Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Spectrum-ról => Topic started by: geco on 2022.May.15. 19:43:22

Title: Where Time Stood Still
Post by: geco on 2022.May.15. 19:43:22
EP128-ba is betölthető színes verzió (már amennyire az eredeti is színes :D), még annyit módosítottam rajta, hogy Turbós EP-n se menjen 18 FPS fölé a játék.
Remélem hiba nincs benne, a vízesésig elmentem ,hogy megnézzem az attributumokat, de ettől távolabbra nem merészkedtem.
128KB RAM esetén a rendszerszegmens és a 0-ás lap is felülíródik
144KB RAM esetén a rendszerszegmens felülíródik
160KB RAM és felette, a rendszerszegmens, és 0-ás lap érintetlen marad.

Nem tudtam megoldani, hogy valamelyik lap elején szabadítsak fel 80h bájtot, ezért kerül a 0-ás lap is felülírásra 160KB RAM alatt, és ezért is kellett visszatérnem az IM2 használatához, pedig nem szeretem.
Title: Re: Where Time Stood Still
Post by: Lacika on 2022.May.16. 08:33:44
EXT1 botkormány nem megy.
Title: Re: Where Time Stood Still
Post by: geco on 2022.May.16. 10:43:31
EXT1 botkormány nem megy.
oké, megnézem
Title: Re: Where Time Stood Still
Post by: Zozosoft on 2022.May.16. 11:34:32
Amúgy hogyan sikerült bepréselni? Volt amit lehetett tömöríteni?
Title: Re: Where Time Stood Still
Post by: geco on 2022.May.16. 12:58:55
Amúgy hogyan sikerült bepréselni? Volt amit lehetett tömöríteni?
Volt, meg nyertem a kód részen is párszáz bájtot.
A pálya többször 15 részletben van eltárolva (amikor megakad a játék, akkor az egyik zónából egy másikba értünk, és a részletekből ekkor hozza létre az pályarészt), ebből 2 nagyon egyszerűen tömörítve, ezeket tömörítettem be M6-tal, így nyertem majdnem 4KB-ot, de két különböző szegmensen, kicsivel több, mint 512 bájt maradt szabadon, a kód részen nyert párszáz bájtot meg az emulációs rutinok elhelyezésére használtam, ott is maradt pár bájt szabadon.
Nagy fejtörést okozott még a betöltés, hogyan pakoljam össze-vissza az adatot, hogy az FF szegmenst, a videólap képernyő területét, a másik
videólap LPT területét, és a page0 egy részét ne érintsem.
Title: Re: Where Time Stood Still
Post by: geco on 2022.May.16. 18:15:36
EXT1 porbléma kiherélve :)