Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Az örök vita: EP vs C64 (Read 45433 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #15 on: 2013.October.21. 22:55:26 »
Quote from: Z80System
Na, ez jó ötlet ... oda te megírhatnád az eredeti gondolataidat rólam, én meg ide írnám továbbra is lélekveszejtő meghasonlásom az EP vs VILÁGMINDENSÉG témakörben ... Ily módon a címed nekem 8.

(És az, hogy a C64 az baszikból szprájtol frame -esen, az olyan durva, hogy azt hiába próbálom leírni, versbe foglalni, vagy filmen vetíteni. Az maga a döbbenet. Erről sztm egy görög drámát kéne írni ... hmmm ... igen, ez lesz az ... csak így írhatom ki magamból a bánatom.)

En C64-en programoztam sokat (meg ma is), es C64-em is volt egeszen a PC-ig (ehhez kepest az EP-vel csak a harmadik evezredben talalkoztam mar, leszamitva egy "futo kalandot", amikor egy masik topicban epp ma emlitett haver altalanos iskolaban meg mutatott valami "fura" gepet, amit akkor valahogy nem tudtam ertekelni sajnos meg). Ugyanakkor megse erzem magam elvakult C64 hivonek. Teny, hogy mivel az elso volt nekem, ez kitorolhetetlen, de azert szerintem nem lettem igy se szemellenzos C64 iranyban, jelenleg az EP pl erdekesebb szamomra. A c64 fo ereje amugy a VIC-II video chip-ben van, es igen, a sprite nagy dolog volt anno, foleg a jatekok tekinteteben. Azonban nem art tudni, hogy a VIC-II majdnem hasznos feluletenek haromnegyed reszet a sprite logika teszi ki ... Emiatt viszont sok mast nem tudtak megoldani, amit meg lehetett volna, ha vagy teljesen, vagy reszben felaldozzak a sprite feature-oket. Persze, tudom jo, hogy nem ez tortent, hiszen ez volt az egyik erossege, es ez az ok azert is, amiert pl a Plus/4 bukas volt (bar orszagunkban ez is kicsit maskepp volt, az EP-hez hasonloan ...). Bar Plus/4 tekinteteben a masik fajo pont ugye a SID volt, ami szinten a C64 egy erossege. A 6502 mint CPU (tudom, C64-ben 6510 vagy kesobbi mas gyartasi technikaju - de lenyegeben 6510 - CPU van, amde az 6502, a kulonbseg egy integralt I/O port, es hi-z allapotba helyezheto busz) nekem mindig is a szivem csucske marad, pont azert, mert bar primitiv, ellenben (vagy eppen azert!) eleg szepen muzsikal, ugyanolyan orajelen siman lenyomja a Z80-at, hiaba van tobb ennek tobb regisztere stb.

_DE_. Ez mind szep es jo, azonban mas tekintetben a C64 egy "osszecsapott" munka, azt kell hogy mondjam (ooo, kedvenc C64 es C128 gepeim szuleiem hazaban, fogjatok be most fuleteket ...). "OS" (igazabol nincs is olyanja) oldalrol a C64 egy katasztrofa, a BASIC-et is ideertve. Nyilvan egy sw-nek mindegy, ha kozvetlen hw-t programozza csak ugyis. Azonban a hw design is katasztrofa, meg a gepben talalhato alap ROM/RAM dolgok elerese is allatira agyonbonyolitott, nem logikus, nem "szep". Ha meg boviteni akarsz egy C64-et, na az meger par konyvnyi meretu leirast, es valoszinu nem is fog menni vele semmi, amit nem direkt ahhoz irtak. Ellenben az EP hihetetlenul logikus es szep modszere amivel 4M memoriat is meg tud akar cimezni, minden agyonbonyolitott trukk nelkul, szepen, egysegesen. Az akkor szinte hihetetlen nagynak tuno 4M (ne feledjuk, XT-nek van 1M-je, a 286-os AT ugyan bir 16M-et, de a szokasos DOS formedveny trukkok nelkul - hw es sw oldalon is! - szinten csak 1M-et lat, esetleg meg plusz 64K HMA, minden mashoz mar trukkok kellenek pl XMS vagy vedett mod, amivel nyilvan nem minden fog menni), es az, hogy kiboviteheted anelkul, hogy minden sw-t ujra kene ehhez irni, hogy hasznalni tudja, ellenben a C64-el vagy akar csak a DOS-os korszak PC-eivel is.

Sajnalatos, hogy valoszinu ez a "szepseg" lett az EP veszte is: erre nyilvan ido ment el. Talan ha "elkapkodva" kiadjak, akkor sikeresebb lett volna, meg azon az aron is, hogy nem lenne valojaban annyira jo EP mint most. A masik veglet: tokeletesithettek volna tovabb az EP-t, stb, akkor viszont meg kesobb jelent volna meg (ha megjelent volan egyaltalan), es valoszinu most mi sem ismernenk ...

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #16 on: 2013.October.21. 23:03:20 »
Quote from: endi
frame-sen? hahahaha
te programoztál valaha basicben c64-en? mert én igen :D
olyan brutál lassú hogy az hihetetlen, még poke-okkal is

persze ha csak egy sprite megy oldalirányba akkor még jó :D

A C64 basic-et a Microsoft-tol lincencelt a Commodore :) Viccesen szolva; nem csoda hogy olyan gaz :) Onnan kezdve itt-ott foltozgattak, de a sebessege es a "kenyelmetlensege" szvsz mindig is megmaradt. Ahogy az elobbi hosszu hozzaszolasomban is irtam, a C64 nem igazan a beepitett sw-ei miatt lehetett sikeres, ha csak ezen mult volna akkor allati nagy csufos bukas lett volna. Mivel gfx es snd teruleten is volt benne azert kakao, ezt kihasznaltak, es nagy ivben kerulve a C64 ROM-jaban talalhato barmi kodot, inkabb kozvetlenul kezeltek a hardware-t. Igy annak lassusaga/minosege lenyegtelenne valt. Nyilvan, ha valaki hobby-bol akart tanulni programozni pl, sokkal jobb valasztas lenne egy IS-BASIC mint a CBM BASIC (ami valojaban ugye Microsoft). Viszont - imho - az emberek nagy tobbsege a jatek miatt vette a c64-et, es max kesobb kapott kedvet a "potyogeshez" (bar en nem, engem a jatekok soha nem erdekeltek szamitogepen, gyerekkoromban sem, amikor megkaptam a C64-et, en mar konyvekbol tudtam ra assembly-ben programozni ugy-ahogy, pedig sose tudtam elotte igazan kiprobalni, csak fuzetbe irogattam magamnak, tenyleg orult voltam ...).

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #17 on: 2013.October.21. 23:46:17 »
lgb: az EP "szépsége" nálam nagyon sokat számított abban, hogy megtanultam nagyon logikusan programozni előbb Basic-ben

és emiatt később asmban is logikusan kezdem programozni, erre építve

és aztán később 1-2 nap tanulás után folyékonyan programoztam pascalban

nem vagyok biztos benne hogy ugyanez lett volna, ha c64-em van :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #18 on: 2013.October.22. 08:44:21 »
Quote from: endi
és aztán később 1-2 nap tanulás után folyékonyan programoztam pascalban

nem vagyok biztos benne hogy ugyanez lett volna, ha c64-em van :)
Tuti biztos, hogy nem ment volna! Suliban is vért izzadtak a Commodore-os osztálytársak, mire megtanulták a strukturált programozást. EP-seknek gyerekjáték volt, gyakorlatilag Pascalban csak az utasítások új nevét (pl WRITELN a PRINT helyett), és pontosvesszőket kellett megtanulni :-)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #19 on: 2013.October.22. 08:59:06 »
Quote
Tuti biztos, hogy nem ment volna! Suliban is vért izzadtak a Commodore-os osztálytársak, mire megtanulták a strukturált programozást. EP-seknek gyerekjáték volt, gyakorlatilag Pascalban csak az utasítások új nevét (pl WRITELN a PRINT helyett), és pontosvesszőket kellett megtanulni 
Mit számít ez, ha nincsenek sprite -ok ... Mit ér a számítástechnika, ha nincsenek sprite -ok ... Mit ér az élet, ha nincsenek sprite -ok ...

Sprite az élet, sprite az igazság.

És nincsenek. Sprite -ok.

Sprite! :)
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #20 on: 2013.October.22. 08:59:20 »
Quote from: lgb
_DE_. Ez mind szep es jo, azonban mas tekintetben a C64 egy "osszecsapott" munka, azt kell hogy mondjam (ooo, kedvenc C64 es C128 gepeim szuleiem hazaban, fogjatok be most fuleteket ...). "OS" (igazabol nincs is olyanja) oldalrol a C64 egy katasztrofa, a BASIC-et is ideertve. Nyilvan egy sw-nek mindegy, ha kozvetlen hw-t programozza csak ugyis. Azonban a hw design is katasztrofa, meg a gepben talalhato alap ROM/RAM dolgok elerese is allatira agyonbonyolitott, nem logikus, nem "szep".
Jó ezt egy Commodore-ostól hallani! (Nem sértésként használva a kifejezést! :-) Csak egyszerűen rögzítve azt a tényt, hogy te azzal kezdted.)

Én is erre jutottam, hogy C64 nem úgy készült, hogy csináljunk valami nagyon jót, hanem rakjunk bele valami jól eladható képességet (ez lett a SID meg a VIC), aztán a lehető leggyorsabban toljuk ki a gyárkapun, hogy aztán csak a bevételt kelljen számolgatni. Hibás a CIA chip? Kit érdekel, majd lesz helyette lassú szoftveres rutin.
Én úgy látom, igazából ez volt az egyetlen eset, amikor a beletalált a tutiba a hw képességekkel a Commodore. Többi típusuk vagy a futottak még vagy a totál bukás volt. Kivétel az Amiga, viszont az nem az ő "gyermekük" csak felvásárolták.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #21 on: 2013.October.22. 09:35:59 »
Quote from: Zozosoft
Jó ezt egy Commodore-ostól hallani! (Nem sértésként használva a kifejezést! :-) Csak egyszerűen rögzítve azt a tényt, hogy te azzal kezdted.)

Én is erre jutottam, hogy C64 nem úgy készült, hogy csináljunk valami nagyon jót, hanem rakjunk bele valami jól eladható képességet (ez lett a SID meg a VIC), aztán a lehető leggyorsabban toljuk ki a gyárkapun, hogy aztán csak a bevételt kelljen számolgatni. Hibás a CIA chip? Kit érdekel, majd lesz helyette lassú szoftveres rutin.
Én úgy látom, igazából ez volt az egyetlen eset, amikor a beletalált a tutiba a hw képességekkel a Commodore. Többi típusuk vagy a futottak még vagy a totál bukás volt. Kivétel az Amiga, viszont az nem az ő "gyermekük" csak felvásárolták.

Mondjuk lehet, itt az EP a kivetel (pozitiv iranyban) inkabb, minthogy a C64 lenne a rossz pelda, mar az atlaghoz viszonyitva :) Mert azert keves olyan ebbe a gepkatagoriaba eso cuccrol tudok, ami mondjuk SW oldalrol az EP szintjet elerne, az elejen nem is tudtam mit kezdeni ezzel, hogy mik vannak az EXOS/EXDOS vilagaban. C64-en ez nem igy megy :) Peldaul mondjuk ott az IDE64 (gondolom kitalalhato h mi) vagy a JiffyDOS (sima szokasos IEC kabelen kb 20x-os sebesseget tud a normal "tempohoz" kepest a disk drive fele), na itt kvazi le kell cserelni C64-ben a ROM-ot, mert "bovitmeny" fogalma hasonlo az nem vala. Es meg akkor is valoszinuleg nem fog menni egy csomo program, mivel a legtobb sw vagy a hw-t kozvetlenul bizeralta inkabb (nem vala normalis alternativa) vagy kozvetlen nem is publikalt ROM rutinokat hivogatott adott cimen amik igen specifikusak voltak.

En egyre jobban ugy erzem, hogy nem a C64 a rossz pelda, hanem az EP ennyire jo :)

Nyilvan a fenti elmondhato hw tekinteteben is, nem irom le ujra (lasd memoria bovites/szervezes, stb). Az egyeduli utokartya az a VIC-II es a SID erejeben rejlik nagyreszt. Amugy pl Plus/4 memoriaszerevzese mar jobb (de ez is csak viszonylagos) ott viszont pont a Commodore utokartyait (SID/VIC) sporoltak ki, ami viszont szinten hiba volt. Ott a BASIC is fejlettebb (meg messze nem strukturalt - az IS-BASIC-hez viszonyitva marmint -, de mar POKE-ok nelkul van hang/grafika es egyeb dolgok).

Amugy allitolag a VIC (nem a VIC-II ami c64-ben van!) arra keszult, hogy mas gyartok felhasznaljak, es a Commodore a piac pangasat latva, ugy gondolta, hogy bemutatja, hogy mire lehet jo az IC, ezert (is) kezdete el a VIC20-at tervezni. Aztan jott a projectneven VIC40, amit vegulis C64 neven dobtak ki, ebben ugye mar a VIC-II van (nem keverni a VIC nevet a szamitogep es a video IC viszonylataban), a VIC-I ami a VIC20-ban van kisebb felbontasu, nem volt meg "igazi" bitmap mod sem csak text (trukkozessel lehetett vmit azert), es persze sprite-ok sem voltak. A VIC-II is magan viseli azokat a dolgokat, ami az eredeti design resze, es nem akartak nagyon attervezni; pl hogy a bitmap szervezese sem folyamatos, hanem karakter egysegekre oszlik, igy meg lehetett tartani bizonyos reszeit a design-nak.

Ellenben, mind az EP, az EXOS/EXDOS es pl a Nick is eleg szep, clean design. Az egyedi vesszoparipa sokak szamara :) a sprite ... Irtam, hogy a VIC-II chip kb 3/4 resze a sprite-ok miatt kell, eleg brutal arany. Ezert gondolom Nick-be ezt tenyleg lehetetlen lett volna beletenni, hacsak nem butitjak le egyeb kepessegeit teljesen (nincs LPB, kevesebb szin stb). Mindazonaltal ugye a Nick EC bementetivel meg lehetett volna kulon csinalni, de ugye ez sokakat nem vigasztal ... Ha van eleg toke es ido (na ez amugy se volt ...) akar ki lehetett volna hozni azonnal, mint "kiegeszito", amit elvileg nem kotelezo megvenni, igy arpolitikailag is talan korrektebb, bar mindig kerdeses, hogy mire megy egy kiegeszito, lesz-e hozza sw, mert akkor ugye nelkule nem fut viszont ...

Arrol nem is beszelve, hogy Nick-be spite-okat teve kisse mas lenne az egesz rendszer mukodese. C64-n a 65xx CPU-k mukodesi jellege miatt amugy eleg "clean" lenne elvileg. Ui egy pl 6502-es processornak nincs szuksege kulon RD es WR jelre, van neki _egyetlen_ kimenete, ami eldonti hogy read vagy write-e az adott muvelet. Na lehetne kerdezni, hogy akkor honnan a fenebol tudja pl a RAM hogy neki csinalnia kell vmit, hiszen az tuti hogy RD vagy WR allapot valamelyike igy mindig fennallna szunet nelkul. Ez egyszeru: 65xx eseten a CPU _MINDEN_ egyes orajel ciklusban a fel ciklus alatt nem fer hozza a buszhoz a CPU, a masik fel ciklus alatt viszont _mindig_ memoriamuvelet van. Ergo az orajel egy 65xx eseten megy magara pl a RAM chip-enable bementetere! Igy minden orajel ciklusban felet hasznalja a CPU az idonek, a masik fele lehet pl a VIC-II-e. De sprite-ok eseten meg ez is keves, es eleg randa dolgok kellenek, hogy a CPU-t be kell fekeztetni ha a VIC-II un sprite DMA-ba kezd. Meg ugy is, hogy a VIC-II amugy is rendelkezik sajat SRAM-al is (marmint nem a tokjaban, kulon) mert kulonben sprite-ok nelkul sem lenne eleg ideje semmihez. Most ezt a Nick LPB mukodesere levetitve, haaat nem tudom ezt hogy lehetett volna osszeegyeztetni egyetlen design-ban, szerintem nehezen.
« Last Edit: 2013.October.22. 10:00:21 by lgb »

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #22 on: 2013.October.22. 10:00:12 »
Quote
 Az egyeduli utokartya az a VIC-II es a SID erejeben rejlik nagyreszt.
Quote
En egyre jobban ugy erzem, hogy nem a C64 a rossz pelda, hanem az EP ennyire jo 
Na pont ezek a sátántól való gondolatok azok, amik miatt a hozzá nem értő lúzer inkább a 128K -s EP -t vette annó, occsó pézér.

De akkor ő még aztat ugye nem tudhatta, hogy majd emiatt az apró kis VICcnek is beillő "bágátell" különbség miatt neki nem lesz lasztnidzssa ... meg a többi frame -es, színes, szagos őrület ... Az EP a világ legjobb 8 bitese, ehhez valszeg kéccség nem fér. De minek nekem egy olyan legjobb, amin béna a lasztnidzzsa ? :)
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #23 on: 2013.October.22. 10:05:29 »
Az EP egy mercédesz luxusát nyújtja egy trabant motorral.

A C64 meg egy porsche. Kényelmetlen, fapados. De megy mint az állat. Színes, szagos, frame- es, mély hangos.

Az EP egy kis balerina, tüchtig rucikában, szofisztikált ízléssel. A C64 meg egy vagány macho, borostával, kolttal, padlóra köpéssel.
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #24 on: 2013.October.22. 10:07:32 »
Quote from: Z80System
Na pont ezek a sátántól való gondolatok azok, amik miatt a hozzá nem értő lúzer inkább a 128K -s EP -t vette annó, occsó pézér.

De akkor ő még aztat ugye nem tudhatta, hogy majd emiatt az apró kis VICcnek is beillő "bágátell" különbség miatt neki nem lesz lasztnidzssa ... meg a többi frame -es, színes, szagos őrület ... Az EP a világ legjobb 8 bitese, ehhez valszeg kéccség nem fér. De minek nekem egy olyan legjobb, amin béna a lasztnidzzsa ? :)

Ne haragudj kerlek, de nem tudom aterezni a problemadat, mert - mint irtam - nem erdekeltek a szamitogepes jatekok, mar gyerekkoromban sem, nekem a programozas volt a jatek :) Egesz eletemben kb ket jatekkal jatszottam 1 percnel tobbet, ez az Elite C64-en, es a Dune-I PC-n. Az Elite eseten meg sprite az nem tul donto tenyezo amugy sem, tehat engem a kerdes nem erint :-D Nem teljesen vilagos nekem amugy, hogy mit akarsz elerni, ismerje be mindenki, hogy az EP sz**, mert nincs sprite? Es ha ez - thf - megtortenne, attol most jobban erezned magad? Tenyleg, bocsanat flame nelkul stb, csak nem ertem mi a celja ennek ... Mintahogy elozo - megint hosszura sikerult - hozzaszolosamban kifejtettem, sprite-ok eseten az EP-nek eleg mas lenne a hw szintu design-ja, es mar egyaltalan nem ez az EP lenne (szvsz) mint amit ismerunk most. Nem tudom, megerne-e. Annak nyilvan igen, aki csak jatekbol vesz gepet, es nem erdekli, hogy mi van benne, de ilyen elven le lehet ragasztani matricaval az Enterprise-128 es a Commodore 64 feliratokat is, es rairni hogy "HOME GAME COMPUTER" tok mindegy, hogy mi van benne, mert a jatek a lenyeg.
« Last Edit: 2013.October.22. 10:11:05 by lgb »

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #25 on: 2013.October.22. 10:13:07 »
Szerintem a nép nagyja alapvetően a játékok miatt vette a gépét, akármit is vett. Megérteni se nagyon tudtuk pontosan mit veszünk, csak villogjon meg dudáljon. Aztán később jöttünk rá, hogy mi kéne.

Quote
lyen elven le lehet ragasztani matricaval az Enterprise-128 es a Commodore 64 feliratokat is, es rairni hogy "HOME GAME COMPUTER" tok mindegy, hogy mi van benne, mert a jatek a lenyeg.
Ezzel semmi bajom nem lenne, míg fut rajta a lasztnidzzsa ... :)
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7109
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #26 on: 2013.October.22. 10:40:58 »
Viszont vannak gyors Freescape programok, meg vektor grafikás rogramok, amik esetleg szebbek is, mint C64-en, de mindenesetre jóval gyorsabbak, a sprite-oket itt dobhatták a kukába.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #27 on: 2013.October.22. 10:49:18 »
Quote
Viszont vannak gyors Freescape programok, meg vektor grafikás rogramok, amik esetleg szebbek is, mint C64-en, de mindenesetre jóval gyorsabbak, a sprite-oket itt dobhatták a kukába.

Egyfajta mentség ... vagy sovány vígasz ... mindegy is ... meg kell próbálni kitaposni a vasból amit lehet, és meg kell mutatni a C64 -nek, hogy azért ha nem is lazán, de lehet hasonlót azért a 2D világegyetemben is ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #28 on: 2013.October.22. 10:51:42 »
Quote
Nem teljesen vilagos nekem amugy, hogy mit akarsz elerni, ismerje be mindenki, hogy az EP sz**, mert nincs sprite? Es ha ez - thf - megtortenne, attol most jobban erezned magad? Tenyleg, bocsanat flame nelkul stb, csak nem ertem mi a celja ennek ... Mintahogy elozo - megint hosszura sikerult - hozzaszolosamban kifejtettem, sprite-ok eseten az EP-nek eleg mas lenne a hw szintu design-ja, 

Nem, nem azt akarom, hogy bárki bármit elismerjen.

Valószínűleg semmit nem akarok, csak hangosan gondolkodok. Ha mégis akarok valamit, akkor pont azt, hogy a "hosszúra sikerült" eszmefuttatásaitokat megírjátok, és minnél több perspektívából lássam a valóságot.

( Az meg hogy az EP nem tud ingyen scroll -t meg sprite -okat, az egy szégyen, átok és nyomorúság. Es brühühü. )
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #29 on: 2013.October.22. 11:02:01 »
Z80System lelki válságban van és így jön ki belőle.
Amúgy elmondta nekem, hogy ő azóta boldog, amióta van ifon. Vagy már nem is ifon hanem valami androidos csodamasina.
Na azóta boldog. Valamennyire.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)