Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Mire gondolhattak az EP tervezői? (Read 111086 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #75 on: 2013.April.07. 13:44:06 »
Quote from: IstvanV
C64-en egyébként csak karakteres módban egyszerű a vízszintes scroll, mert a video cím nem állítható karakter felbontással, mint EP-n és CPC-n, a 8 K pixel adat mozgatásához pedig a CPU nem elég gyors. Azonban a C64 játékok többnyire "multicolor" (kis felbontású 4 színű) karakteres módot használnak sprite-okkal.

Igen, ha jol remlik kapcsolhato 24/25 soros felbontas, ha a kisebb, akkor eltolas adhato 0-7 pixel mertekkel pedig. Igy mukodott a text file viewerem C64-en: pixelenkent gorgeti, amde amikor elerei a max 7 pixeles allapotot, akkor karakteres modban kilobyte-onkent allithato (az aktualis 16K VIC bankban) kepernyomemoriat atirtam egy masikra ahol mar egy karakternyit elgorgetve szerepel, amit kozben mar elokeszitettem, amig ment a pixel szintu eltolas. C64-en azert tenyleg kotottebb, pl karakteres modban az aktualis VIC bankon (EP-vel ellenetetben a C64-en csak 16K cimezheto a VIC altal, igaz allithato hogy melyik 16K legyen az az egyik CIA-n at) belul csak 1K hatarra teheto a video memoria, bitmap eseten meg 8K ... Ehhez kepest az EP maga a flexibilitas, csak epp az a franya horizontalis scroll meg a sprite faj mindenkinek, kulonben az EP minden szempontbol jobb lehetne gfx szinten a C64-nel, igy csak sok szempontbol jobb, de nem minden szempontbol :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #76 on: 2013.April.07. 13:54:06 »
kérdés, hogy amiben jó az ep graf azt valójában mire lehet használni...
szép állóképek...?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #77 on: 2013.April.07. 14:41:44 »
Quote from: endi
kérdés, hogy amiben jó az ep graf azt valójában mire lehet használni...
szép állóképek...?
Dizzy és társai mászkálós stílusban lehetne nagyon szépeket csinálni.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #78 on: 2013.April.07. 15:07:29 »
Quote from: Zozosoft
Dizzy és társai mászkálós stílusban lehetne nagyon szépeket csinálni.
Függőleges scrollozós Shot'em up-ban is :D

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #79 on: 2013.April.07. 16:17:47 »
Quote from: Zozosoft
Dizzy és társai mászkálós stílusban lehetne nagyon szépeket csinálni.
Ep-n nagyon szép ponint and-click technikájú kalandjátékokat lehetett volna írni (mint a Maniac Manson). Erre sokkal alkalmasabb lett volna, mint pl. a C64: nagyobb és könnyen bővíthető memória, gyors és nagy tárolókapacitású lemezes rendszer). PC-n az első Larry-k King's Quest-ek, Space Quest-ek grafikája egy az egyben átültethető HIRES 16 videólapra, de az EP annál nagyobb képernyőt is tudna... A PC-k korabeli hangását meg ne is említsük. Mindezt egy egy olyan platformon, ami alsó hangon is 50-szer olcsóbb volt, mint egy Larry-t futtatni képes PC.
Játékok terén ez lett volna az Ep igazi erőssége (és ez akkoriban igen népszerű stílus volt ez, és hosszabb elfoglaltságot ígér, mint egy átlagos piff-puff), főleg, ha a játéktér hátterében betetettek volna "trükkös" megjelenítést, mint az IK+ Re-ben...
« Last Edit: 2013.April.07. 16:28:19 by Lacika »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #80 on: 2013.April.07. 16:25:39 »
Quote from: Lacika
Ep-n nagyon szép ponint and-click technikájú kalandjátékokat lehetett volna írni (mint a Maniac Manson). Erre sokkal alkalmasabb lett volna, mint pl. a C64: nagyobb és könnyen bővíthető memória, gyors és nagy tárolókapacitású lemezes rendszer). PC-n az első Larry-k King's Quest-ek, Space Quest-ek grafikája egy az egyben átültethető HIRES 16 videólapra, de az EP annál nagyobb képernyőt is tudna... A PC-k korabeli hangását meg ne is említsük. Mindezt egy egy olyan platformon, ami alsó hangon is 50-szer olcsóbb volt, mint egy Larry-t futtatni képes PC.
Igen ez így van, meg a függőleges scrollos game, meg a dizzy jellegű is igaz.
Csakhogy:
1. ezek a szép kalandjátékok az éra vége felé jöttek ki ha jól tudom...
2. függőleges scrollos game: ezek általában akció játékok, ahhoz meg sprite is kell... (bár a wopus bár ronda de az enginje jó, és gondolom még jobb is lehetne)
3. dizzy: na igen, ez ok.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #81 on: 2013.April.07. 16:33:35 »
Quote from: endi
1. ezek a szép kalandjátékok az éra vége felé jöttek ki ha jól tudom...
A Zak McKracken '88-as, a Larry '87-es (ha jól tudom, utánakell majd nézni). Akkor ezeket a legszebben az EP-re lehetett volna megcsinálni. Ez persze már a bukás után volt, de akkor is...

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #82 on: 2013.April.07. 16:38:07 »
Quote from: endi
Igen ez így van, meg a függőleges scrollos game, meg a dizzy jellegű is igaz.
Csakhogy:
1. ezek a szép kalandjátékok az éra vége felé jöttek ki ha jól tudom...
2. függőleges scrollos game: ezek általában akció játékok, ahhoz meg sprite is kell... (bár a wopus bár ronda de az enginje jó, és gondolom még jobb is lehetne)
3. dizzy: na igen, ez ok.
És a 8-bites platformok közül kiknek vanak a legszebb és egyben leggyorsabb Incentive játékaik? :ds_icon_cheesygrin:
Vagy milyen jó RPG-ket lehetett volna csinálni EP-re (szintén nagy sláger volt akkoriban ez a kategória!)!
Vagy stratégiai programok jó nagy attribútum képernyőn?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #83 on: 2013.April.07. 16:39:36 »
Na jó akkor máshogy közelítem meg: a jó grafhoz sok adat kell, ahhoz meg floppy. Mennyire volt elterjedt a floppy EP-re vagy más gépekre amikor az EP kijött?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #84 on: 2013.April.07. 16:51:56 »
Quote from: endi
Na jó akkor máshogy közelítem meg: a jó grafhoz sok adat kell, ahhoz meg floppy. Mennyire volt elterjedt a floppy EP-re vagy más gépekre amikor az EP kijött?
Tekintve, hogy kint a gép hamar megbukott, egyáltalán nem volt elterjedt. Nálunk meg a KGST-s árképzés miatt nem volt elterjedt. De most arról beszélünk, mire lett volna jó a gép (ha nem bukik meg a cég).
Nem tartozik ide, de azt állítom: ha nem bukik meg az Ep, nem is hallottunk volna felőle, ahogy a CPC-ről sem tudtunk...

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #85 on: 2013.April.07. 16:55:11 »
Akkoriban ritkábbak is voltak a nagy utántöltős játékok :D A 85-86-os játékokat meg meg tudták írni hardver sprite-tal nem rendelkező gépekre is :D

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #86 on: 2013.April.07. 16:57:06 »
Szerintem Endi úgy általában kérdezte, erre a válasz az, hogy nagyon. Spectrumhoz is létezett legalább tucatnyi rendszer, CPC-hez is kapásból kijött. És sok más gépnél is adott volt.
Nem volt egy olyan luxus cikk mint felénk.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #87 on: 2013.April.14. 16:30:40 »
Kérdés: honnan jött az hogy az EP-nek kifejezetten PC-szerű billentyűzete legyen? ESC, funkcióbillentyűk, még a joy az a funkció mint a kurzorgombok. Már akkor ez valamennyire kezdet stantard lenni?
Ja most nézem a c64-en is ott az ESC meg a kurzorok...
Na mindegy most má beírtam. :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« Reply #88 on: 2013.April.14. 22:32:07 »
Tulajképp én is filóztam már rajta, hogy a billentyűn ott a "kukac", (@) holott 1985 -ben nem nagyon volt még elterjedve a mail. :-)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/