Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Mire gondolhattak az EP tervezői? (Read 111111 times)

Offline Mayer Gábor

  • EP fan
  • *
  • Posts: 216
  • Country: hu
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #165 on: 2013.October.25. 11:07:47 »
Anno Szeile Sanyi csinált egy egér vezérelt Windows -t Ep -re. :-) Csak alkalmazás nem nagyon volt hozzá... (Bár mondjuk az EDC Windows-ra sem nagyon volt...)

Jó lenne ha Sanyi is előkerülne, kár hogy eltünt, remélem jól van.

Online Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #166 on: 2013.October.26. 00:26:48 »
Quote from: Mayer
Jó lenne ha Sanyi is előkerülne, kár hogy eltünt, remélem jól van.
Sajnos nem tudok róla semmit és azt sem sikerült kiderítenem, miért tűnt el úgy 7-8 éve... :-(
(Szerintem valamit félreértett, legalább is az utolsó üzenete -itt, a fórumon- nagyon olyasmi volt, mint aki épp megsértődik valamin. :-( Pedig senki sem akarta piszkálni (semmivel), ez itt sosem ilyesmiről szólt...)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #167 on: 2013.October.27. 18:49:57 »
Egy érdekes ötlet jutott eszembe. :)
Mi lett volna, ha nem custom chipeket raknak az EP-be, hanem 2 Z80-t?
Vagy a Z80 drágább volt mint ilyen chipek? Szerintem tervezéssel együtt nem. Bár tökre nem tudom, valaki?

Persze tudom, valami videócsip azért kellett volna így is. De elgondolkodtató ötlet, nem?
Esetleg 3 Z80? :) Akkor egyik már simán csak foglalkozhatott volna a hanggal. Minden játékban 4 szólamú digi zene szólhatott volna. :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #168 on: 2013.October.27. 18:59:16 »
Szerintem a játékautomatákban is ahol több Z80 van, ott is meg van a hang meg videó chip, csak annyiban változik a dolog, hogy külön CPU foglalkozik velük.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #169 on: 2013.October.27. 19:26:31 »
Jó, az lehet, azokat nem ismerem.
De az ötletem érdekes, nem?
Vagy akkoriban megoldhatatlan lett volna ilyesmi?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #170 on: 2013.October.28. 15:18:36 »
Quote from: endi
Egy érdekes ötlet jutott eszembe. :)
Mi lett volna, ha nem custom chipeket raknak az EP-be, hanem 2 Z80-t?
Vagy a Z80 drágább volt mint ilyen chipek? Szerintem tervezéssel együtt nem. Bár tökre nem tudom, valaki?

Persze tudom, valami videócsip azért kellett volna így is. De elgondolkodtató ötlet, nem?
Esetleg 3 Z80? :) Akkor egyik már simán csak foglalkozhatott volna a hanggal. Minden játékban 4 szólamú digi zene szólhatott volna. :)

Talan a tervezett (?) szines primoban volt az, hogy kulon Z80-at kapott a video alrendszer megtamogatasa, vagy hasonlo. Igaz, ott ennek sok ertelme user szempontjabol nincs, nem igazan tudtad volna sajat celokra hasznalni, csak allitolag (ha jol emlekszem) olcsobb volt (vagy lehet az az U880 volt, nem is "igazi" Z80 hanem a keleti blokk klonja), mint tervezni sajat chip-et, vagy egyszeru logikai IC-bol megcsinalni ...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #171 on: 2013.October.31. 19:04:45 »
A dupla Z80-as ötletemhez hasonló, de ésszerűbb ötlet: két EP hálózaton összekötve játékot futtat:
-egyik gép digi zenét vagy gameplayt, bizonyos render részeket számol (3d?)
-másik meg renderel (spritek, 3d)
-az első irányítja a másikat a hálózaton üzeneteket küldve
:)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #172 on: 2013.October.31. 20:34:43 »
Most jutott eszembe az évszázad poénja ... az EP -ről kéne "honest trailer" -t készíteni ...
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #173 on: 2013.October.31. 21:32:09 »
az mi?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #174 on: 2013.November.02. 14:19:43 »
Ma gondolkodtam, és az jutott eszembe, hogy milyen jó lett volna, ha basicból lett volna olyan parancs, amivel több helyre, több színnel stb egyszerre lehetett volna rajzolni. Ez valamit gyorsított volna pl játékokon.
Pl. egy "menetben" kirajzolni az összes ellenfelet, főhőst.

Aztán eszembe jutott, hogy ez talán az escape szekvenciákkal megoldható.

Már nem emlékszem hogy is volt ez, pedig pár játékomban használtam ezt, de csak olyasmire hogy kezdőkép kirajzolása. Azaz rajzoltam valamit basicből (vagy a sajnos elveszett Linedraw nevű rajzolóprogramommal) és ezt kimentettem escape szekvenciákkal, majd betöltéskor a graf képre irányítottam.
Arra nem emlékszem hogy grafikus karakter írásra jó-e, mert ez lenne jó játékokhoz.

Persze kérdés hogy mennyit gyorsított volna. Egy esc szekvencia létrehozása lehet hogy nem túl gyors, bár asszem sima string műveletek.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #175 on: 2013.November.02. 14:41:32 »
És még egy érdekes kérdés: miért csak 1 karakteres billentyű puffer? Ha már megcsinálták hogy van, lehetett volna több is, kategóriákkal jobb lett volna!
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #176 on: 2013.November.04. 11:25:31 »
Quote from: endi
És még egy érdekes kérdés: miért csak 1 karakteres billentyű puffer?
Engem sokszor az az egy is idegesített, hogy korábban megnyomtam egy billentyűt, majd kirajzolt valamit és írta, nyomjak meg egy billentyűt, és így egyből elkapta a képet.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #177 on: 2013.November.13. 19:55:59 »
FB-n valaki bedobott egy érdekes ötletet: ha analóg joy lenne az EP-ben. :)
Érdekes gondolat. Akkoriban persze ez brutál drága lett volna.
Viszont ami nagyon elgondolkodtató: ez egy bénább egérnek felelt volna meg!
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #178 on: 2013.November.13. 23:31:42 »
Quote from: endi
FB-n valaki bedobott egy érdekes ötletet: ha analóg joy lenne az EP-ben. :)
Érdekes gondolat. Akkoriban persze ez brutál drága lett volna.
Viszont ami nagyon elgondolkodtató: ez egy bénább egérnek felelt volna meg!

Hat nem tudom. Anno PC-n a "meno analog joy" allati idegesito volt ismerosok szerint (en magam nem jatszom szamitogeppel tehat passz), volt aki aztan digitalis - amugy C64-en hasznalt - joyt alakitott kisse at, hogy a PC game port elfogadja, es sokkal elegedetebb volt :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #179 on: 2013.November.13. 23:42:15 »
azért a mai joypadokon lévő analóg joy az nagyon jó cucc

a régiekkel eleve az volt a baj hogy nagy méretűek voltak, mint a nem analóg társaik
ez kicsiben műxik jól, ujjal használva
Vigyázat! Szektás vagyok! :)