Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Az örök vita: EP vs C64 (Read 44962 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #30 on: 2013.October.22. 11:06:12 »
Ki kell belezni a C64-ből a VIC chipet és rákötni a Nick EC bemeneteire és akkor mindenki boldog lesz :-)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #31 on: 2013.October.22. 11:11:31 »
Quote from: Z80System
Egyfajta mentség ... vagy sovány vígasz ... mindegy is ... meg kell próbálni kitaposni a vasból amit lehet, és meg kell mutatni a C64 -nek, hogy azért ha nem is lazán, de lehet hasonlót azért a 2D világegyetemben is ...
Na, erre a karakteres módú cucc pont jó lenne :)
Last Ninja is lehetett volna gyorsabb még Speccyn is szerintem, sajnos minden frame-et a 0-ról épít fel, EP-n meg szebb is :lol:

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #32 on: 2013.October.22. 11:18:39 »
Quote
Na, erre a karakteres módú cucc pont jó lenne 
Jaja. Meg még sok mások is. Csak hát ügyes kóderek kellenének akik egy hétvége alatt dobnak össze ilyeneket ... :)
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #33 on: 2013.October.22. 11:23:28 »
Az is jó volt az EP-ben hogy pont az ilyen extrák miatt mint a sprite, neked kellett sprite rendszert csinálnod.
Jó, persze ez nem azt jelenti hogy c64-en mindent készen kaptak.
De azért ma eléggé jellemző az, hogy a programozók kb nem is programozni tudnak, hanem csak egy adott rendszert használni. Pl. felprogramozni a direktixet. :) Jó, persze ez is kell. De pl a játékfejlesztésben elég jellemző hogy nagyon kevés az olyan aki gameplayt tud gyorsan, logikusa, hatékonyan programozni. Mert ott ügye létre kell hozni valamit és nem egy kész rendszert használni.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #34 on: 2013.October.22. 12:00:13 »
Quote from: Zozosoft
Ki kell belezni a C64-ből a VIC chipet és rákötni a Nick EC bemeneteire és akkor mindenki boldog lesz :-)

:) Erre en mar gondoltam oszinten szolva egy gyenge pillanatomban. Erdekes lenne, csak szerintem van itt egy bibi, amit nem tudom, hogy egyszeruen fel lehet-e oldani. VIC-II eseten ugye a VSYNC generalas automatice. Nick eseten az LPB-n mulik. Nem vagyok biztos benne, hogy szepen fedesbe hozhato a ketto, ami ugye must-have kulonben az egesz kep futni fog legjobb esetben is, ami nem tul hasznalhato eredmeny. Pedig az otlet nem rossz, egyreszt lennenek spire-ok :) masreszt pl C64 atiratok egyszerubbe valnanak :) Innen mar egy lepes, hogy legyen egy 6502 is benne es lehessen CPU-t valtani sw-bol :-P Mondjuk azert persze ez nem ilyen egyszeru, mert VIC-II-nek eleg szoros idozitese van a RAM hozzaferesre, erre lehet tenyleg mar vmi dual port SRAM kene vagy hasonlo. Amugy ehhez kepest szinte piti feladat lenne egy SID-t rahuzalozni az EP-re :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #35 on: 2013.October.22. 12:10:08 »
Quote from: endi
Az is jó volt az EP-ben hogy pont az ilyen extrák miatt mint a sprite, neked kellett sprite rendszert csinálnod.
Jó, persze ez nem azt jelenti hogy c64-en mindent készen kaptak.
De azért ma eléggé jellemző az, hogy a programozók kb nem is programozni tudnak, hanem csak egy adott rendszert használni. Pl. felprogramozni a direktixet. :) Jó, persze ez is kell. De pl a játékfejlesztésben elég jellemző hogy nagyon kevés az olyan aki gameplayt tud gyorsan, logikusa, hatékonyan programozni. Mert ott ügye létre kell hozni valamit és nem egy kész rendszert használni.

Igazad vagyon. Nagyon szerettem meg PC-n is az "old school" demokat. Manapsag is van demo screne windows-on is, de ez mar nekem nem igazan teljesitmeny (meg ha lenne is windows-om, hehe). Mert ott megcsinalja a "lenyeget" (3D rendering stb) maga a hw, illetve az OS dedikalt resze (DirectX, stb). Szoval a coder dolga igen "egyszeru". Ezt egyszer vitattuk is egy masik forumon (nem EP), es sokan letamadtak, hogy en coder szemszogbol nezem, ami hiba, mert a demo egy "muveszeti alkotas" es a kod mellett fontos a latvany, a hangulat, a zene, a grafika, stb. Ezzel egyet is ertek, amde pont ezt a code/gfx/music egyseget latom serulni: a code kb teljesen eltunik belole, megfelelo sw-el ma mar elvileg coder tudas nelkul is tudna valaki demo szeru dolgokat irni. Regen anno meg hetekig ment a gorcsoles, hogy egyetlen orajel ciklust meg kene sporolni, aztan mindenki leesett allal neze, hogy "dehat ez lehetetlen, hogy csinaltak meg ezt?!". Ma mar inkabb a "hmm de jo hangulata van" a max feeling, ami szinten szep, de - szamomra legalabbis - nem olyan foku elmeny.

Viszont azert EP kategoriaban (8 bites classic home computerek) azert a sprite kicsit mas kerdes: mert ugyan sw-bol is megcsinalhatod, de a CPU sebessege miatt nem feltetlen tudod megoldani hw support nelkul. Vagy legalabbis nem a kello sebeseggel. Pl C64 eseten elvileg sprite multiplexinggel letakarhatod spite-okkal a teljes kepernyot is, tehat a "8" mint sprite szam limit csak akkor igaz, ha nem akarsz semmi trukkot bevetni. Ehhez mar kell nemi CPU power, de azert nem olyan sok (raster megszakitas 21 soronkent, hogy ujraprogramozd a VIC-II megfelelo regisztereit). Most nem a "sz** az EP, mert nincs sprite" allaspontot akarom vedeni minden aron, csak jeleznem, hogy ez azert tud fontos tenyezo lenni, azt el kell ismerni, nincs mese. EP-be megtartva a design nagy reszet viszont kvazi lehetetlen lett volna sprite-okat is beletenni (idozitesbe stb sem tudom hogy ferne bele), vagy gyokeresen mas modszer kellene, lasd MSX, ahol - ha jol tudom - sajat videoRAM van, amit kozvetlenul nem is tud elerni a CPU, igy nincs ilyen jellegu idozitesi problema.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #36 on: 2013.October.22. 12:13:45 »
Quote from: lgb
 vagy gyokeresen mas modszer kellene, lasd MSX, ahol - ha jol tudom - sajat videoRAM van, amit kozvetlenul nem is tud elerni a CPU, igy nincs ilyen jellegu idozitesi problema.
Ilyesmit terveztek itt is a külső színbemenetekkel, tehát gyakorlatilag a két képet keverné össze a Nick, a sprite gyártó egység önnállóan létezne. Na egy ilyen egységet kéne tervezni valakinek!

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #37 on: 2013.October.22. 12:34:12 »
lgb: demó scene: én régóta csak a 256byte demókat nézem meg :)
azokat is inkább youtubon
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #38 on: 2013.October.22. 14:37:42 »
Quote from: Z80System
Az EP egy mercédesz luxusát nyújtja egy trabant motorral.

A C64 meg egy porsche. Kényelmetlen, fapados. De megy mint az állat. Színes, szagos, frame- es, mély hangos.

Az EP egy kis balerina, tüchtig rucikában, szofisztikált ízléssel. A C64 meg egy vagány macho, borostával, kolttal, padlóra köpéssel.
:lol:

Én simán elcseréltem az EP-met, C64-esre a Last ninjáért,meg a CREATURES-ért.  Engem csak a játék érdekelt.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #39 on: 2013.October.22. 14:41:10 »
Engem meg pl sose izgatott lastninja, nem értem mi az a nagy felhajtás körülötte :-)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #40 on: 2013.October.22. 14:43:23 »
Quote from: Zozosoft
Engem meg pl sose izgatott lastninja, nem értem mi az a nagy felhajtás körülötte :-)
totál rossz gameplay, szép graf: a legtöbb embert ez érdekli...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #41 on: 2013.October.22. 14:43:58 »
Quote from: nyuzga
:lol:

Én simán elcseréltem az EP-met, C64-esre a Last ninjáért,meg a CREATURES-ért.  Engem csak a játék érdekelt.
na, mik derülnek ki

sic transit gloria EP :twisted:
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #42 on: 2013.October.22. 14:45:22 »
Quote
Én simán elcseréltem az EP-met, C64-esre a Last ninjáért,meg a CREATURES-ért.  Engem csak a játék érdekelt.
Na végre már egy rokonlélek ... Egy cseppnyi megértés a geek -ek tengerében ... :)

Quote
Engem meg pl sose izgatott lastninja, nem értem mi az a nagy felhajtás körülötte 
A lasztnidzzsa csak egy ikonikus C64 stuff. Nem az a lényeg. A videóban amit linkeltem tán benne se volt ... Az össz videó a lényeg ... a színek, a sebesség, a hangok ...

Hogy a C64 olyan, mint egy konzol ...
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #43 on: 2013.October.22. 15:06:39 »
Quote from: Zozosoft
Ilyesmit terveztek itt is a külső színbemenetekkel, tehát gyakorlatilag a két képet keverné össze a Nick, a sprite gyártó egység önnállóan létezne. Na egy ilyen egységet kéne tervezni valakinek!
Btw MSX. Az altala hasznalt video chip pofon egyszeru (V9938 / V9958 vagy mi is volt), marmint integralasa, valami 4 I/O portot foglal vagy hasonlo es kesz. Videoram dedikalt, kozvetlenul CPU nem latja. Tehat nincs problema EP-be valo ultetese kapcsan sem, es az tud sprite-okat :D Foleg az MSX2-ese ... Ezek utan meg vagy megprobalni kene szinkronizalni a Nick-hez valahogy es annak EC bementetire tereleni (nem tudom kell-e digitalizalni, analog-e a videojel kimenet ...), vagy a VDP-rol jovo video jel es a Nick-rol (analogizalas utan ugymond) jovot atvezetni egy analog kapcsolon ami I/O portrol is kapcsolhato :D Na ezzel az lenne a szitu, hogy szinte minimalis ganyolassal MSX software-ek is viszonylag keves modositassal portolhatoak lennenek EP-re! Ha az eredeti I/O cimen (ahol MSX-ben is van talan vmi 90h) erheto el, akkor azt nem is kene modositani, csak pl memoria lapozast, ami viszont egesz EP szeru az MSX-en is, szoval tenyleg konnyu lenne portolni MSX cuccokat utana mar! Mondom ezt persze ugy, hogy az MSX-rol is "csak olvastam" egyszer :)

Tenyleg CPC-hez hasonloan nincs vmi MSX emulator project EP-re? Max sprite-okat nem kezel vagy sw-bol lassan :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #44 on: 2013.October.22. 15:18:03 »
Max úgy lehetne softweres MSX emut csinálni, ha az MSX videó memóriának kiosztunk egy lapot, ami frissül mindig, ha ide van írás, és x képernyőfrissítésenként átalakítanánk, és kiírnánk az EP video memóriába, de ez már akkor nagyon sokat lassítana, olyan szempontból meg jó lehetne, hogy a programok nagy része ROM hívoskkal operálhat, a Trafficban csak ezek voltak.