Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Az örök vita: EP vs C64 (Read 44984 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #135 on: 2013.October.26. 12:44:35 »
azt csak te tudhatod hogy mi 50 fps :)
ezek szerint te se tudod :)

reszponzív... ezt sose értettem miért írod. a c64 játékok legtöbbje számomra kifejezetten lagos. bármennyi fps-el is megy, folyton azt volt az érzésem, hogy későn reagál a gombnyomásokra egy specy vagy ep programhoz képest
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #136 on: 2013.October.26. 12:52:07 »
Z80System:
Jut eszembe, a Z80-al semmi bajod? Az nem gagyi?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #137 on: 2013.October.26. 12:53:20 »
Quote
azt csak te tudhatod hogy mi 50 fps 
ezek szerint te se tudod 
Egy emulátoron biztosan nem, igen. De a gyanú itt is felmerül.

Viszont már megint nem tudod magad a tárgyon tartani ... Nem az volt a tárgy, hogy én mit tudok megállapítani, ez a topik csak téged érdekel.

A tárgy, hogy 50 FPS -é vagy sem.


Quote
reszponzív... ezt sose értettem miért írod. a c64 játékok legtöbbje számomra kifejezetten lagos. bármennyi fps-el is megy, folyton azt volt az érzésem, hogy későn reagál a gombnyomásokra egy specy vagy ep programhoz képest

Nem egyformán érzékeljük a világegyetemet. De ha még igaz is lenne, akkor is addig míg van 50 FPS, addig lehet lagtalanul, ha nincs 50 FPS, akkor már nem is lehet.
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #138 on: 2013.October.26. 13:11:35 »
jó, de ha nem tudod megállapítani hogy 50 vagy 25, akkor miért számít ez az egész?
hol van itt személyeskedés?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #139 on: 2013.October.26. 13:22:03 »
Quote
jó, de ha nem tudod megállapítani hogy 50 vagy 25, akkor miért számít ez az egész?

Az egész arról szól, hogy milyen felhasználói élményt nyújtottak nekem régen az EP játékok. Vas EP -n, vas TV -n. Most olyanokat akarok csinálni, amiket akkor vártam ill. csináltam volna.


Quote
hol van itt személyeskedés?

Aham ... tehát csak a megoldás kedvéért kérdezted ... rá akartál volna döbbenteni, hogy valójában nem is hiányzik(zott) nekem a sebesség, meg az 50 FPS ... értem már. Hát ahogy koszorús költőnk mondaná: Esszt most nagyon elhittem.
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #140 on: 2013.October.26. 13:28:31 »
Quote from: Z80System
Scroll nélkül érted, hogy elérhető sebességben, vagy mi ?

Megnéztem a sorcery -t most ilyen szemmel, és az 50 FPS topikba azért egy elég jó tipp lenne ránézésre ... Nem 50 FPS az véletlenül ? Mert színesnek nagyon szép színes és nagyon reszponzív is, főleg a CPC verzió (az eredetiben vannak valami fura belassulások mikor valaki a főhőssel fedésbe kerül). Nem lehet hogy a CPC verzió az 50 FPS -ses ? Az is 25 ?
Elméletileg scrollal együtt el lehetne érni, túl sok sprite nincs a képen, csak 200 byte-ot kell bevinni frame-enként a háttérben felépített képről (ezt meg ugye a c64-nek is fel kell építenie) az oldal scrollhoz, így két pixeles lenne a scroll.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #141 on: 2013.October.26. 13:30:14 »
igen, tényleg úgy tűnik hogy nem számít neked az 50 fps
hiszen többször is írtad hogy bizonytalan vagy a legtöbb játéknál
de ha nem 50 és 25 hanem mondjuk 50 és 40 lenne akkor még megérteném
de az 50 az a 25 fele :D

szerintem neked igazából a sok frame-ből álló animáció hiányzik...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #142 on: 2013.October.26. 13:35:39 »
Quote
Elméletileg scrollal együtt el lehetne érni, túl sok sprite nincs a képen, csak 200 byte-ot kell bevinni frame-enként az oldal scrollhoz, így két pixeles lenne a scroll.


Hát gondolom a hires bájtos scroll -t érted (16 szinben az 2 pixel) 2 pixeles alatt, ami 50 FPs -sel túl gyors, 25 vagy kevesebb FPS -sel meg túl nagyokat ugrál, nagyon darabos.


Már a fél hires bájtos (1 16 szinű pixel) sem igazán finom scroll, de azt mindenképp el kell érni. Annál rosszabb scroll sztm értelmetlen. Pld. a SOMB2 intrójában van hires bájtos scroll, és ugyan 50 FPs mellett az folyik (vagy legalábbis folyt VAS cuccok mellett), de még ilyen szöveg scroll -nak is túl gyors, nemhogy játékba ... Már az én ízlésemhez.
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #143 on: 2013.October.26. 13:44:27 »
Quote
szerintem neked igazából a sok frame-ből álló animáció hiányzik...
A többit hagynám is, az idézett rész lenne a lényeg,

És igen, gondolkodtam már én is ezen, mert persze hogy hiányzik a sokfrémes anim is, de az egy mindenkori memória (vagy maximum grafikus munka) probléma, és ez van ezt kell szeretni, ezzel meg tudok birkózni.

Viszont az 50 FPS a reszponzivitásban és a mozgások dinamikájában is éppúgy megjelenik, amik viszont sokkal jobban hiányoznak nekem szerintem. Tehát mikor gyorsul/lassul valami, vagy pattog, vagy ilyesmi, ezeken mind meglátszik az 50 FPS, vagy annak hiánya.

És persze az input. Ha balra húztam, azonnal reagál. Nem "tizedmásodperc" múlva ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #144 on: 2013.October.26. 13:46:56 »
Végeredményben anim nélküli játékok is elképzelhetőek, ahol az anim kimerül a mozgásokban, és nincs is sprite anim.

De a mozgások attól nem lehetnek kis FPS -esek ...
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #145 on: 2013.October.26. 14:00:06 »
Quote from: Z80System
Hát gondolom a hires bájtos scroll -t érted (16 szinben az 2 pixel) 2 pixeles alatt, ami 50 FPs -sel túl gyors, 25 vagy kevesebb FPS -sel meg túl nagyokat ugrál, nagyon darabos.
Igen, hát talán a 16 col 1 pixeles mozgás megoldható még, az egyik kép a másikhoz képest 1 pixellel eltolt adatokat tartalmaz, lehet láttam ilyen megoldást az egyik újabb CPC játékban, vagy a Star Sabre-ban, vagy a Relentlessben. 50 fps elérése lehetetlen szerintem az ilyen játékokban, a Creatures se 50 fps-es van egy olyan tippem.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #146 on: 2013.October.26. 14:07:51 »
Quote
50 fps elérése lehetetlen szerintem az ilyen játékokban, 


Lehet ... attól még nekem hiányozhat, és ezért gondolkodom a karakteres módban erősen. Nem lesz olyan szép mint a 16 színű hires, de 50 FPS lesz ...



Quote
a Creatures se 50 fps-es van egy olyan tippem.


A scrollja sem menne azzal ? Én azt azért elég nagy kihagyatlan ziccernek érezném ... Mi indokolná, hogy ne legyen az ? (Egyebként az endi videóját nézegetve nekem is kezdett olyan benyomásom lenni, mintha a sprite -okat nem, vagy nem csak azokat használnák hozzá, hanem mitha ott is kézzel lenne megcsinálva a mozgatásoknak legalább egy része, de ez csak fantáziálás, nincs alapja.)
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #147 on: 2013.October.26. 14:14:27 »
amúgy a c64 a lowres-t is hiresben tudja scrollozni vajon?

pl. ebben a creatures videóban látni olyat, hogy parallax hatás, és a hátsó réteg hires, a pálya maga meg lowres
mondjuk ilyet se tud az ep :(
biztos valami karakteres trükk az ott
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #148 on: 2013.October.26. 14:18:21 »
itt van pl parallaxos rész, elég durva:
http://youtu.be/SDDkxfJCB9Y?t=29m59s

amúgy ahogy nézem igen, a lowrest is hiresben tudja scrollozni (képernyő szélén néha fél pixelsor van)
gondolom a lowres sprite-okat is hiresben tudja mozgatni... ami durva...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az örök vita: EP vs C64
« Reply #149 on: 2013.October.26. 14:18:25 »
Quote
amúgy a c64 a lowres-t is hiresben tudja scrollozni vajon?
Szerintem igen, de már nem emlékszem biztosan.

Quote
pl. ebben a creatures videóban látni olyat, hogy parallax hatás, és a hátsó réteg hires, a pálya maga meg lowres

Na pont ilyenek miatt lett az a benyomásom, hogy talán nem csak hardvert használnak ...



Quote
biztos valami karakteres trükk az ott


Hát vagy inkább sprite trükk, ha mégis hw ...
Z80 System