igaz, meg pozícionáló bevágások vannak magán a NYÁK-lapon, nem pedig pöckök a szélén, így biztosan nem lehet fordítva rádugni a perifériát...
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 57.0 Firefox 57.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #307 on: 2018.January.09. 22:50:06 »
Én azon gondolkozom mostanában, mire gondolhatott Dave, a hangchip tervezője. A hangzásbeli lehetőségekkel, melyeket mostanában kezdünk kihasználni a midiplay segítségével, tisztában lehetett. Biztos tudta, hogy ilyen gitárhangzást ki lehet hozni a 4 bites torzítás és a gyűrűmoduláció keverékéből. Lehet, hogy pont ezért csinálta meg a 4 bites torzítást? Mert önmagában eléggé fura, hogy a lehetőségek miatt sok hangmagasság értékénél nem olyan jó a hang, így kissé "félresikerültnek" tűnhet. Ezt inkább csak akkor érhette meg megcsinálni, ha tudta, hogy a gyűrűmodulációval mit lehet kihozni belőle. Az fura még talán, hogy "ömlesztve" hagyta a többféle hangzást a 4 bites torzításon belül. A "jó" hangzások lehetnének egy külön STYLE értékhez tartozóak, a "rossz hangzások" megint külön. Az átlag felhasználónak nem jutna eszébe számolgatni, milyen pitch értékeknél fog jól hangzani, mikor máshogy. (Más kérdés, hogy tudtommal nem volt dokumentáció, mely a 4 bites torzítás sajátosságairól szólt volna, István fejtette meg az egészet.)
A zajcsatorna is érdekes, miért pont ilyen paramétereket alakíthatott ki hozzá (style értékek).
A Nick tervezője előkerült pár éve, pár üzenetet valaki váltott is vele. Kíváncsi lennék, a Dave tervezője mit mondana, mi volt a célja ezzel a rendszerrel, és mit szólna ahhoz, amit eddig sikerült kihozni belőle. Feltételezem, nagy meglepetés nem érné.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6638
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 62.0.3202.94 Chrome 62.0.3202.94
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #308 on: 2018.January.09. 23:25:39 »
hát, nem biztos hogy értett a zenéhez, hangzásokhoz. valószínűbb, hogy a költségvetés határozta meg hogy mi legyen... tuti hogy azt tudta, hogy egy c64-es sid-el nem versenyezhet.
szerintem már akkor is tudták hogy a digi hang a jövő. biztos tetszenének neki az ep-s modplayerek.
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline ergoGnomik

  • EP lover
  • *
  • Posts: 687
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 56.0 Firefox 56.0
    • View Profile
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #309 on: 2018.January.10. 09:48:29 »
hát, nem biztos hogy értett a zenéhez, hangzásokhoz. valószínűbb, hogy a költségvetés határozta meg hogy mi legyen... tuti hogy azt tudta, hogy egy c64-es sid-el nem versenyezhet.
szerintem már akkor is tudták hogy a digi hang a jövő. biztos tetszenének neki az ep-s modplayerek.
Úgy, úgy! Bár abban egy kicsit kételkedem, hogy biztosak voltak abban, hogy a digi a jövő, mert akkor nem csak egy csatornára konstruálták volna meg ezt az üzemmódot, illetve olyan Amiga-féle támogatást is tettek volna bele.

Egyébként az sem biztos, hogy a digi hang az egyetlen jövő. A PC-s méretkorlátos (értsd: 64, 32, 16, 8, 4, 1kB) demókban numerikusan szimulált analóg szintetizátorok futnak, mert többre nincs memória.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6638
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 62.0.3202.94 Chrome 62.0.3202.94
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #310 on: 2018.January.10. 09:59:38 »
Úgy, úgy! Bár abban egy kicsit kételkedem, hogy biztosak voltak abban, hogy a digi a jövő, mert akkor nem csak egy csatornára konstruálták volna meg ezt az üzemmódot, illetve olyan Amiga-féle támogatást is tettek volna bele.

Egyébként az sem biztos, hogy a digi hang az egyetlen jövő. A PC-s méretkorlátos (értsd: 64, 32, 16, 8, 4, 1kB) demókban numerikusan szimulált analóg szintetizátorok futnak, mert többre nincs memória.

ja hát zenész szempontból igen, az analóg-realtime szintik nagyon fontosak, nem csak kis demókban.
de ahhoz meg ügye főleg kevés volt a z80 meg egy kis hang chip...
a d/a-t már kitárgyaltuk hogy sok értelme nincs mert az összes csatornát lehet digi hang lejátszásra használni d/a nélkül is :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D